Deli

Zavod IAB Slovenija je na 22. IAB Akademiji predstavil ugotovitve raziskave AdEx o bruto naložbah v digitalno oglaševanje za leto 2020. Naložbe v digitalno oglaševanje, kljub nezavidljivemu času pandemije, vztrajno rastejo in dosegajo okrog 61,3 milijona evrov.

AdEx Slovenija 2020: Trg digitalnega oglaševanja še vedno raste - iPROM - Novice

Digitalni perpetuum mobile se ne bo več ustavil

Sogovorniki na letošnji 22. IAB Akademiji so bili soglasni, da je pandemija močno pospešila uporabo digitalnih kanalov in s tem tudi naložbe v digitalno oglaševanje. O tem, kaj nam prinaša bližnja prihodnost, je spregovoril tudi operativni direktor v iPROMu Igor Mali. Po njegovi interpretaciji številke za leto 2020 zgolj kažejo, da se je digitalni perpetuum mobile, ki ga na obzorju vidimo že več let, resnično začel kotaliti in se v prihodnosti ne bo več ustavil.

Kot je rezultate komentiral direktor IAB-ja Slovenija Zoran Savin, so ti glede na razmere presenetljivi: »Pričakovali smo, da bo trg padel. Rast je minimalna, vendar je. Vsekakor pozitivno za leto 2020, ko je koronavirus zelo zaznamoval oglaševalske naložbe.«

2020 Adex SI - Trg še vedno raste - iPROM - Novice

Meje digitala so meje domišljije

Digitalno oglaševanje je z digitalnimi pospeški, za katere je poskrbelo preteklo leto, postalo pomemben del medijskih ekosistemov, učinki tega pa bodo po napovedih Igorja Malija vidni že zelo kmalu. Na podlagi vmesnih rezultatov aktualne raziskave o odnosu slovenskih podjetij do digitalnega oglaševanja bo večina (60 % vprašanih) slovenskih oglaševalcev letos povečala vložke v digitalno oglaševanje, v največji meri v prikazno oglaševanje.

»Prihodnost je tu, digitalizacija se je zgodila, vprašanje ostaja le še, kaj vse je še lahko digitalno. Zaradi učinkovitosti, možnosti natančnejšega merjenja in zagotavljanja varnosti osebnih podatkov uporabnikov so digitalni kanali vse privlačnejši za oglaševalce. Ne le oglaševalci, tudi potrošniki razmišljajo, kaj vse še lahko digitalizirajo in si tako poenostavijo življenje,« je svojo udeležbo na dogodku pospremil Igor Mali.

Kot je pojasnil, prikazno oglaševanje svojo rast v veliki meri dolguje dobrim podatkovnim strategijam in oglaševanju, ki temelji na podatkih. Kot namreč vedno znova potrjujejo primeri dobrih praks v iPROMu, je še bolj kot kreativa pomembno, da potrošnike ciljamo s pravo vsebino ob pravem času in na pravem mestu oziroma napravi. »Le tako lahko ustvarimo resnično dodano vrednost za uporabnika in mu ponudimo vsebino, ki jo v tistem trenutku najbolj potrebuje,« je prepričan Mali.

»Naši naročniki že prepoznavajo vrednost podatkov in tehnologije, ki nam omogoča učinkovito upravljanje s podatki. Skupaj z njimi odkrivamo nove možnosti in jim pomagamo prepoznati, katere novosti na trgu so zanje pomembne. Tehnologija nam ponuja ogromno informacij, ki pa jih moramo tudi znati uporabiti, saj digitalno oglaševanje ni majhen zalogaj. Le tako lahko ustvarimo resnično dodano vrednost za uporabnika in mu ponudimo vsebino, na katero se bo odzval,« še dodaja Mali.

Deli