Deli

Piškotki tretjih oseb so bili vrsto let temeljno orodje za strokovnjake v digitalnem marketingu, s katerim so pridobivali podatke o vedenju potrošnikov in prilagajali oglaševalske aktivnosti. Ti časi se počasi končujejo. Zaradi naraščajočih skrbi glede varstva osebnih podatkov in postopnega opuščanja uporabe piškotkov tretjih oseb s strani velikih tehnoloških podjetij tržniki aktivno iščejo alternative. V novi dobi, ko bo uporaba tretjeosebnih piškotkov omejena, postajajo lastni, prvoosebni podatki ključni za personalizirano oglaševanje in pridobivanje konkurenčne prednosti.

Osvojite svet brez piškotkov: Z močjo lastnih podatkov do konkurenčne prednosti - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Miloš Suša

V tem blogu se bom osredotočil na pomen lastnih podatkov za ustvarjanje bolj ciljno usmerjenih in učinkovitejših oglaševalskih akcij ter izboljšanje celovite uporabniške izkušnje, kar podjetjem omogoča, da bodo vedno korak pred konkurenco.

Zakaj tretjeosebni podatki izgubljajo svojo vrednost?

Podatki tretjih oseb so zbrani iz vira, ki ni neposredno povezan z izvirnim virom oziroma lastnikom podatkov. Težava je v tem, da te podatke običajno zbirajo, prodajajo in kupujejo blagovne znamke ali drugi subjekti. Glavna pomanjkljivost uporabe tretjeosebnih podatkov je morebitno pomanjkanje preglednosti glede njihovega izvora, kar lahko povzroči negotovosti glede kakovosti in točnosti teh podatkov. Poleg tega nakup tretjeosebnih podatkov podjetjem ne zagotavlja konkurenčne prednosti, saj lahko tudi druga podjetja ali blagovne znamke kupijo te iste podatke. Zato je pri oblikovanju oglaševalske strategije vaše blagovne znamke pomembno upoštevati vse te dejavnike in preudarno načrtovati podatkovne strategije.

Pri načrtovanju oglaševalskih aktivnosti je ključno, da tržniki začnejo dajati prednost uporabi lastnih podatkov in prvoosebnih piškotkov. Prvoosebni podatki se zbirajo neposredno iz izvirnega vira, s prvoosebnimi piškotki in alternativnimi rešitvami (npr. spletni identifikatorji) ter zagotavljajo višjo raven preglednosti in natančnosti. Z uporabo prvoosebnih oglaševalskih strategij lahko tržniki s prilagojenimi sporočili izboljšajo učinkovitost oglaševalskih akcij ter pridobijo konkurenčno prednost. Prvoosebni podatki zagotavljajo dragocene vpoglede v vedenje in želje potrošnikov, kar tržnikom omogoča sprejemanje odločitev na podlagi informacij ter ustrezno optimizacijo svojih trženjskih strategij. Zato je ključno, da se tržniki prilagodijo novemu digitalnemu okolju ter ohranijo učinkovitost in konkurenčnost v prihodnosti.

Vaši lastni podatki so vaše temeljno trženjsko sredstvo - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Miloš Suša

Vaši lastni podatki so vaše temeljno trženjsko sredstvo

Časi, ko je personalizacija pomenila le dodajanje imena stranke v e-poštni pozdrav, so mimo. Danes lahko z uporabo podatkovno usmerjenega trženja načrtujemo celovite, večkanalne in prilagojene nakupne izkušnje – s prikazovanjem pravega sporočila v pravem trenutku in kontekstu, na vsakem koraku nakupne poti.

Za dosego tega cilja je potrebna enotna in celovita podatkovna strategija. Lastni podatki so danes najdragocenejše in najpomembnejše sredstvo za blagovne znamke, ki si prizadevajo za dovršene spletne izkušnje. In vsak dober gospodar ve, da temeljnih sredstev ni pametno deliti s konkurenco.

Z uporabo lastnih podatkov lahko blagovne znamke globlje spoznajo svoje ciljno občinstvo ter ustrezno prilagodijo svoja oglaševalska prizadevanja. Ti podatki zagotavljajo celovit pogled na vedenje uporabnikov, vključno s preferencami, zanimanji in nakupovalnimi navadami, kar omogoča večjo stopnjo personalizacije oglasnih sporočil. To vodi k ustreznejši in privlačnejši izkušnji za kupca na več stičnih točkah ter ustvarja bolj kohezivno in prilagojeno nakupno pot. Rezultat je večja vpletenost, boljše konverzije ter višja donosnost naložbe za blagovno znamko.

