Učinkovita personalizacija kot sposobnost povezovanja različnih kanalov
Vodje blagovnih znamk, digitalnega marketinga, uporabniške izkušnje in CRM-ja se danes soočajo z izzivom, kako ohraniti visoko raven personalizacije v času, ko tradicionalna orodja sledenja, kot so tretjeosebni piškotki, izginjajo. Kupci danes pričakujejo, da jih bodo blagovne znamke prepoznale in nagovorile skladno z njihovimi željami na vsakem koraku; od spletne strani do prodajnega mesta in podpornih storitev. V digitalnem svetu brez piškotkov to pomeni, da morajo podjetja pametneje povezati podatke iz različnih kanalov in graditi personalizacijo na temelju prvoosebnih podatkov. Namesto anonimnega sledenja obiskovalcem spleta v ospredje stopa neposreden odnos s stranko; podatki, ki jih uporabniki zaupajo podjetju, postajajo ključno gorivo za ustvarjanje vrhunske uporabniške izkušnje. Pa si v nadaljevanju poglejmo, kako.
Tomaž Tomšič na okrogli mizi na konferenci Game Changer: Izzivi varnega in učinkovitega upravljanja podatkov v dobi umetne inteligence
Največja slovenska konferenca o tehnoloških trendih in ustvarjalcih prebojnih idej Game Changer je letos odprla razpravo o nizu aktualnih tem. Med njimi je bila tudi prihodnost digitalnega okolja, v katerem napredne tehnologije vplivajo na to, kako podjetja zbirajo, upravljajo in uporabljajo podatke. Med govorci, ki so s svojimi vpogledi prispevali k strokovni razpravi, je bil tudi Tomaž Tomšič, vodja iPROM Labsa, ki je predstavil, kako napredni podatkovni ekosistemi in prvoosebni podatki pomagajo graditi varne in zanesljive AI-rešitve.
Umetna inteligenca kot gonilo oglaševalske učinkovitosti v dobi mikroodločitev
V digitalnem okolju je pozornost uporabnikov postala ena najredkejših in najdragocenejših valut, ki jo danes merimo v sekundah. V kratkem intervalu se na strani oglaševalcev odvije niz mikroodločitev – katera vsebina bo izbrana, kdaj bo prikazana in prek katerega kanala bo dosegla uporabnika. Prehod od statičnih in enosmernih oglaševalskih akcij k dinamičnim, večkanalnim ter podatkovno podprtim akcijam v realnem času se je uveljavil kot nujen del sodobnega trženja. Na pomen takšnega preoblikovanja opozarja tudi analitični članek svetovalnega podjetja McKinsey Naslednja stopnja personaliziranega marketinga. V njem avtorji ugotavljajo, da je uspeh digitalnih kampanj vse tesneje povezan z zmožnostjo blagovnih znamk, da uporabnika dosežejo s pravim sporočilom v pravem trenutku. Personalizirana in pravočasna ponudba tako ne predstavlja le nadgradnje obstoječih praks, temveč se potrjuje kot trajna konkurenčna prednost.
Umetna inteligenca in strojno učenje poganjata sodobno digitalno oglaševanje
Napredek umetne inteligence in strojnega učenja pomembno vpliva na razvoj digitalnega oglaševanja. Oglaševalci lahko z uporabo naprednih algoritmov bolje razumejo vedenje uporabnikov, natančneje napovedujejo njihove nakupne namere ter ustvarjajo bolj relevantna in učinkovita oglasna sporočila. Ti tehnološki premiki omogočajo boljše rezultate in izboljšano uporabniško izkušnjo. Kljub napredku v digitalnem oglaševanju imajo številni oglaševalci še vedno omejene možnosti pri dostopu do lastnih podatkov, saj so ti pogosto shranjeni znotraj zaprtih ekosistemov globalnih platform.
V tem blogu bom predstavil, kako lahko podjetja, ki si želijo več nadzora nad svojimi podatki in večjo neodvisnost pri digitalnem oglaševanju, z iPROM Private DMP-jem zgradijo lastno strategijo upravljanja podatkov.
Kombinacija prvo- in tretjeosebnih podatkov je zmagovalna za znamčenje in doseganje novih kupcev
O tem, zakaj prvoosebni podatki danes predstavljajo najbolj dragoceno podatkovno sredstvo, saj podjetjem omogočajo dragocene uvide v analizo uporabnikov njihovih lastnih medijev, sem pisal v prejšnjem blogu. Ob tem pa je treba vseeno pomisliti na določene pasti zanašanja le na prvoosebne podatke. Čeprav ti omogočajo boljše ciljanje obstoječih strank, pa niso dovolj za dosego novih potencialnih kupcev. Dosegajo namreč le kupce, ki so že bili v stiku z našimi podatkovnimi viri. Tretjeosebni podatki dopolnjujejo prvoosebne ter omogočajo širši doseg in priložnosti za pridobivanje novih kupcev.
