Deli

Blagovne znamke so kot prometni znaki za potrošnike, digitalni mediji pa središče za pridobivanje informacij oziroma stičišče ponudbe in povpraševanja. Ugotovitve nedavne raziskave AdEx 2022, ki jo izvaja mednarodno združenje za interaktivno oglaševanje IAB, potrjujejo ključno vlogo digitalnega oglaševanja, zlasti prikaznega, za pojavnost in graditev blagovnih znamk v visoko tekmovalnem tržnem okolju.

Kljub naraščajoči komunikacijski gneči na spletu oglaševalci vztrajno povečujejo svoje naložbe v digitalne medije, še posebej v prikazno oglaševanje na osnovi prvoosebnih podatkov, saj prepoznavajo potencial te oblike oglaševanja za dolgoročno učinkovitost oglaševalskih prizadevanj, natančno doseganje ciljnega občinstva in utrditev moči blagovne znamke na dolgi rok ter posledično tudi povečanje prodaje.

Močne blagovne znamke v poplavi medijskih vsebin izstopajo s prikaznim oglaševanjem - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Andrej Ivanec

Naložbe v digitalno oglaševanje se krepijo, prikazno oglaševanje ostaja temeljna oblika digitalnega oglaševanja

Ugotovitve raziskave AdEx 2022 kažejo, da digitalno oglaševanje še naprej dosega visoko rast naložb. Na evropskem trgu smo priča 10-odstotni rasti naložb v digitalno oglaševanje v primerjavi s predlanskim letom, medtem ko je v Sloveniji zabeležena 8-odstotna rast naložb. Ta trend jasno kaže, da evropska in slovenska podjetja še naprej prepoznavajo prednosti, ki jih digitalni mediji ponujajo za natančno doseganje ciljnega občinstva in grajenje prepoznavnosti blagovne znamke. V slovenskem oglaševalskem okolju podjetja namenjajo več kot 40 odstotkov oglaševalskega proračuna prav za oglaševanje v digitalnih medijih, kar priča o naraščajoči pomembnosti in zaupanju v to obliko oglaševanja.

Glede na rezultate raziskave AdEx 2022 je tudi prikazno oglaševanje doseglo pomembno rast v preteklem letu, in sicer skoraj 10-odstotno v Evropi ter približno 6-odstotno v Sloveniji. V Evropi je bila kar polovica celotnega digitalnega oglaševalskega proračuna namenjenega prikaznemu oglaševanju v digitalnih medijih, v Sloveniji pa ta odstotek presega 60 odstotkov. Oglaševalci se za to obliko oglaševanja odločajo zaradi njenih številnih prednosti, med katerimi izstopajo dolgoročna učinkovitost, merljivost, zaščita blagovne znamke in možnost naprednega ciljanja z uporabo lastnih, prvoosebnih podatkov podjetij in blagovnih znamk.

Glede na napovedi združenja IAB Slovenija se prikazno oglaševanje še naprej uveljavlja kot ključen element uspešnih marketinških strategij blagovnih znamk tudi v prihodnosti. Pričakuje se, da bodo naložbe v to obliko digitalnega oglaševanja v Sloveniji letos zrasle za 22 odstotkov, kar potrjuje, da ta oblika digitalnega oglaševanja ostaja ključna izbira za oglaševalce zaradi najboljšega izkoristka oglaševalskih naložb ter učinkovitega izvajanja oglaševalskih akcij prek spleta z namenom znamčenja in utrjevanja blagovnih znamk, kar je ključno za uspešno trženje na dolgi rok.

Pomembnost prikaznega oglaševanja za znamčenje in priklic blagovne znamke

V današnjem konkurenčnem poslovnem okolju je gradnja močne blagovne znamke ključnega pomena za uspeh podjetja. Prikazno oglaševanje se je izkazalo kot ena najučinkovitejših strategij za znamčenje in priklic blagovne znamke, ki omogoča oglaševalcem učinkovito doseganje ciljnega občinstva na spletu in vzpostavitev dolgoročne povezave s potrošniki.

Ena od glavnih prednosti prikaznega oglaševanja je možnost uporabe naprednih oglasnih formatov, ki omogočajo ustvarjanje močnih vtisov in čustvene povezave z občinstvom. Z ustrezno oblikovanimi prikaznimi oglasi lahko podjetje učinkovito predstavi svojo blagovno znamko, vrednote, izdelke ali storitve ter ustvari prepoznavnost in identiteto.

Poleg vizualne učinkovitosti z uporabo naprednih oglasnih formatov prikazno oglaševanje omogoča tudi natančno ciljanje občinstva na osnovi vedenjskih vzorcev in nakupne namere. Z uporabo podatkovno gnanega trženja oglaševalci povečajo verjetnost, da bodo oglasna sporočila prikazana le tistim uporabnikom, ki so z veliko verjetnostjo najbolj zainteresirani za izdelke ali storitve podjetja. Ciljano prikazno oglaševanje omogoča podjetjem učinkovito porabo oglaševalskih sredstev, zmanjšuje medijski odpad in povečuje verjetnost, da se oglasi spremenijo v dejanski priklic blagovne znamke pri potrošnikih.

