Deli

Pospešena digitalizacija vse bolj sili trgovce, da na novo osmislijo način interakcije s potrošniki. Umetna inteligenca, navidezna resničnost, DOOH, pomočniki AI – vse to so pojmi, ki temeljito preobražajo trgovsko panogo, predvsem pa na novo ustvarjajo način, kako blagovne znamke stopajo v interakcijo s kupci. Pojav phygital se še posebej uveljavlja v zadnjih letih. Kombinacija besed 'fizično' in 'digitalno' opisuje integracijo fizičnih in digitalnih doživetij. Ta strategija združuje sinergijo in integracijo med fizičnim prostorom trgovin in digitalnimi kanali, kar vodi do celovite, privlačne potrošniške izkušnje.

V nadaljevanju tega zapisa bomo pogledali, katere točke stika je danes mogoče z uporabo tehnologije preplesti v novodobna potrošniška doživetja.

Phygital v trgovini: strategija za premoščanje digitalnega in fizičnega sveta - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Miloš Suša

Digitalno oglaševanje kot ključna točka stika

V strategijah phygital igra digitalno oglaševanje ključno vlogo, saj omogoča podjetjem, da ciljajo in pritegnejo potrošnike z uporabo inovativnih pristopov. Sodobni oglasni formati, kot so interaktivni video oglasi, oglasi, ki so narejeni z uporabo umetne inteligence, oglasi z razširjeno resničnostjo (AR) in ostali napredni oglasni formati, potrošnikom ponujajo personalizirane in angažirane izkušnje, še preden vstopijo v trgovino. Ti formati zmanjšujejo vrzel med digitalnim brskanjem in fizičnim nakupovanjem ter tako izboljšujejo stopnjo konverzije.

Vloga igrifikacije za povečanje vpletenosti kupca - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Miloš Suša

Vloga igrifikacije za povečanje vpletenosti kupca

Elementi igrifikacije, kot so točkovanje in nagradni izzivi, povečujejo zavzetost potrošnikov z zabavnimi in interaktivnimi izkušnjami. Trgovci oziroma prodajalci lahko razvijajo aplikacije, ki kupce nagrajujejo za obiske v trgovinah ali za interakcijo z izdelki, s čimer povečajo njihovo zvestobo in pogostost obiskov. Z uporabo umetne inteligence je mogoče elemente igrifikacije razviti do te mere, da te igre, bodisi v aplikacijah, naprednih oglasnih formatih bodisi integrirane v spletne strani, zaživijo kot prave filmske zgodbe, ki kupcu omogočijo, da v njih dobi še bolj aktivno vlogo.

Uporaba pametnih pomočnikov, ki jih poganja umetna inteligenca - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Miloš Suša

Uporaba pametnih pomočnikov, ki jih poganja umetna inteligenca

Če smo včasih pred večjimi nakupi oziroma nakupi izdelkov in storitev veliko časa brskali in raziskovali po spletu z uporabo brskalnikov, se danes iskalni marketing počasi nadomešča s pogovornim marketingom. Kupec se danes z blagovno znamko oziroma podjetjem vse raje pogovarja. Ta praksa učinkovito nadomešča pogovore s prodajalcem na prodajnem mestu. Prodajalec je zdaj pametni pomočnik, ki ga poganja umetna inteligenca in je kupcu na voljo za hitre personalizirane odgovore kjerkoli in kadarkoli, celo v več jezikih.

Kot primer učinkovite uporabe pametnega pomočnika AI za pospeševanje prodaje in izboljšanje uporabniške izkušnje lahko navedemo virtualnega pomočnika AI za novi Peugeot 2008. Ta je dokazal, da so potrošniki odprti za uporabo pomočnikov, saj ti po eni strani nadomeščajo iskalnike, po drugi pa z njimi stopamo v interakcijo skozi človeške pogovore.

Vloga novih tehnologij za boljše razumevanje in ciljanje kupcev

Umetna inteligenca omogoča trgovcem, da bolje razumejo svoje kupce in se potopijo v njihove nakupne navade. Uporaba AI v kombinaciji z lastnimi podatkovnimi bazami omogoča boljše razumevanje nakupovalnih vzorcev, natančno odkrivanje relevantnih kupcev oziroma ciljnih občinstev ter bolj natančno trženje in mikrociljanje.

