Deli

V prvem četrtletju leta 2023 je evropsko gospodarstvo pokazalo spodbudne kazalnike rasti, a se rast nekoliko umirja zaradi negotovega makroekonomskega okolja in različnih dejavnikov, ki hromijo potrošniški sentiment. V Sloveniji se je gospodarska rast v primerjavi z zadnjim četrtletjem leta 2022 umirila. Inflacija ostaja na visoki ravni, naraščajo pa tudi cene izdelkov, energentov in storitev. To lahko vodi v slabše razpoloženje in nižanje kazalnika zaupanja potrošnikov v nadaljevanju letošnjega leta. Živimo v nestanovitnih časih, zato nihče ne more napovedati, kaj prinaša druga polovica leta.

Trženjske strategije v času negotovosti: Kako uspeti tudi v obdobju gospodarske ohladitve? - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Leon Brenčič Podjetja se zaradi spremenljivih razmer na trgu soočajo z izzivi in morajo prilagajati svoje marketinške strategije, optimizirati trženjske proračune ter iskati nove segmente potrošnikov in nove načine za učinkovito nagovarjanje. V nadaljevanju podajam nekaj nasvetov za odločevalce, kako in zakaj svoje ciljne skupine nagovarjati z uporabo prvoosebnih podatkov, kako izvajati podatkovno gnane strategije oglaševanja z uporabo odprtega spleta (Open Web) ter zakaj lastna podatkovna skladišča danes predstavljajo temeljno vrednost podjetja, v katero je ključno vlagati danes za lažje in bolj učinkovito poslovanje v prihodnosti, ko bodo razmere na trgu spet bolj vzpodbudne. Zaupanje in zvestoba kupcev kot osnova uspešne dolgoročne strategije - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Leon Brenčič

1. Zaupanje in zvestoba kupcev kot osnova uspešne dolgoročne strategije

Ohranjanje zveste baze kupcev je vse težje zaradi vedno spreminjajočih se potreb in pričakovanj kupcev, poleg tega pa se povečujeta tudi konkurenca in dvom kupcev v zvestobo podjetju. V času upočasnitve gospodarske rasti je priporočljivo v marketinški strategiji podpreti dejavnosti, ki bodo zagotovile ohranjanje zvestobe in zadovoljstvo kupcev. To pa je odvisno od nadpovprečne nakupne izkušnje na celotni nakupni poti. Podjetja se morajo zavzemati za odlično in celovito nakupno izkušnjo, ki bo gradila zaupanje in krepila zvestobo kupcev. Pomembno je poznati in razumeti, kdo so naši kupci izdelkov ali storitev ter kaj potrebujejo in kdaj. Pri tem nam lahko pomagajo tudi lastni oziroma prvoosebni podatki o kupcih, ki nam dajejo po eni strani jasne uvide v razumevanje potreb in nakupnih namer, po drugi strani pa nam v digitalnih medijih omogočajo bolj ciljano in personalizirano komunikacijo. Z uporabo ustrezno zbranih podatkov lahko podjetja razdelijo kupce oziroma uporabnike izdelkov ali storitev v različne segmente ter jih tudi ustrezno nagovorijo – ob pravem času in na pravem mestu. Prvoosebni podatki so podatki, ki so v lasti podjetij in so bili zbrani z eksplicitno privolitvijo uporabnika na lastnih medijih podjetja (spletna stran, mobilna aplikacija ipd.). V oglaševanju so prvoosebni podatki izredno dragoceni, saj omogočajo oglaševalcem, da bolje razumejo svoje ciljne skupine ter jim ponudijo bolj ciljane in prilagojene oglase, ki so za vsakega posameznika bolj pomembni in privlačni. Prilagodite marketinške strategije spremenjenemu vedenju potrošnikov - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Leon Brenčič

2. Prilagodite marketinške strategije spremenjenemu vedenju potrošnikov

Sodeč po gospodarskih napovedih, se bliža obdobje turbulence na trgu, kar zahteva od podjetij, da prilagajajo marketinške strategije s ciljem, da bi se bolj učinkovito odzvala na spremenjeno vedenje potrošnikov. Ti so namreč vse bolj racionalni, kar pomeni, da se pred nakupom informirajo, bolj poglobljeno raziskujejo in iščejo ugodnejše promocijske ponudbe, kar potrjujejo tudi številne raziskave iPROMa in Valicona o nakupni poti slovenskega potrošnika. Za ohranjanje oziroma povečanje tržnega deleža je zato pomembno, da podjetja razumejo potrošniške nakupne namere, svoje ponudbe pa prilagajajo tako, da bodo kupci lahko videli dodano vrednost, ki jo ponujajo. Na tak način lahko pritegnejo pozornost novih in ohranijo zvestobo obstoječih strank. V poplavi trženjskih sporočil in nasičenega medijskega trga je ključno, da podjetja oblikujejo sporočila, ki nagovarjajo dejanske težave kupcev, če se želijo uspešno razlikovati od tekmecev in pridobiti nove kupce. Poudarjanje edinstvenih prodajnih prednosti in koristi izdelka ali storitve med ciljno skupino zainteresiranih kupcev lahko podjetjem pomaga pri gradnji zvestobe kupcev in krepitvi ugleda znamke. Pri tem imajo ključno vlogo lastni podatki, ki omogočajo prilagajanje oglasnih sporočil potrebam ciljne publike, kar poudarja zavezanost podjetja k reševanju težav kupcev in vodi k dolgoročni rasti. Še več, neodvisne platforme za upravljanje s podatki, kot je iPROM Privat DMP, podjetjem omogočajo, da z izgradnjo lastnih, skrbno varovanih podatkovnih skladišč svoje podatke zavarujejo pred konkurenco in s tem še dodatno krepijo lastno razlikovalno vrednost na trgu. Z uporabo podatkovno usmerjene marketinške strategije do vzdržne rasti - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Leon Brenčič

