V svetu digitalnega trženja so podatki, ki so ustrezno zbrani, organizirani in uporabljeni, izredno dragoceni, saj podjetjem pomagajo bolje razumeti stranke in ustvariti učinkovitejše trženjske akcije. Platforme DMP so pri tem v veliko pomoč.
Platforme za upravljanje podatkov (Data Management Platform ali DMP) podjetjem omogočajo zbiranje, shranjevanje in urejanje podatkov iz različnih virov, na podlagi katerih zagotovijo uporabne vpoglede za boljše razumevanje strank in njihovih nakupnih navad.
S podatki, zbranimi v platformi DMP, lahko tržniki oblikujejo skupine ciljnih strank s skupnimi demografskimi značilnostmi ali nakupnimi navadami, pri čemer je mogoče uporabiti neomejeno število podatkov. Platforme običajno vključujejo tudi možnosti za poročanje, s čimer zagotavljajo vpogled v ciljno občinstvo. Splošno velja, da so za podrobnejši vpogled v stranke na voljo platforme s podatki o strankah (Customer Data Platforms ali CDP), ki uporabljajo samo prvoosebne podatke ter zbirajo in shranjujejo informacije o strankah z uporabo osebno določljivih podatkov (PII).
Družba iPROM je v začetku leta predstavila novo generacijo platforme za upravljanje podatkov iPROM Private DMP, ki podjetjem omogoča gradnjo lastnih podatkovnih skladišč za upravljanje prvoosebnih podatkov za namene digitalnega oglaševanja. Nova različica torej ob zajemu neosebnih podatkov o uporabnikih digitalnih medijev uporablja tudi prvoosebne podatke, zbrane z eksplicitno privolitvijo uporabnikov lastnih digitalnih medijev podjetja v skladu z veljavno zakonodajo.
Pri tem se morajo tržniki zavedati zakonov o varstvu podatkov, kot je Splošna uredba o varstvu podatkov (GDPR). Zakonodaja varuje potrošnike in njihove osebne podatke ter podjetjem določa smernice za uporabo ali razkrivanje. Tudi potrošniki se bolj zavedajo vprašanj glede zasebnosti na spletu in pričakujejo transparentnost pri uporabi svojih podatkov. Tržniki morajo zato delovati previdno in biti pripravljeni na to, kako bo nenehen razvoj vplival na njihove strategije in orodja. Na evropskem trgu že vidimo prve rešitve, ki se za boljše oglaševalske rezultate namesto na podatke tretjih oseb zanašajo na prvoosebne podatke.
Za uspeh se morajo tržniki še naprej osredotočati na ustvarjanje privlačnih izkušenj strank in razlogov, ki bodo pritegnili stranke. Le tako bodo namreč lahko zbrali več kakovostnih podatkov, ki bodo usmerjali njihove akcije v prihodnosti.