
Osvojite svet brez piškotkov: Z močjo lastnih podatkov do konkurenčne prednosti
Piškotki tretjih oseb so bili vrsto let temeljno orodje za strokovnjake v digitalnem marketingu, s katerim so pridobivali podatke o vedenju potrošnikov in prilagajali oglaševalske aktivnosti. Ti časi se počasi končujejo. Zaradi naraščajočih skrbi glede varstva osebnih podatkov in postopnega opuščanja uporabe piškotkov tretjih oseb s strani velikih tehnoloških podjetij tržniki aktivno iščejo alternative. V novi dobi, ko bo uporaba tretjeosebnih piškotkov omejena, postajajo lastni, prvoosebni podatki ključni za personalizirano oglaševanje in pridobivanje konkurenčne prednosti.

Presezite pristranskost ciljanja oglaševanja s prvoosebnimi podatki
Pomen prvoosebnih podatkov v digitalnem oglaševanju narašča, saj se tržniki vedno bolj zavedajo morebitnih pristranskosti in omejitev zanašanja na podatke tretjih oseb. Prvoosebni podatki zagotavljajo podjetjem natančnejše razumevanje njihovega občinstva, kar jim omogoča, da bolje razumejo potrebe in zanimanja svojih strank in jih ustrezno naslovijo z oglaševalskimi akcijami. Poleg natančnejšega ciljanja to namreč omogoča tudi zmanjšanje napake pristranskosti ciljanja z oglasi. Kako? O tem pišem več v nadaljevanju.

Miloš Suša za Marketing magazin: Prikazno oglaševanje letos doživlja kreativne pospeške
Leta 2020 smo govorili, da je digitalno oglaševanje na krilih pandemije poletelo, danes pa lahko dodamo, da je njegov paradni konj prikazno oglaševanje. Podjetja lahko z njim preskočijo zidove t. i. ograjenih vrtov in z vsemi kreativnimi možnostmi, ki jih ponuja, stopijo tudi izven lastnih okvirov. Glavne značilnosti programatičnega in prikaznega oglaševanja je vodja spletnih medijskih specialistov v iPROMu Miloš Suša predstavil na predavanju Društva za marketing Slovenije, aktualne trende v digitalni medijski krajini pa v prispevku Marketing magazina.

Prikazno oglaševanje tudi v 2022 paradni konj uspešnih blagovnih znamk
Najuspešnejša podjetja v nestanovitnih časih povečujejo naložbe v prikazno oglaševanje. Raziskava iPROMa in Valicona kaže, da bo tudi večina slovenskih oglaševalcev v prihodnje ohranila ali povečala naložbe v digitalno oglaševanje. V letu 2021 bo zanj skupno namenila skoraj 100 milijonov evrov, pri čemer bo največjega dela kolača deležno prikazno oglaševanje. Z uporabo naprednih oglaševalskih tehnologij je prikazno oglaševanje danes namreč ena najučinkovitejših oblik oglaševanja, ki oglaševalcem na spletu prinaša največ za oglaševalski denar.

Osnovni vodič po digitalni preobrazbi za znamke široke potrošnje
Spletna trgovina bo z uporabo naprednih tehnologij v prihodnje še pospešila rast. Znamke široke potrošnje so na tankem ledu in predrle ga bodo tiste, ki se digitalnih tehnologij poslužujejo brez vnaprej zastavljene strategije ali zavoljo digitalizacije same. V kratkem vodiču si preberite, kako lahko ustrezno in varno pristopite k digitalni preobrazbi.

Avtomobilska panoga: Čas je za digitalne pospeške
Na svetovni ravni je pandemija pustila globok pečat v vseh panogah in številnih podjetjih. Z večjimi izzivi se sooča tudi avtomobilska industrija, kjer sta pod vplivom sprememb dobavna veriga in proizvodnja ter posledično zadovoljevanje povpraševanja kupcev. Do danes se je panoga že nekoliko prilagodila novim razmeram, za njeno okrevanje pa bo v prihodnje še bolj pomembno, da upošteva spremenjene nakupne poti in navade potrošnikov ter spreminjajočo se medijsko oziroma oglaševalsko krajino.

Lastne vsebine na digitalnih kanalih postajajo vse bolj pomembne
Pri snovanju strategij vsebinskega marketinga ločujemo med plačanimi, prisluženimi in lastnimi mediji. Čeprav se posamezni kanali med seboj razlikujejo, pa se na digitalnih medijih med sabo močno prepletajo ter tako ozaveščajo o podjetju ali blagovni znamki in ustvarjajo vpletenost potrošnikov. Plačani in prisluženi mediji dobijo večino pozornosti, saj dosegajo večje občinstvo, vendar so danes vse bolj pomembni lastni mediji, saj blagovnim znamkam zagotavljajo najvišje standarde upravljanja in varnosti blagovne znamke.

Na digitalni marketing je treba gledati celovito
Digitalni marketing je smiselno dojemati kot celoto. Še več – celoviti pogled postaja nuja. Uporabniki digitalnih medijev namreč na spletu za sabo puščajo mnogo sledi, ki trženjskim strokovnjakom narekujejo, kako in kje nagovarjati potencialne kupce. Identifikacija interakcij uporabnikov digitalnih medijev tako razkriva pomembne informacije o nakupni poti potrošnika.

Telekomunikacijska industrija premika meje na področju uporabe podatkovnih tehnologij
Način komuniciranja se je v kratkem času korenito preoblikoval. V manj kot 30 letih smo se od telefonskih klicev in pisanja sporočil premaknili do e-pošte, video klepeta, nazadnje pa do virtualne resničnosti ter interneta stvari in storitev. Telekomunikacijska industrija na področju digitalne preobrazbe orje ledino, po drugi strani pa kot podatkovno ena najbogatejših panog še vedno v popolnosti ne izkorišča potenciala, ki ga sama telekomunikacijska infrastruktura ponuja. Predvsem v luči boljšega razumevanja potrošnikov in zadovoljevanja njihovih želja.

Oglaševanje v času sprememb: kontekst in natančno ciljanje sta še bolj pomembna
Medtem ko se je realno življenje ustavilo, je na spletu živahno kot še nikoli. Digitalni mediji podirajo rekorde obiskanosti, enako kot podjetja, ki so se preusmerila v prodajo prek spleta in pričela pospešeno komunicirati prek digitalnih kanalov. Uporaba naprednih oglaševalskih tehnologij za učinkovito komunikacijo s potrošnikom je za preživetje pomembnejša kot kadarkoli prej. Iz prihajajoče krize bodo kot zmagovalci izstopili le digitalno pripravljeni.
Avtorji
- Alena Selimović 2
- Andraž Turel 2
- Andrej Beširevič 7
- Andrej Cetin 6
- Andrej Ivanec 23
- Andrej Premrn 1
- Anja Molan 5
- Anže Hribar 7
- Igor Mali 15
- Kristjan Pasar 1
- Leon Brenčič 29
- Lucie Pokorna 22
- Luka Andrejak 7
- Maja Gorjanc 3
- Maja Nučič 2
- Mateja Zupan 4
- Matjaž Fajfar 1
- Miha Rejc 17
- Miloš Suša 18
- Monika Čurin 1
- Nejc Lepen 14
- Nina Bilban 6
- Rok Hrastnik 7
- Sašo Fleiss 2
- Sebastjan Pirih 6
- Simon Cetin 20
- Simon Struna 10
- Slaven Petrovič 7
- Tomaž Tomšič 15
- Uroš Grilc 1
- Uroš Končar 11