Deli

Kakšne trende v digitalnem oglaševanju pričakujemo v 2024? Simon Cetin, partner v družbi iPROM, je za Društvo za marketing Slovenije pripravil pregled šestih vzhajajočih priložnosti, za katere meni, da jih strokovnjaki za marketing ne smejo zamuditi.

Simon Cetin za DMS: Trendi v digitalnem oglaševanju - Preoblikovanje trga s tehnološkimi inovacijami in zasebnostjo - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Simon Cetin

Svet digitalnega oglaševanja in marketinga je znan po stalnem gibanju. Tisti, ki se s tem ukvarjamo, se morda že ponavljamo; tehnologije, ki so bile včeraj na robu inovacij, so danes standardne. Vendar pa se, gledano širše, od uveljavitve tako imenovanega programatičnega oglaševanja in razcveta družbenih medijev v zadnjem desetletju v osnovah ni spremenilo veliko. Res je, da je penetracija interneta večja kot pred desetimi leti, da je digital v nekaterih delih sveta postal oglaševalski medij številka ena in da morda slogan ‘Don’t Be Evil’ oziroma ‘Do the right thing’ ni več primeren za nekoga, ki ga mnogi hkrati ljubijo in sovražijo.

Če to pustimo ob strani, ne morem mimo dejstva, da se bodo v letu 2024 oblikovali pogoji za ‘super spremembo’. Ta bo posledica kulminacije hkratnega vzpona nove tehnologije in opustitve uveljavljenih tehnoloških standardov, pri čemer je to presečišče začinjeno še s pritiski regulatorjev. Umetna inteligenca, opustitev tretjeosebnih piškotkov ter spoštovanje zasebnosti in varstvo podatkov so dejstva, ki bodo v letu 2024 oblikovala digitalno oglaševalsko in marketinško sceno.

Poglejmo jih skozi šest vzhajajočih priložnosti:

1. Vzpon marketinga in oglaševanja z umetno inteligenco.

Umetna inteligenca (UI) bo še naprej in še hitreje igrala ključno vlogo pri optimizaciji digitalnih oglaševalskih akcij. Z uporabo algoritmov UI lahko podjetja avtomatizirajo in personalizirajo svoje oglaševalske akcije na način, ki presega človeške zmožnosti. Umetna inteligenca omogoča dinamično prilagajanje kreativnih rešitev v realnem času, kar izboljšuje učinkovitost oglaševalskih akcij in uporabniško izkušnjo. Semantično ciljanje, ki temelji na razumevanju konteksta vsebine strani, ki jo uporabnik bere, bo postalo ključno, saj zagotavlja relevantnost oglasov in zanimivost za bralca medija. Prediktivna analitika za natančnejšo segmentacijo občinstva in mikro ciljanje omogočata bolj personalizirane in učinkovitejše oglaševalske akcije. Podjetja z uporabo te metode bolje razumejo uporabniško vedenje in prilagajajo svoje oglaševalske pristope.

2. Umik tretjeosebnih piškotkov, izgradnja zasebnih podatkovnih skladišč in medijski zakup na osnovi prvoosebnih podatkov.

Umik tretjeosebnih piškotkov bo povečal poudarek na zasebnih prvoosebnih podatkovnih skladiščih podjetij in organizacij ter medijskem zakupu na osnovi prvoosebnih podatkov, kar že danes zagotavlja boljše upravljanje s sredstvi za marketing in boljšo zaščito podatkov podjetij in organizacij. Zasebno prvoosebno podatkovno skladišče podjetja ali organizacije je tudi temelj za prihodnost večkanalnega programatičnega oglaševanja. Ta podjetju zagotavlja ciljano servirane oglase na vseh digitalnih platformah in medijih, s čimer lahko podjetja povečajo svojo vidnost in dosegajo širše občinstvo znotraj opredeljenih ciljnih skupin.