3. Z uporabo podatkovno usmerjene marketinške strategije do vzdržne rasti

Gospodarska negotovost in hitro spreminjajoče se razmere, povezane z različnimi kriznimi dejavniki, postavljajo marketinške strokovnjake pred edinstvene izzive. Pomembno je razumeti, da je vsaka kriza lahko tudi priložnost, ki nam omogoča, da prevetrimo marketinške strategije in se osredotočimo na najbolj pomembno, na to, kar nam omogoča rast in zagotavlja najvišjo donosnost naložb. Bolj kot so časi negotovi in vsebine v medijih razpršene, bolj je za močne blagovne znamke pomembno, da se osredotočajo na povečevanje obiska na lastnih medijih, ki so v popolni domeni blagovne znamke. Danes lastni mediji še vedno prinašajo največji učinek, saj zagotavljajo popoln nadzor nad vsebino, hitro prilagajanje trženjskih sporočil s strani blagovne znamke, z uporabo lastnih podatkov pa tudi visoko personalizirano in ciljno oglaševanje. Trženjske strategije, ki temeljijo na prvoosebnih podatkih, lahko v praksi enostavno aktiviramo kot gorivo za podatkovno gnano oglaševanje na medijih, ki so del odprtega spleta. Z uporabo neodvisnih rešitev Ad-Tech, kot sta iPROM Private DMP in iPROM Programmatic Platform, lahko podjetja svoje segmente kupcev učinkovito nagovorijo, ko so ti za določene informacije oziroma nakup sploh dovzetni. Še več, tovrstno podatkovno gnano oglaševanje na odprtem spletu jim omogoča, da na osnovi lastnih podatkov obstoječo ciljno skupino razširijo po metodi kupcev s podobnimi vedenjski vzorci, kar jim omogoča relativno hitro razširitev ciljne skupine v zgornji fazi nakupnega lijaka. Agilne strategije in hiter odziv na spremembe krepijo konkurenčno prednost - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Leon Brenčič

4. Agilne strategije in hiter odziv na spremembe krepijo konkurenčno prednost

V hitro spreminjajočem se marketinškem okolju je za podjetja izredno pomembno sprejeti agilen in prilagodljiv pristop, ki jim omogoča, da se hitro prilagajajo spremembam na trgu in ostanejo korak pred konkurenco. Sprejemanje izzivov konvencionalnega razmišljanja, izkoriščanje novih priložnosti in uporaba novih tehnologij so ključni za inovativne načine povezovanja s ciljnimi občinstvi. Naložbe v neodvisno oglaševalsko tehnologijo, ki prinaša merljive rezultate, in optimizacija digitalnega oglaševanja lahko podjetjem pomagajo, da ostanejo konkurenčna. S stalnim dostopom do marketinških podatkov o svojih kupcih lahko blagovne znamke hitro prilagajajo svoje oglaševalske kampanje in marketinške aktivnosti, kar je bistveno za učinkovito monetizacijo marketinških naložb. Eden izmed učinkovitih pristopov za boljše razumevanje kupcev, agilne trženjske strategije ter spodbujanje rasti poslovanja je izgradnja lastnega oglaševalskega ograjenega vrta z integracijo lastnih medijev, zasebnih podatkovnih skladišč in oglaševanjem na odprtem spletu. Na ta način lahko podjetja že danes prevzamejo nadzor nad svojimi temeljnimi trženjskimi sredstvi in pridobijo dragocene vpoglede v preference in nakupno vedenje svojih kupcev, ki jih lahko uporabijo za optimizacijo oglaševalskih kampanj skozi celotno pot do nakupa in analizo uspešnosti vseh marketinških kanalov. To pa seveda vodi v povečanje donosnosti naložb. To je dokazal tudi Fraport Slovenija, za katerega smo v iPROMu vzpostavili lastno oglaševalsko platformo Ljubljana Airport FLY, ki upravljalcu letališča z uporabo umetne inteligence omogoča učinkovito kontinuirano oglaševanje ponudbe letov z ljubljanskega letališča z uporabo avtomatiziranih iPROMovih rešitev Ad-Tech.

Deli

O avtorju

Leon Brenčič je v družbi iPROM zaposlen od leta 2016, kjer vodi prodajo in odnose z naročniki. Je odgovoren za usklajevanje ekipe medijskega oddelka z vidika prodaje in doseganja prodajnih rezultatov. Je poznavalec inovativnih prodajnih pristopov in ima bogate izkušnje na področju zaznavanja potreb naročnikov s področja sodobnih komunikacij. Poslovno se je s spletnimi mediji srečal že leta 2007. V prostem času Leon raziskuje digitalne trženjske koncepte v panogah kot so avtomobilizem, bančništvo, FMCG, zabavna elektronika in druge. Po duši je raziskovalec novih poslovnih priložnosti, kar s svojo vnemo prenaša tako med ekipo kot med naročnike.

Vsi prispevki avtorja

Arhiv