Deli

Evropski trg digitalnega oglaševanja je po podatkih IAB Europe v letu 2023 zrasel za 11,1 odstotka, na skupno vrednost 96,9 milijarde evrov, s čimer je presegel druge mednarodne trge digitalnega oglaševanja glede stopnje rasti. Delež prikaznega oglaševanja v digitalnem oglaševalskem kolaču vztrajno narašča in dosega skoraj 13-odstotno letno rast, medtem ko je v Sloveniji letna rast presegla 4 odstotke.

AdEX 2023: Digitalno oglaševanje v Evropi vredno že skoraj 100 milijard evrov - iPROM - Novice

V Evropi je digitalno oglaševanje v lanskem letu doseglo nov rekord s skupno vrednostjo trga 96,9 milijarde evrov, kar predstavlja 11,1-odstotno rast v primerjavi s prejšnjim letom. V Sloveniji je AdEx zabeležil 6-odstotno rast naložb v digitalno oglaševanje.

»V lanskem letu je evropski trg digitalnega oglaševanja izkazal spodbudno rast zaradi stabilnejših gospodarskih razmer. Podobno so tudi slovenska podjetja aktivno vlagala v digitalno oglaševanje, s čimer so ohranjala svojo prisotnost na trgu in tržni delež. Rast digitalnega oglaševanja v Sloveniji, ki neprekinjeno sledi svetovnim inovacijam in trendom, potrjuje, da manjši trgi uspešno sledijo dinamiki rasti na področju digitalnega oglaševanja,« komentira trende naložb raziskave AdEx Andrej Ivanec, direktor medijskega načrtovanja v iPROMu.

Prikazno oglaševanje v Sloveniji prevladuje z več kot 60-odstotnim deležem, obvladuje ga programatični zakup

V preteklem letu je prikazno oglaševanje v Evropi zabeležilo 12,7-odstotno rast, medtem ko je v Sloveniji ta rast znašala 4,3 odstotka. Vrednost trga prikaznega oglaševanja v Sloveniji je dosegla skoraj 50 milijonov evrov, celoten trg digitalnega oglaševanja pa je presegel 80 milijonov evrov. Več kot polovica vseh prikaznih oglasov v Sloveniji se sedaj zakupuje programatično.

»Po eksponentni rasti programatičnega oglaševanja do leta 2020 je rast postala bolj stabilna, kar kaže na njegovo zrelost in ključno vlogo v industriji digitalnega oglaševanja. Lanskoletna rast je povezana tudi z večjimi proračuni za inovativne in dinamično razvijajoče se kanale, kot so trgovske medijske mreže (Retail Media Networks). Dodatno intenzivnost je prineslo raziskovanje novih rešitev, ki odgovarjajo na rastoče skrbi glede zasebnosti in postopno opuščanje tretjeosebnih piškotkov, ki so do sedaj služili kot ključna tehnologija za ciljanje,« še dodaja Ivanec in poudarja, da bo programatično oglaševanje ostalo ključno, zlasti po uveljavitvi tehnoloških in regulatornih sprememb v prihodnjih dveh letih.

Deli