3. Vlaganje v lastne digitalne medije in medijske platforme.

Naložbe v lastne digitalne medije so v novi dobi ključne za plemenitenje zasebnih prvoosebnih podatkovnih skladišč podjetij in organizacij. Prvoosebni podatki bodo po umiku tretjeosebnih piškotkov temelj za natančno ciljanje z oglasi na drugih spletnih medijih in platformah, kjer organizacije in podjetja kupujejo prostor za oglase. Z uporabo umetne inteligence razvijajo look-alike modele, ki identificirajo potencialne stranke, v demografskem, vedenjskem ali interesnem smislu podobne obstoječim strankam. Blagovne znamke bodo več vlagale v razvoj in izboljšanje svojih lastnih digitalnih medijev in medijskih platform, ker ta pristop omogoča tudi boljši nadzor nad lastnimi digitalnimi vsebinami in bolj poglobljeno interakcijo s svojim občinstvom.

4. Zasebnost in regulativa bosta ključni besedi v letu 2024.

Podjetja bodo iskala načine za zagotovitev skladnosti z GDPR-jem in drugimi uredbami s področja zasebnosti, hkrati pa bodo želela obdržati ali celo izboljšati učinkovitost svojih oglaševalskih in marketinških aktivnosti. Le neodvisne analitične rešitve omogočajo, da podjetja in organizacije obdržijo moč v svojih rokah, ko gre za razumevanje učinkovitosti različnih oglaševalskih kanalov, platform in medijev. Neodvisna analitika zagotavlja tudi temelj za bolj transparentno in osredotočeno strateško odločanje.

5. Povečanje naložb v prikazno oglaševanje za znamčenje v relevantnih vsebinskih medijih.

Ciljani oglas v kontekstu relevantne in preverjene vsebine je ključ do učinkovitega znamčenja, katerega pomen se močno povečuje, ta trend pa bo v letu 2024 še bolj izrazit. Zaradi naraščajoče uporabe generativne umetne inteligence je produkcija vsebin močno povečana, kar bo postopoma vodilo do različnih oblik konzumpcijske slepote (ang. information overload). Ta bo še posebej izrazita na področju družbenih medijev. Relevantni vsebinski mediji prevzemajo vlogo navigatorjev za iskanje preverjenih in relevantnih informacij. Dolgoročne naložbe v aktivnosti zgornjega dela lijaka prinašajo nižje stroške pridobivanja kupcev in višji povprečni ROAS v primerjavi s tistimi, ki se osredotočajo izključno na konverzijo. Grajenje in utrjevanje prepoznavnosti blagovne znamke se ponovno izkazuje za trajnostno strategijo za zmanjšanje stroškov in izboljšanje donosnosti.

6. Povezovanje s ponudniki tehnoloških rešitev Ad Tech.

Sodelovanje podjetij in organizacij s strokovnjaki Ad Tech bo postalo nujno za oblikovanje učinkovitih digitalnih strategij in razvoj novih poslovnih modelov. Ti strokovnjaki imajo znanje in orodja za učinkovito upravljanje in analizo prvoosebnih podatkov ter za izvedbo in optimizacijo digitalnih oglaševalskih in trženjskih akcij v spremenjeni digitalni krajini.

Nekateri opisani trendi bodo v veliki meri preoblikovali svet digitalnega oglaševanja in marketinga. Zaostrene gospodarske razmere, umik tretjeosebnih piškotkov, pritiski na spoštovanje zasebnosti in izjemen razmah umetne inteligence odpirajo vrata novi dobi. Agilne blagovne znamke, podjetja in marketinški strokovnjaki vidijo to kot priložnost. Prihajajoča digitalna era ne čaka – vstopimo v leto 2024 pripravljeni in zakorakajmo pogumno naprej v svet vzhajajočih priložnosti.

Zapis je bil prvotno objavljen na spletni strani Društva za marketing Slovenije v prispevku: TRENDI V DIGITALNEM OGLAŠEVANJU: PREOBLIKOVANJE TRGA S TEHNOLOŠKIMI INOVACIJAMI IN ZASEBNOSTJO.

Deli

O avtorju

Simon Cetin je ustanovitelj in partner v iPROMu.

Vsi prispevki avtorja

Arhiv