Deli

Zasebna, neodvisna podatkovna skladišča prvoosebnih podatkov uporabnikov lastnih medijev podjetij igrajo pomembno vlogo pri varovanju podatkov in zagotavljanju zasebnosti uporabnikov. V nasprotju z ograjenimi vrtovi, ki so običajno pod nadzorom enega samega podjetja ali organizacije, zasebna podatkovna skladišča omogočajo večjo neodvisnost v oglaševanju in nadzor nad lastnimi podatki. Če kdaj, potem je danes trenutek, ko je vlaganje v zasebna podatkovna skladišča postalo ključno za podjetja, ki si prizadevajo za zagotavljanje varnosti, zasebnosti in skladnosti z zakonodajo na področju e-zasebnosti. To jim namreč omogoča učinkovito upravljanje podatkov, ciljno in personalizirano trženje ter večjo donosnost oglaševalskih naložb. V družbi iPROM svojim naročnikom to omogočamo s tehnološko rešitvijo iPROM Private DMP.

Neodvisna podatkovna skladišča za varno in učinkovito poslovanje v prihodnosti - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Tomaž Tomšič

Zakaj je pomembno vlagati v zasebna podatkovna skladišča danes?

Za učinkovito nagovarjanje kupcev in oglaševanje, ki ne bo temeljilo na oglaševanju v okviru ograjenih vrtov, ampak bo izkoriščalo potencial oglaševanja na odprtem spletu, je treba zgraditi zasebno podatkovno skladišče. Njegova osnova so prvoosebni podatki, ki jih lahko obogatimo še z drugo- in tretjeosebnimi podatki ali neposrednimi (zero-party) podatki. Tako dobimo čistejšo sliko o vsem, kar vemo o uporabniku, kar nam omogoča dostavo pravega sporočila za pravi rezultat.

Naj podkrepim to s konkretnimi razlogi, ki govorijo temu v prid.

  • 1. Varovanje zasebnosti: Zasebna podatkovna skladišča omogočajo podjetjem in organizacijam večji nadzor nad lastnimi podatki in zmanjšujejo tveganje nepooblaščenega dostopa. To je še posebej pomembno glede na naraščajoče skrbi glede zasebnosti in zakonodaje, kot sta Splošna uredba o varstvu podatkov (GDPR) in ZVOP-2. Z naraščanjem zavedanja uporabnika o pomenu varovanja zasebnosti so naložbe v zasebna podatkovna skladišča še toliko bolj pomembne za nemoteno poslovanje.
  • 2. Neodvisnost in nadzor: Zasebna podatkovna skladišča omogočajo organizacijam večjo neodvisnost in nadzor nad lastnimi, t. i. prvoosebnimi, podatki. Namesto da bi se zanašali na zunanje, tretjeosebne ponudnike storitev (kot so velike platforme v lasti Mete in Alphabeta), ki omejujejo dostop in upravljanje podatkov, zasebna skladišča omogočajo organizacijam, da samostojno upravljajo svoje podatke ter določijo pravila za dostop in uporabo.
  • 3. Večja varnost: Zasebna podatkovna skladišča ponujajo višjo stopnjo varnosti za podatke podjetij in organizacij. Ker so podatki shranjeni v internih omrežjih in sistemih, organizacije lahko izvajajo lastne varnostne ukrepe in prilagajajo politike varovanja podatkov glede na svoje potrebe. V iPROMu podatke ščitimo v skladu z najvišjimi standardi varovanja in zagotavljamo nadstandardne ukrepe na področju kibernetske varnosti, se nenehno prilagajamo spreminjajočim se grožnjam in zagotavljamo ustrezno raven varnosti.
  • 4. Hitrejši dostop in boljša učinkovitost: Zasebna podatkovna skladišča omogočajo podjetjem in organizacijam boljši nadzor nad hitrostjo dostopa do podatkov in učinkovitostjo. Svojim naročnikom omogočamo prilagodljivo infrastrukturo skladiščenja podatkov in agilno optimizacijo baz za hitrejši dostop in obdelavo podatkov za potrebe razumevanja kupcev, njihovo segmentacijo in učinkovito nagovarjanje prek oglasov na odprtem spletu.

Vlaganje v zasebna podatkovna skladišča in uporaba odprtega spleta kot alternative ograjenim vrtovom prinašata številne prednosti. Organizacije in podjetja dobijo večjo neodvisnost, varnost in nadzor nad svojimi podatki, kar prispeva k zaupanju uporabnikov in skladnosti z zakonodajo o varstvu podatkov. Poleg tega omogočata tudi večjo učinkovitost in prilagodljivost pri upravljanju podatkov in agilnejšo podatkovno gnano oglaševanje na odprtem spletu prek programatične hrbtenice, kar vam omogoča uporaba rešitve iPROM Programmatic Platform.

Kako vzpostaviti zasebno podatkovno skladišče? - iPROM - Mnenja strokovnjaov - Tomaž Tomšič

Kako vzpostaviti zasebno podatkovno skladišče?

Prikazno oglaševanje na odprtem spletu, ki velja za učinkovito metodo za dosego ciljne publike in povečanje prepoznavnosti blagovnih znamk, je podatkovno gnano z uporabo zasebnega podatkovnega skladišča in strukturirane baze prvoosebnih podatkov. V iPROMu naročnikom z rešitvijo iPROM Private DMP ponujamo enostaven prehod na podatkovno gnano oglaševanje z uporabo prvoosebnih podatkov in jim pomagamo pri vzpostavitvi zasebnega podatkovnega skladišča.

