Skozi analogijo potopa Titanika sta svetovalka za komuniciranje in marketing v iPROMu Maja Gorjanc in ustanoviteljica podjetja BELAVODA Ina Kukovič Borovnik na letošnji iPROM Akademiji predstavili aktualne trende v digitalnem marketingu ter pojasnili, kako se lahko podjetja uspešno odzovejo nanje skozi reinoviranje.
Titanika ni potopila le ledena gora
Vsi čutimo hitrost in intenzivnost sprememb na vseh področjih, nekaj malega jih tudi uvajamo in se jim prilagajamo, še vedno pa več govorimo in nameravamo, kot dejansko naredimo. S temi besedami je Ina Kukovič Borovnik na letošnji iPROM Akademiji argumentirala nujnost reinoviranja in bolj sistematičnega prilagajanja spremembam v okolju – tako za uspešno poslovanje podjetij kot vzdržen razvoj družbe.
Nezmožnost prilagajanja spremembam je ilustrirala z zgodbo o Titaniku in izpostavila t. i. sindrom titanika, kjer posamezniki ali organizacije krmarijo med ledenimi gorami (trendi). Čeprav bi se jim lahko uspešno izognili, številni vanje trčijo, saj jih niso pripravljeni videti, sprejeti in pravočasno spremeniti svoje smeri.
Krmarimo med vsaj petimi ledenimi gorami
Svetovalka za komuniciranje in marketing v iPROMu Maja Gorjanc jo je dopolnila, da se iz morja sprememb v digitalnem marketingu danes vzdiguje vsaj pet takšnih ledenih gora. Prva se tiče vprašanja etičnosti digitalnih medijev, ki vključuje zlorabo podatkov, lažne novice in digitalno odvisnost.
Druga gora so lastne vsebine in lastni podatki, s katerimi podjetje ali blagovna znamka sama nadzoruje sporočila do potrošnika in ima dejanski uvid v potrošnike.
Tretjo predstavlja zahteva po personalizaciji vsebine glede na potrebe potrošnikov ob hkratnem spoštovanju njihove zasebnosti oziroma uporabe podatkov v skladu z zakonodajo.
Četrta gora je povezovanje tehnologije in ustvarjalnosti, zadnja pa odnos med umetno inteligenco in človekom. Umetna inteligenca nam sicer poenostavlja procese in opravila ter pomaga pri opozorilnih sistemih, a človeški dejavnik je še vedno nepogrešljiv, saj »za algoritmi še vedno stojijo ljudje,« je prepričana Maja Gorjanc.
Premalo znanja in samozavesti
Ena najtrdovratnejših ledenih gora je po mnenju operativnega direktorja v iPROMu Igorja Malija tudi pomanjkanje digitalnih kompetenc. Tako prihaja do stanja, kjer se podjetja sicer zavedajo potrebe po digitalizaciji, vendar ne vidijo vseh priložnosti, ki jih nudita tehnologija in digitalni marketing, ali pa niso dovolj samozavestna na tem področju. Kot je pojasnil Mali, v iPROMu zato stalno vlagamo v izmenjavo znanja in izkušenj ter podporo naročnikom.
»Tukaj poskušamo naročnike opogumljati, jih usmerjati in jim pomagati, da izkoristijo digitalni val ter uvedejo spremembe v medijskem načrtovanju, sporočilih in točkah stika s potrošniki. Tisti, ki so sprejeli naše nasvete in jim sledili, imajo izjemne rezultate,« je iz prve roke povedal Mali in poudaril, da se podjetja na srečo vse bolj zavedajo pomena večkanalne prisotnosti in »izgradnje lastnih podatkovnih silosov, ki v teh časih predstavljajo ključno konkurenčno prednost«.
Kako v iPROMu z naročniki uspešno krmarimo med ledenimi gorami v digitalnem marketingu, si preberite v celotnem prispevku, ki je bil prvotno objavljen v tiskani izdaji Marketing magazina 3. maja 2021 z naslovom Kaj imajo skupnega marketing in ledene gore (str. 30–31).