Deli

Simon Cetin, ustanovitelj in partner v iPROMu, je v pogovoru z IKT Informatorjem, prilogo časnika Finance, izpostavil pomembnost uporabe podatkov in izgradnje lastnih podatkovnih silosov pri digitalnem oglaševanju.

Simon Cetin za Finance: Oglaševanje v kontekstu omnikanalnega trženja - iPROM - Novice

Simon Cetin je v pogovoru z IKT Informatorjem osvetlil izsledke lanskoletne raziskave iPROMa in Valicona o odnosu slovenskih podjetij do digitalnega oglaševanja, ki so pokazali, da so podjetja lani digitalnemu oglaševanju namenila 17 odstotkov več sredstev kot leto prej. Največji delež naložb je pripadel prikaznemu oglaševanju, sledita oglaševanje na družbenih omrežjih in iskalni marketing.

»Prikazno oglaševanje kot glavni steber digitalnega oglaševanja že leta ustvarja nenehno in najbolj stabilno rast. V zadnjih letih so hitreje rasle naložbe v družbena omrežja, ki so razširjena med uporabniki, oglaševanje v tem segmentu pa je preprosto in lahko dostopno tudi najmanjšim oglaševalcem,« je povedal Simon Cetin.

Kot je v pogovoru izpostavil Simon, je recept za dobro digitalno medijsko strategijo premišljena uporaba in kombinacija različnih kanalov.

»/…/ ključ dobre strategije je, da se različni kanali med seboj dopolnjujejo, podpirajo. Zmotno bi bilo uporabiti eno izmed brezplačnih orodij za analitiko in na podlagi tega pavšalno pripisati dobre rezultate denimo oglaševanju v iskalnikih, ko pa imata zasluge za povečano iskanje prav prikazno in video oglaševanje.«

Po Simonovih dolgoletnih izkušnjah so uspešne predvsem tiste oblike digitalnega oglaševanja, ki temeljijo na pametni uporabi podatkov.

»Bolj kot oblika oglaševanja danes šteje uporaba podatkov oziroma platform za upravljanje podatkov pri serviranju oglasov in kreativah, ki jih s posebnimi tehnologijami in na podlagi podatkov ciljnim skupinam prilagajamo v realnem času.«

Trenutno se kot dve izmed najučinkovitejših strategij digitalnega oglaševanja kažeta vedenjsko in napovedno ciljanje, dopolnjeni s ponovnim ciljanjem ter podporo družbenih omrežij in iskalnega marketinga.

Simon podjetjem svetuje, na bo strategija ‘digitalno najprej’ vodilo.

»Gradite podatkovne silose. Naložbe v gradnjo lastnih podatkovnih silosov so danes modre, jutri bodo nujne. Platforme za upravljanje podatkov so med najpomembnejšimi elementi konkurenčne prednosti podjetij in organizacij.«

Glede komunikacijskega pristopa pa še vedno velja, da je vsebina kraljica, distribucija pa kralj. To pomeni, da morajo podjetja za grajenje blagovne znamke oblikovati lastne medije in ustvarjati izvirne vsebine ter poskrbeti za usmerjeno komuniciranje s kupci. Vendar, kot poudarja Simon, je dobra vsebina brez natančno usmerjene oglaševalske podpore lahko izgubljena.

Celoten prispevek je bil prvotno objavljen v IKT Informatorju v rubriki Spletno poslovanje: Oglaševanje v kontekstu omnikanalnega trženja.

Deli