Prvoosebni podatki so temelj za učinkovito ciljanje in personalizacijo digitalnega oglaševanja
Spremembe so tudi v digitalnem oglaševanju edina stalnica, a en vidik ostaja ključen – kako doseči pravega uporabnika ob pravem času z zanj pomembnim sporočilom. Prvoosebni podatki so postali temeljni element pri zagotavljanju bolj personaliziranih in učinkovitih oglasnih akcij, predvsem so pomembni pri nagovarjanju in negovanju obstoječih kupcev. Zakaj je ključno, da jih podjetja hranijo v zasebnih podatkovnih skladiščih, kot je iPROM Private DMP, in kako te podatke uporabiti za učinkovitejše digitalno oglaševanje? O tem podrobneje pišemo v tem blogu.
Z uporabo napredne oglaševalske tehnologije in umetne inteligence do učinkovite mikrosegmentacije
V današnjem hitro spreminjajočem se poslovnem svetu postaja temeljito poznavanje strank ključnega pomena. Medtem ko so bile tradicionalne metode segmentacije uspešne v preteklosti, nas je prihod umetne inteligence (UI) popeljal v novo dobo, kjer se uspešnost marketinga gradi na mikrosegmentih. Stare metode segmentiranja postajajo namreč v današnjem svetu, ki je demografsko in interesno zelo raznolik in razpršen, še posebej to velja za mlajše generacije, zastarele. Z UI lahko podjetja svoje stranke segmentirajo z izjemno natančnostjo in učinkovitostjo, kar vodi do boljših poslovnih rezultatov.
Združevanje prvoosebnih in neposrednih podatkov za učinkovitejše digitalno oglaševanje
V novi dobi digitalnega oglaševanja prvoosebni podatki ostajajo temelj uspešnih oglaševalskih akcij, vendar pa se z dodajanjem neposrednih podatkov (zero-party) odpirajo nove dimenzije personalizacije in ciljanja. Medtem ko prvoosebni podatki nudijo vpogled v interakcije uporabnikov z blagovno znamko, neposredni podatki prinašajo globlje razumevanje specifičnih želj in potreb potrošnikov, kar omogoča še natančnejše in učinkovitejše oglaševalske strategije.
Kako varstvo podatkov in zaščita zasebnosti krojita uspeh blagovne znamke v digitalni dobi?
V dobi, ko tehnološka preobrazba korenito spreminja oglaševalsko krajino, postajata varstvo podatkov in zaščita zasebnosti temeljna stebra za uspeh blagovnih znamk. Spremembe v zakonodaji in povišana pričakovanja potrošnikov zahtevajo, da tržniki postavijo strategije zasebnosti v jedro svojih marketinških pobud. Podjetja se morajo zavedati, da to ne služi zgolj izpolnjevanju zakonskih zahtev, temveč je ključno za gradnjo in ohranjanje zaupanja potrošnikov, ki jim je sedaj že precej bolj jasno, da so njihovi podatki za podjetja dragoceni, in jih niso pripravljeni za vsako ceno deliti s ponudniki tehnoloških rešitev.
Tomaž Tomšič za Marketing magazin: Svet brez piškotkov
Marketing magazin se je pogovarjal s Tomažem Tomšičem, vodjo iPROM Labsa, o pripravljenosti družbe iPROM na Googlovo odpravo piškotkov tretjih oseb.
Avtorji
- Alena Selimović 2
- Andraž Turel 2
- Andrej Beširevič 9
- Andrej Cetin 6
- Andrej Ivanec 33
- Andrej Premrn 1
- Anja Molan 5
- Anže Hribar 15
- Dejan Levičar 1
- Igor Mali 15
- Kristjan Pasar 1
- Leon Brenčič 38
- Lucie Pokorna 22
- Luka Andrejak 7
- Maja Gorjanc 5
- Maja Nučič 2
- Mateja Zupan 4
- Matjaž Fajfar 2
- Miha Rejc 17
- Miloš Suša 26
- Monika Čurin 1
- Nejc Lepen 16
- Nina Bilban 6
- Rok Hrastnik 7
- Sašo Fleiss 2
- Sebastjan Pirih 6
- Simon Cetin 32
- Simon Struna 14
- Slaven Petrovič 8
- Tomaž Tomšič 31
- Uroš Grilc 1
- Uroš Končar 11
- Žiga Komac 4
