Programatično oglaševanje je v zadnjih letih doživelo meteorski vzpon. Po podatkih Statiste je bil svetovni trg programatičnega oglaševanja v letu 2023 vreden kar 558 milijard ameriških dolarjev, kar predstavlja približno 11-odstotno povečanje naložb v programatično digitalno oglaševanje v primerjavi z letom prej. Ta rast ni le odraz razvijajoče se digitalne krajine, temveč tudi naraščajočega zaupanja oglaševalcev v programatične platforme. To jasno kaže na zrelost sektorja in njegovo ključno vlogo v prihodnosti digitalnega oglaševanja. V nadaljevanju izpostavljam ključne trende v programatičnem oglaševanju, ki bodo, kot predvidevam, zaznamovali tekoče leto.
Leto 2024 prinaša dokončno ukinitev piškotkov tretjih oseb
Ukinitev uporabe piškotkov tretjih oseb predstavlja prelomno točko v svetu programatičnega oglaševanja. Oglaševalci in tehnološke platforme že kar nekaj časa raziskujemo nove poti za ciljanje občinstva in zbiranje podatkov, pri čemer si prizadevamo za zagotavljanje zasebnosti uporabnikov ob učinkoviti dostavi oglasov. Ta razvoj je sprožil inovacije in nove poslovne modele, ki preoblikujejo temeljne strategije programatičnega oglaševanja. V iPROMu smo tako z začetkom leta za vse svoje naročnike vzpostavili osnovno različico njihovega zasebnega podatkovnega silosa, kjer lahko upravljajo svoje prvoosebne podatke iz naslova digitalnega oglaševanja prek platforme iPROM Programmatic Platform, zbrane z eksplicitno privolitvijo uporabnikov.
Vzpon pomena prvoosebnih podatkov
Rast predpisov na področju zasebnosti spodbuja pomemben premik k strategijam, ki temeljijo na prvoosebnih podatkih. Z opuščanjem tretjeosebnih podatkov se oglaševalci obračajo k prvoosebnim, lastnim podatkom tako za pridobivanje vpogledov v zanimanja občinstev kot tudi za ciljanje. Ta premik ni le v skladu s pomisleki o varovanju zasebnosti, temveč ponuja tudi bolj neposreden in zanesljiv način za razumevanje in vključevanje občinstva. V iPROMu nenehno posodabljamo in razvijamo iPROM Programmatic Platform, ki omogoča izkoriščanje prvoosebnih podatkov ne le za ciljanje in zakup oglasnega prostora na uredniških spletnih medijih, temveč zagotavlja tudi uporabo alternativnih oblik ciljanja, kot sta semantično in kontekstualno ciljanje po kategorijah.
Prevlada mobilnega oglaševanja
Prevlada mobilnega oglaševanja v digitalnem oglasnem prostoru je danes nedvomna. Po podatkih eMarketerja je v letu 2023 oglaševanje na mobilnih napravah doseglo 70,6 % izdatkov za programatično digitalno oglaševanje v ZDA, v Evropi pa 48 %. Ta trend poudarja premik vedenja potrošnikov proti mobilnim izkušnjam, kar oglaševalce spodbuja k premisleku o mobilno usmerjenih strategijah. V iPROMu kontinuirano analiziramo tehnološke značilnosti uporabnikov digitalnih medijev, analiza za že zadnjih nekaj let kljub prevladi mobilnih naprav potrjuje pomembno vlogo namiznih računalnikov pri poglobljenem raziskovanju in odločanju za nakup v primeru bolj kompleksnih nakupnih poti.
Upravljanje programatičnih oglasnih akcij z internimi ekipami
Trend upravljanja programatičnih kampanj z lastnimi sredstvi odraža širši premik v oglaševalski industriji proti večjemu nadzoru in preglednosti. Podjetja želijo programatični zakup oglasnega prostora pripeljati v lastno hišo, da bi bolje nadzorovala celoten proces oglaševanja. Ta premik ne samo da izboljšuje preglednost, ampak omogoča tudi bolj učinkovito dodeljevanje virov. V iPROMu naslavljamo ta izziv z lastno programatično platformo. Z uporabo lastne, neodvisne programatične infrastrukture podjetjem omogočamo, da zmanjšajo stroške in izkoristijo prvoosebne podatke, kot to že počne Fraport Slovenija s platformo Ljubljana Airport Fly.
Tehnološke inovacije na področju umetne inteligence
Leto 2024 bo zaznamovano z nadaljnjimi tehnološkimi inovacijami, pri čemer bosta v ospredju AI in strojno učenje. Ti tehnologiji izboljšujeta natančnost ciljanja in optimizacijo kampanj. V iPROMu uporabljamo umetno inteligenco v kombinaciji z neodvisnimi analitičnimi rešitvami za analizo podatkov in spremljanje učinkovitosti, kar omogoča boljše napovedi in strateške odločitve. Umetno inteligenco za uporabo prediktivne analitike implementiramo v tehnološko rešitev iPROM Predictive, ki jo oglaševalcem ponujamo v sodelovanju z Valiconom in združuje raziskovalno-oglaševalski pristop k programatičnemu oglaševanju.
Podatkovno gnano oglaševanje in personalizacija
Pri oglaševalski tehnologiji ostajajo podatki ključna komponenta, pri čemer postajajo personalizirane oglaševalske izkušnje ključen razlikovalni element. Z uporabo neodvisnih podatkovnih platform, kot je iPROM Private DMP, ki omogoča upravljanje in analizo prvoosebnih podatkov in njihovo shranjevanje v zasebnih podatkovnih silosih, je uravnoteženje zahtev po zasebnosti in učinkovitosti precej bolj enostavno, vstop v dobo prvoosebnih oglaševalskih strategij pa bolj učinkovit.
Kaj nam prinaša leto 2024 na področju programatičnega oglaševanja?
Čeprav ni mogoče z gotovostjo napovedati, kaj bo prineslo letošnje leto, nam obstoječi trendi pomagajo razumeti smer, v katero se industrija razvija. S pričakovanimi spremembami v medijski in marketinški krajini je bistveno, da založniki in oglaševalci prilagodijo svoje strategije za učinkovito delovanje z manj podatki in se osredotočijo predvsem na uporabo lastnih podatkov ter strategije oglaševanja, ki temeljijo na uporabi prvoosebnih podatkov.
Poleg tega pričakujem tudi nadaljnjo rast pomena uporabe naprednih mobilnih formatov in širšo uporabo umetne inteligence za izkoriščanje poslovnih možnosti. Pomembno bo hitro prilagajanje novim trendom in dinamiki na trgu, ob tem pa ne smemo pozabiti, da so za stabilno delovanje programatičnega sistema pomembni zdravi temelji in preverjena tehnologija, kjer se tehnološke novosti lahko vključujejo na enostaven način.