Če je včasih veljalo, da VR in AR potrošnikom omogočata, da izdelke »doživijo« pred nakupom, kar vodi k večji vključenosti in zadovoljstvu, danes na to polje vse bolj aktivno vstopa uporaba umetne inteligence. Napredni modeli AI, kot je Sora, nam bodo kmalu omogočili, da si bomo sami ustvarjali oglase in izdelke po svoji meri ter jih skozi z AI ustvarjen oglas tudi doživeli. Ta prihodnost je že tukaj in bo kmalu vse bolj prisotna tudi v oglaševanju.

Digitalni zasloni na prodajnem mestu in roboti za pospeševanje prodaje - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Miloš Suša

Digitalni zasloni na prodajnem mestu in roboti za pospeševanje prodaje

Digitalizira se tudi sama nakupna izkušnja. V trgovinah in na prodajnih mestih se pojavlja vse več digitalnih zaslonov, s katerih nas ne nagovarjajo le oglasi, ampak tudi virtualni pomočniki oziroma svetovalci. Še pred kratkim so nas kot prijazni svetovalci spraševali: »Kako vam lahko pomagam?«, danes je ta izkušnja precej bolj doživeta, personalizirana in pristna. Razlog za to je generativna umetna inteligenca, ki je razvoju digitalnih pomočnikov dala resničen pospešek. Tudi uporaba robotov kot prodajalcev oziroma svetovalcev je vse bolj pogosta, ljudje pa jih ne sprejemamo več kot nekaj iz znanstvenofantastičnih filmov, ampak smo se na njih počasi navadili.

Preobrazba strategij cross-channel v strategije phygital in merjenje uspešnosti

Tradicionalne strategije cross-channel vse bolj nadomeščajo napredni novodobni pristopi phygital, ki ponujajo bolj organsko integracijo fizičnih in digitalnih kanalov. Tovrstne strategije phygital omogočajo podjetjem, da vzpostavijo bolj dinamične in interaktivne stike s potrošniki, kar povečuje učinkovitost interakcij in izboljšuje potrošniško izkušnjo.

Za uspešnost strategij phygital pa sta ključni natančno spremljanje in merjenje njihove uspešnosti. Implementacija orodij, kot je Adobe Analytics, omogoča podjetjem, da pridobijo vpogled v vedenje potrošnikov in učinkovitost različnih marketinških taktik na različnih kanalih v realnem času. Takšna analitična orodja omogočajo podjetjem, da prilagajajo svoje strategije, optimizirajo interakcije s potrošniki in povečajo ROI. Adobe Analytics kot napredna analitična rešitev omogoča podrobno analizo potrošniških poti od digitalnih ogledov do fizičnih nakupov, kar pomaga pri finem usklajevanju marketinških pristopov za boljšo skladnost med kanali.

Phygital ni le odgovor na spreminjajoče se potrošniške zahteve, ampak predvsem priložnost, da trgovci z uporabo napredne tehnologije izboljšajo svojo konkurenčnost. Podjetja, ki uspešno izvajajo pristope phygital, ne samo izboljšajo potrošniško izkušnjo, temveč gradijo temelje za trajnostno uspešnost v hitro spreminjajočem se okolju. Zato phygital danes ni zgolj trend, temveč nujna sestavina trgovine prihodnosti, ki združuje digitalne inovacije s fizičnim stikom, ustvarjajoč izkušnje, ki so resnično vredne novodobnega potrošnika. Phygital je več kot le most med dvema svetovoma; je način, kako popolnoma preoblikovati nakupno izkušnjo.

Deli

O avtorju

Miloš Suša je v družbi iPROM redno zaposlen že od leta 2011. Danes usklajuje delo spletnih medijskih specialistov in jim pomaga pri doseganju prodajnih ciljev. Je prodajnik z neprecenljivimi izkušnjami na področju digitalnih rešitev. Poleg izkušenj s področja trženja digitalnih oglaševalskih rešitev mu pri gradnji poslovnih odnosov v tem hitro se spreminjajočem okolju pomaga tudi strokovno znanje iz informatike in ekonomije. V prostem času Miloš z zanimanjem raziskuje področje digitalnega marketinga in marketinga na splošno. Zanima ga novodobna transformacija marketinških prijemov na področju avtomobilizma, bančništva, turizma in zabavne elektronike. Razmišlja kot podjetnik in verjame, da so poslovne priložnosti v regijskih in mednarodnih poslih.

Vsi prispevki avtorja

Arhiv