Najuspešnejša podjetja v nestanovitnih časih povečujejo naložbe v prikazno oglaševanje. Raziskava iPROMa in Valicona kaže, da bo tudi večina slovenskih oglaševalcev v prihodnje ohranila ali povečala naložbe v digitalno oglaševanje. V letu 2021 bo zanj skupno namenila skoraj 100 milijonov evrov, pri čemer bo največjega dela kolača deležno prikazno oglaševanje. Z uporabo naprednih oglaševalskih tehnologij je prikazno oglaševanje danes namreč ena najučinkovitejših oblik oglaševanja, ki oglaševalcem na spletu prinaša največ za oglaševalski denar.
Naložbe v digitalno oglaševanje so ključne za blagovne znamke v vseh panogah
Oglaševalci se vse bolj zavedajo, kako pomembno je vlagati v digitalne medije, kjer je potrošnik danes najbolj prisoten. Tako v Sloveniji iz leta v leto spremljamo med 8- in 10-odstotno rast naložb v digitalno oglaševanje, za zakup oglasnega prostora pa med 14- in 20-odstotno. Naložbe se sicer razlikujejo med panogami glede na njihove posebnosti in omejitve v poslovanju, bodo pa že v letu 2021 na posameznega oglaševalca v povprečju znašale že okoli pol milijona evrov.
Prikazno oglaševanje zagotavlja najboljši izkoristek oglaševalskih sredstev
Največ (27 %) sredstev bodo oglaševalci letos namenili za prikazno oglaševanje v digitalnih medijih, saj prepoznavajo njegovo učinkovitost v primerjavi z drugimi oblikami digitalnega oglaševanja. Omogoča jim uporabo naprednih oglasnih formatov, natančnih oblik ciljanja, najvišjih standardov varovanja blagovne znamke in v partnerstvu s pravimi oglaševalskotehnološkimi (Ad-Tech) partnerji tudi najvišje standarde varovanja zasebnosti uporabnikov spleta.
Nekaj manj oglaševalskega proračuna bodo slovenska podjetja namenila e-poštnemu marketingu (21 %) in oglaševanju na družbenih medijih (16 %). Glede na izkušnje iz prakse in raziskave, s katerimi spremljajo trende na trgu, v iPROMu ocenjujemo, da bo razporeditev sredstev za medijski zakup na spletu podobna tudi v prihodnje. Oglaševalci namreč spoznavajo, da brez digitalnega oglaševanja in t. i. strategij »digitalno najprej« danes enostavno ne gre več, če želijo uspešno in učinkovito doseči vsepovezanega potrošnika v vseh generacijah.
Najboljša kombinacija: prikazno oglaševanje, lastne vsebine in lastni podatki
Nakupne poti na spletu so različno dolge, od nekaj dni do več mesecev. V času informacijske zasičenosti in senzorične preobremenjenosti spletnih uporabnikov je skorajda umetnost ujeti pozornost potrošnika v pravem trenutku na pravem mestu na nakupni poti in s pravim sporočilom.
Podjetja, ki se zanašajo na lastne podatke o potrošnikih, so pri tem precej bolj spretna in agilna. Lastni podatki jim namreč omogočajo boljši vpogled v nakupno vedenje potrošnikov, spremljanje ciljne javnosti na nakupni poti in premišljeno načrtovanje komunikacije. Podatke lahko ustvarjajo prek lastnih medijskih vsebin, nad katerimi imajo popoln nadzor, ter jih s pomočjo pravega tehnološkega partnerja hranijo in plemenitijo v skrbno varovanih podatkovnih silosih, kot je iPROM DMP. Izpostavitve prikaznih oglasov v premijskih, preverjenih medijih ob kontekstualno primerni vsebini ob pravem času in na pravem mestu pa jih v povezavi z lastnimi podatki vedno postavljajo korak pred konkurenco.
Svetovne oglaševalske platforme so le ena od poti, ki vodijo do potrošnikov, niso pa nujno najbolj učinkovite. Močne in uspešne blagovne znamke so že dodobra prevzele nadzor v svoje roke in v celoti upravljajo s svojo pojavnostjo v digitalnih medijih.
Turkish Airlines s podatkovno gnanim prikaznim oglaševanjem in uporabo tehnologije iPROM Cloud do rekordne prodaje letalskih vozovnic
Pred kratkim smo v sodelovanju z letalsko družbo Turkish Airlines izvedli podatkovno gnano oglaševalsko akcijo za promocijo letov v Istanbul. Z rešitvijo iPROM DMP smo v prvi fazi analizirali vedenjske vzorce uporabnikov digitalnih medijev in opredelili ciljno skupino potencialnih potnikov, ki so v načrtovanem obdobju akcije ustrezali ciljni destinaciji.
Analizo vedenjskih vzorcev smo z uporabo strojnega učenja dopolnili s podatki iz preteklih oglaševalskih akcij, s katerimi Turkish Airlines gradi svoj lasten podatkovni silos v platformi za upravljanje podatkov iPROM DMP. S tehnološko rešitvijo iPROM Cloud smo združene podatke uporabili za napredno ciljanje uporabnikov digitalnih medijev. Ciljali smo profile uporabnikov, ki smo jih opredelili posebej za to akcijo glede na njihovo preteklo interakcijo s trženjskimi vsebinami družbe Turkish Airlines, ter nove profile, ki so v času akcije predstavljali potencialnega potnika za ciljno destinacijo.
Podatkovno gnano prikazno oglaševanje, kjer smo predstavnike ciljne skupine nagovarjali prek mobilnih in namiznih naprav (večkanalno ciljanje), se je odrazilo v odličnih prodajnih rezultatih: Turkish Airlines se je med digitalno oglaševalsko akcijo po številu prodanih vozovnic približal rezultatom pred začetkom epidemije, ko so potovanja cvetela, in razprodal vsa razpoložljiva mesta na letalih.
Več primerov uspešnih regijskih praks podjetij, ki že izkoriščajo moč prikaznega oglaševanja in delujejo po načelu digitalno na(j)prej, opisujemo tudi v iPROMovem novem priročniku Učinkovite trženjske strategije »digitalno najprej« v praksi. Brezplačno si ga prenesite tukaj.