Deli

iPROM in Valicon že vrsto let izvajata raziskave, ki nam dajejo jasno sliko o razvoju trženjskega komuniciranja in trendih v oglaševanju. Na četrtkovem spletnem seminarju Slovenske oglaševalske zbornice, kjer je bilo govora o »komunikacijah nove generacije«, sta jo orisala direktor odnosov z naročniki v iPROMu, Leon Brenčič, ter Matjaž Robinšak iz Valicona.

Leon Brenčič za SOZ: Nakupna pot se seli na splet: čas je za strategije »digitalno najprej« - iPROM Novice

Nakupna pot in posledično trženjske strategije so se v zadnjih dveh letih intenzivno selile na splet. Blagovne znamke so prepoznale, da je zadnji čas za snovanje strategij »digitalno najprej«. Ker jesenski čas že odpira nove teme, ki bodo po napovedih Matjaža Robinšaka iz Valicona najverjetneje preglasile COVID-19, pa digitalizacija blagovnih znamk ni več edino vprašanje. Potrošnikov ne zanima več, kakšne digitalne rešitve so jim na voljo, temveč tudi kako konkretno si lahko z njimi olajšajo vsakodnevno življenje. Blagovne znamke bodo vse bolj primerjali po konkretnih lastnostih in funkcionalnostih digitalnih rešitev, prednost pa bodo dali tistim, ki se jim bodo znale kar najbolje prilagoditi.

Cilj blagovne znamke ne sme biti zgolj nakup

Ker je izguba stranke dražja kot pridobivanje nove, bi si morale blagovne znamke po mnenju Leona Brenčiča prizadevati za vzpostavljanje dolgoročnega odnosa. Nakupna pot danes ni več linearna in vsaka stična točka predstavlja priložnost za konverzijo, zato si lahko ponovljivost nakupa oziroma zvestobo potrošnika zagotovijo le z dosledno, poenoteno in enako kakovostno komunikacijo ob vsakem stiku.

Oglaševalci prevzemajo podatke s svoje roke

Kot je dodal Brenčič, se danes prepletajo tudi posamezni medijski ekosistemi, vzporedno z vzponom globalnih platform pa so blagovne znamke postale še bolj pozorne na vsebino, ob kateri se pojavljajo njihovi oglasi. V ospredju je težnja po nadzoru blagovne znamke (brand safety), hkrati pa imitiranje večjih platform in snovanje lastnih medijev z lastnimi vsebinami. Prihodnost bo zato še toliko bolj usmerjena v izgradnjo lastnih podatkovnih silosov, ki so zavarovani pred konkurenco in omogočajo boljše prilagajanje ponudbe oziroma vsebin uporabniku ter izboljšanje rezultatov glede na finančne vložke.

»V iPROMu smo zelo tehnološko usmerjeni, zato lahko svojim naročnikom zagotovimo izgradnjo lastnih podatkovnih silosov z rešitvijo iPROM DMP. Vse lastne podatke lahko uporabijo za doseganje ciljnih skupin, ciljanje in optimizacijo sredstev v realnem času, omogočajo jim stalen uvid v ciljno skupino in njene odzive, ne nazadnje pa se lahko iz posameznih kampanj veliko naučijo tudi sami,« pravi direktor odnosov z naročniki, Leon Brenčič.

Podatki morajo biti vedno povezani in osmišljeni

Kot je dodal Robinšak, ima pri analizi internih podatkov velik pomen kontekst, saj nas lahko pretirana osredotočenost na uporabnike in zgolj en vir podatkov hitro vodi v spiralo zmote, kjer spregledamo dogajanje na trgu. iPROM in Valicon sta s tem namenom vzpostavila učinkovito povezavo med Valiconovim panelom ter tehnološko rešitvijo iPROM Cloud, ki je skladna z zakonodajo na področju varstva in zasebnosti podatkov. Z njo lahko danes na osnovi spoznanj o potrošnikih določita, komu bodo oglasi prikazani oziroma s katerim potrošnikom oglaševalec komunicira. Skladno s trendi v digitalnem oglaševanju sta podjetji močno izpopolnili tudi napovedno modeliranje, ki oglaševalcem danes prinaša odlične rezultate.

Kot je dejal Brenčič, se lahko s primeri dobrih praks pohvali predvsem bančna panoga, ki v zadnjem času dela pomembne korake v digitalni svet. Med zadnjimi, ki so požele odlične rezultate in tudi nagrade za učinkovitost, je denimo oglaševalska akcija SKB banke, ki je z uporabo prediktivne analitike in najnaprednejših iPROMovih oblik ciljanja v kombinaciji z dinamičnimi kreativami podvojila število zbranih potencialnih strank za najem potrošniškega kredita.

Deli