Toda uporaba lastnih podatkov ni omejena le na oglaševalska prizadevanja. Blagovne znamke lahko to vrsto podatkov uporabijo tudi za optimizacijo svojih izdelkov in storitev, kar vodi v izboljšanje celotne uporabniške izkušnje na spletnih in nespletnih točkah stika. Z uporabo lastnih podatkov lahko na primer izboljšajo izdelke, ustvarijo bolj ciljno usmerjene promocije in prilagodijo podporo strankam. S celovitim izkoriščanjem lastnih podatkov na celotni nakupni poti lahko blagovne znamke ustvarijo bolj brezhibno in prijetno izkušnjo za svoje kupce, kar jim pomaga graditi zaupanje in zvestobo. To lahko privede do večjega števila ponavljajočih se nakupov in spodbudi pozitivno ponakupno vedenje.

Zavarujte lastne podatke pred svojo konkurenco - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Miloš Suša

Zavarujte lastne podatke pred svojo konkurenco

Zaradi predvidene ukinitve piškotkov tretjih oseb in razvijajočih se predpisov o zasebnosti podatkov postaja uporaba lastnih podatkov za podjetja vse pomembnejša. Čeprav so tehnološki velikani razvili alternative za ciljanje uporabnikov, ki hkrati ohranjajo njihovo zasebnost, se zanašanje samo nanje morda ne zdi najboljši pristop za blagovne znamke, ki želijo ohraniti konkurenčnost in povečati svojo marketinško učinkovitost. S pojavom orodij, ki jih poganja umetna inteligenca in so postala dostopna širši javnosti, ter možnosti nakupa podatkov tretjih oseb pri različnih ponudnikih bodo lastni podatki vnesli še večjo vrednost in diferenciacijo trženjskim aktivnostim vaše blagovne znamke.

Blagovne znamke se lahko zanesejo na neodvisne platforme za upravljanje podatkov, kot je iPROM Private DMP, da jim pomagajo pri upravljanju lastnih podatkov in zagotovijo številne prednosti. Podatki, zbrani neposredno s spletnega mesta blagovne znamke ali prek drugih lastnih kanalov, omogočajo bolj prilagojene in ciljno usmerjene oglaševalske akcije. Z shranjevanjem in uporabo lastnih podatkov lahko blagovne znamke prilagodijo svoje oglaševalske akcije tako, da bolj ustrezajo individualnim željam kupcev ter pridobijo ekskluziven dostop do dragocenih vpogledov v obnašanje baze svojih kupcev. Tak pristop omogoča blagovnim znamkam, da preizkušajo nove tehnološke rešitve in odkrijejo priložnosti za poslovno rast, ki jih sicer morda ne bi odkrile.

Premik od tretjeosebnih podatkov k lastnim, prvoosebnim podatkom predstavlja pomembno priložnost za blagovne znamke, da ustvarijo bolj prilagojene in privlačne izkušnje za svoje kupce. Z večjim poudarkom na prvoosebnih podatkih lahko blagovne znamke vzpostavijo pristnejše odnose s svojimi kupci, odkrijejo nove priložnosti za inovacije in dolgoročno postanejo najuspešnejše na trgu.

V iPROMu smo specializirani za oblikovanje učinkovitih podatkovno gnanih strategij. Zaupajte nam izzive svoje podatkovne strategije in pomagali vam bomo pri učinkoviti monetizaciji lastnih podatkov za oblikovanje strateške razlikovalne prednosti na trgu, ki je v nestanovitnih časih še toliko bolj pomembna.

Deli

O avtorju

Miloš Suša je v družbi iPROM redno zaposlen že od leta 2011. Danes usklajuje delo spletnih medijskih specialistov in jim pomaga pri doseganju prodajnih ciljev. Je prodajnik z neprecenljivimi izkušnjami na področju digitalnih rešitev. Poleg izkušenj s področja trženja digitalnih oglaševalskih rešitev mu pri gradnji poslovnih odnosov v tem hitro se spreminjajočem okolju pomaga tudi strokovno znanje iz informatike in ekonomije. V prostem času Miloš z zanimanjem raziskuje področje digitalnega marketinga in marketinga na splošno. Zanima ga novodobna transformacija marketinških prijemov na področju avtomobilizma, bančništva, turizma in zabavne elektronike. Razmišlja kot podjetnik in verjame, da so poslovne priložnosti v regijskih in mednarodnih poslih.

Vsi prispevki avtorja

Arhiv