Ugledne blagovne znamke želijo blesteti ob relevantnih in kakovostnih uredniških vsebinah - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Andrej Ivanec

Ugledne blagovne znamke želijo blesteti ob relevantnih in kakovostnih uredniških vsebinah

S stalno izpostavljenostjo relevantnih prikaznih oglasov, prilagojenih ciljnemu občinstvu, lahko podjetje doseže, da se blagovna znamka vtisne in zasidra v zavest potrošnikov. Redno prikazovanje oglasov, ki sledijo smernicam blagovne znamke, varujejo njen ugled z umeščanjem oglasov ob preverjene, uredniško ustvarjene medijske vsebine, ki jim potrošniki bolj zaupamo, krepi prepoznavnost in prisotnost blagovne znamke ter pomaga ustvariti pozitivno mnenje in zaupanje pri potrošnikih.
Splet je danes glavno središče za iskanje informacij, nakupovanje in interakcijo s potrošniki, blagovne znamke pa so zanje kot prometni znaki. Prikazni oglasi, ki so postavljeni na pravem mestu ob pravem času v pravem, zaupanja vrednem digitalnem mediju, omogočajo podjetjem, da dosežejo veliko število potencialnih kupcev, ustvarijo zanimanje za svojo blagovno znamko ter njen krepijo priklic in zaupanje vanjo.

Uspeh prikaznega oglaševanja za znamčenje in priklic blagovne znamke ni odvisen samo od same tehnike oglaševanja, ampak tudi od oglaševalske tehnologije, ki omogoča učinkovito podatkovno gnano oglaševanje, možnost natančnega ciljanja ter umeščanja v medijski kontekst, ki podpira in krepi sporočilo blagovne znamke ter spodbuja pozitiven odziv potrošnikov.

Prihodnost prikaznega oglaševanja temelji na lastnih podatkih, ki niso dostopni konkurenci - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Andrej Ivanec

Prihodnost prikaznega oglaševanja temelji na lastnih podatkih, ki niso dostopni konkurenci

Prodorne blagovne znamke, ki razmišljajo izven okvirov ograjenih vrtov in ustaljenih praks oblikovanja digitalnih strategij, se zavedajo, da za krepitev lastne konkurenčne prednosti na trgu, gradnjo baze lastnega občinstva in njegove segmentacije, potrebujejo lastne, prvoosebne podatke za nagovarjanje zvestih kupcev in potencialnih kupcev s podobnimi vedenjskimi vzorci in nakupnimi namerami.

Blagovne znamke z uporabo lastnih, prvoosebnih podatkov dobijo edinstvene vpoglede v najgloblje želje in potrebe svojih strank ter jim na podlagi teh lahko posredujejo prilagojena sporočila z zakupom oglasnega prostora na odprtem spletu v kontekstu relevantnih in zaupanja vrednih medijskih vsebin in tako ustvarjajo potrošniške izkušnje po meri. Zmožnost prilagajanja oglaševalskih akcij na podlagi nakupne namere potrošnika povečuje vključenost, spodbuja konverzije in gradi neomajno zvestobo potrošnika do blagovne znamke.

Lastni, prvoosebni podatki kot temeljno trženjsko sredstvo podjetja morajo biti varno shranjeni v zasebnih, neodvisnih platformah za upravljanje podatkov, kot je iPROM Private DMP. Takšna podatkovna skladišča blagovnom znamkam omogočajo popoln nadzor nad podatki ter jim zagotavljajo zakonsko skladnost z evropsko in slovensko zakonodajo na področju e-zasebnosti. Danes je zasebnost uporabnika izjemno pomembna vrednota, ki utrjuje vezi med potrošniki in blagovnimi znamkami ter posledično krepi moč blagovne znamke.

V iPROMu verjamemo v moč neodvisnih rešitev Ad-Tech, ki oglaševalcem omogočajo, da prevzamejo nadzor nad svojim ciljnim občinstvom ter zbirajo lastne, prvoosebne podatke o uporabnikih, ki postajajo v svetu brez tretjeosebnih piškotkov ključni za učinkovito podatkovno gnano prikazno oglaševanje.

Deli

O avtorju

Andrej Ivanec v iPROMU vodi medijsko načrtovanje. V družbi iPROM je redno zaposlen že od samega leta 2007. V okviru zaposlitve poleg snovanja medijskih načrtov, je odgovoren za strateški pristop in raziskovanje novih pristopov pri doseganju ciljnih skupin s pomočjo digitalnega oglaševanja. V prostem času ga vodi strast do raziskovanja spletne medijske panoge, nišnih spletnih trgovin in nišnih založniških dejavnosti. Je oseba, ki na osnovi izkušenj ve kako medijski prostor v digitalu izkoristiti za povečevanje poslovnih rezultatov.

Vsi prispevki avtorja

Arhiv