Deli

Naložbe v digitalno oglaševanje v Sloveniji so se povečale za 8 odstotkov v primerjavi z letom 2021, za skoraj 6 milijonov evrov. Vrednost slovenskega trga digitalnega oglaševanja dosega skoraj 80 milijonov evrov, kar predstavlja približno 42 odstotkov celotnega oglaševalskega proračuna v državi. O opažanjih, kako se ugotovitve letošnje raziskave AdEx odražajo pri našem vsakdanjem delu, je z Marketing Magazinom spregovoril tudi Andrej Ivanec, direktor medijskega načrotvanja v iPROMu.

Krepitev naložb za oglaševanje v relevantne vsebinske in uredniške medije - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Andrej Ivanec

Andrej Ivanec, direktor medijskega načrtovanja v iPROMu, je za Marketing magazin povedal, da se digitalno oglaševanje povečuje z letno stopnjo rasti med 8 in 10 odstotki, med oblikami prikaznega oglaševanja, ki je lani poraslo za 5,6 odstotka, pa hitreje raste prikazno oglaševanje v medijih, ki so del odprtega spleta.

Delež naložb v relevantne, vsebinske in uredniške medije se povečuje najhitreje, pravi Ivanec. Kot ocenjuje, bo rast v letu 2023 okoli 15-odstotna.

»Po naših ocenah je trg digitalnega oglaševanja v Sloveniji vreden 80 milijonov evrov, v samem oglaševalskem kolaču pa delež sredstev za digitalno oglaševanje obsega okoli 50 odstotkov vseh oglaševalskih naložb. V digitalno naprednih podjetjih pa je ta delež seveda višji,« navaja Ivanec.

Kot dodaja, je digitalno oglaševanje učinkovito, omogoča natančno doseganje ciljne skupine, v kontekstu relevantnih in verodostojnih vsebin pa zagotavlja učinkovito znamčenje.

Raziskava AdEx v Evropi nakazuje krepitev naložb v lokalne vsebinske medije in druge relevantne spletne strani.

»Prepričan sem, da bo ta delež v letu 2023 še višji. Vsebinski mediji odprtega spleta ponujajo izjemne priložnosti za natančno ciljanje na osnovi prvoosebnih, lastniških podatkov o digitalnih občinstvih podjetij in blagovnih znamk. Odmik od tretjeosebnih podatkov in zaostrene razmere na področju zasebnosti bodo naložbe v relevantne vsebinske medije na vseh trgih le še krepili.«

Tudi on je prepričan, da je ciljani oglas v kontekstu relevantne in preverjene vsebine ključ do učinkovitega znamčenja, katerega pomen se močno povečuje.

Nujnost naložb v znamčenje

»Zaradi naraščajoče uporabe umetne inteligence bo produkcija raznovrstnih digitalnih vsebin v prihodnosti močno povečana, kar bo postopoma vodilo do različnih oblik potrošne slepote, ki bo še posebej izrazita na področju družbenih medijev,« pojasnuje Ivanec.

Relevantni vsebinski mediji bodo po njegovem mnenju prevzemali vlogo navigatorjev za iskanje preverjenih in relevantnih informacij, medtem ko bodo digitalne medijske blagovne znamke prevzele vlogo informacijskih verifikatorjev. Znamčenje bo tako pridobivalo še večji pomen. Brez naložb v znamčenje bo vedno težje dosegati prepoznavnost blagovne znamke, ta pa je ključna za prodajo na dolgi rok. V letu 2023 sicer pričakuje okoli 15-odstotno rast naložb v digitalno oglaševanje v medijih, ki na evropskem trgu delujejo na lokalni ravni, a se bo ta odstotek v prihodnosti zaradi novih razmer še dodatno povečal.

Izvorno besedilo pogovora je bilo prvotno objavljeno na spletni strani Marketing magazina v prispevku Kako kaže digitalnemu oglaševanju v Sloveniji?

Deli

O avtorju

Andrej Ivanec v iPROMU vodi medijsko načrtovanje. V družbi iPROM je redno zaposlen že od samega leta 2007. V okviru zaposlitve poleg snovanja medijskih načrtov, je odgovoren za strateški pristop in raziskovanje novih pristopov pri doseganju ciljnih skupin s pomočjo digitalnega oglaševanja. V prostem času ga vodi strast do raziskovanja spletne medijske panoge, nišnih spletnih trgovin in nišnih založniških dejavnosti. Je oseba, ki na osnovi izkušenj ve kako medijski prostor v digitalu izkoristiti za povečevanje poslovnih rezultatov.

Vsi prispevki avtorja

Arhiv