V naslednjih odstavkih vam bom predstavil, kako poteka proces vzpostavitve in kakšne prednosti prinaša.

  • 1. Predstavitev in uskladitev
    Prvi korak v postopku sodelovanja je predstavitev rešitve in uskladitev med iPROMom in stranko. Na tej stopnji se stranki podrobneje predstavi rešitev, sledi dogovor o načinu sodelovanja. Na tej točki se lahko z naročnikom podpiše tudi pogodbo o zaupnosti (NDA). Skupaj s stranko ugotovimo obseg in vrsto podatkov, ki jih bo stranka hranila v zasebnem podatkovnem skladišču.
  • 2. Integracija merilnih kod DMP
    Na tem koraku naši strokovnjaki pomagajo pri konkretni vzpostavitvi zasebnega podatkovnega skladišča (Private DMP) skupaj z ustrezno podatkovno bazo. Naročniku posredujemo merilne kode, ki se uporabijo za merjenje spletnih strani, skupaj s popisom piškotkov. Pomembno je, da se te kode pravilno vstavijo na spletno stran, bodisi neposredno bodisi prek uporabe TAG-managerja. Pri tem je pomembno preveriti, da se kode pravilno prožijo glede na CMS (Consent manager), saj se za nenujne piškotke piškotek naloži le, če se je uporabnik s tem eksplicitno strinjal. iPROMova strokovna ekipa preveri pravilnost integracije kod, nato pa se ob obisku spletne strani uporabniku naložijo trije piškotki (dva prvoosebna in en tretjeosebni), ki se uporabljajo za shranjevanje, analitiko in ciljanje.
  • 3. Ureditev pravno-formalnih vidikov sodelovanja
    Za zagotavljanje pravno-formalne zakonitosti sodelovanja in pravilne uporabe podatkov iPROM kot izvajalec in naročnik kot stranka podpišeta dve pogodbi: pogodbo o najemu tehnološke rešitve iPROM Private DMP in dolžnosti lastništva podatkov ter pogodbo o obdelavi podatkov. Ti pogodbi določata pravice in obveznosti med iPROMom in stranko ter zagotavljata skladnost s pravnimi zahtevami.
  • 4. Začetno zbiranje in uporaba podatkov
    Ko so kode objavljene na spletni strani, se začne zbiranje podatkov v Private DMP-ju. Običajno se počaka, da se nabere zadostna količina uporabniških profilov z eksplicitnim dovoljenjem za uporabo, preden se začne z izvajanjem prve oglasne akcije, temelječe na podatkih naročnika. Oglaševanje s ponovnim ciljanjem oziroma nagovarjanje uporabnika z oglasi po metodi ponovnega ciljanja pa se lahko sproži takoj. Za uporabo ciljanja po metodi sorodnega občinstva (look-alike), kjer nam pri oblikovanju segmentov pomaga umetna inteligenca, pa priporočamo, da je v DMP-ju zbranih vsaj 10.000 uporabniških profilov z eksplicitnim privoljenjem. V iPROM Labsu redno periodično izvajamo tudi analizo kakovosti in količine uporabniških profilov ter ocenjujemo dodatne možnosti za uporabo podatkovno gnanega oglaševanja.
  • 5. Dodatno oplemenitena baza
    Po pravilni začetni integraciji se v zasebni DMP običajno vnašajo vsi podatki o spletnih straneh naročnika oziroma oglaševalca, vključno s podatki iz drugih virov, kot so spletna trgovina, aplikacije in e-pošta. To oglaševalcu omogoča dodatno označevanje uporabnikov, ki dostopajo prek drugih medijev v lasti podjetja za kasnejše ciljanje in personalizirano nagovarjanje z oglasi. Poleg s podatki s spletnih strani se lahko Private DMP na željo stranke oplemeniti tudi z uporabo podatkov iz drugih sistemov, kot so CRM, CDP in APPS, ki omogočajo povezovanje uporabnikov prek različnih točk stika. To širi nabor parametrov za ciljanje in na dolgi rok izboljšuje učinkovitost trženja.

Če povzamem, integracija iPROM Private DMP-ja v procese trženja podjetja ali organizacije strankam omogoča zbiranje podatkov o uporabnikih, segmentiranje baze uporabnikov ter boljše ciljanje in izvedbo bolj personaliziranih oglaševalskih kampanj. Pravi čas za izgradnjo vašega Private DMP-ja je danes! Za več informacij o pravni plati in podrobnostih integracije iPROM Private DMP-ja stopite v stik z našo ekipo strokovnjakov.

Deli

O avtorju

Tomaž Tomšič je danes strateški svetovalec in vodja iPROM Labs. Odgovoren je za enoto iPROM Labs, v kateri že več kot desetletje raziskuje nove tehnologije za oglaševanje in komuniciranje v digitalnih medijih. V iPROMU je redno zaposlen praktično že od same ustanovitve, kar o njem pove praktično vse. V prostem času se ukvarja z raziskovanjem analitičnih metod obdelave velikih količin podatkov in raziskovanjem tehnologij za 3D tiskanje. Po njegovih besedah bo kombinacija teh tehnologij v prihodnosti človeški vrsti utrla pot življenja in bivanja na drugih planetih. Tomaž je v prostem času tudi strasten tekač in maratonec.

Vsi prispevki avtorja

Arhiv