Digitalno oglaševanje je podobno kot lani kljub negotovim gospodarskim razmeram še vedno v porastu. Naložbe v digitalno oglaševanje so trdno zasidrane v oglaševalskih proračunih, predvsem zaradi učinkovitosti, merljivosti, prilagodljivosti v realnem času in zlasti zaradi učinkovitega doseganja sodobnih potrošnikov, ki so danes digitalno opolnomočeni. Zato je za blagovne znamke ključno, da sledijo trendom medijske potrošnje, kupca dosegajo ciljano in skrbijo za priklic ter varujejo ugled blagovne znamke.
Prikazno oglaševanje je ena najučinkovitejših oblik digitalnega oglaševanja za ustvarjanje prepoznavnosti blagovne znamke
Naložbe v digitalno oglaševanje kljub zategovanju pasov še naprej rastejo. Po podatkih raziskave AdEx 2022, ki jo je izpeljal zavod IAB Slovenija, so v preteklem letu naložbe v digitalno oglaševanje v Sloveniji zrasle za 8 odstotkov, v Evropi pa za 10 odstotkov. V Sloveniji je v preteklem letu prikazno oglaševanje, ki je z naprednimi formati in tehnologijo ključno za doseganje potrošnikov na spletu, predstavljalo več kot 60 odstotkov vseh naložb v digitalno oglaševanje (vir: IAB Slovenija, AdEx 2022).
Prikazno oglaševanje omogoča vizualno privlačno in kreativno izražanje blagovne znamke, kar blagovnim znamkam pomaga izstopati v nasičenem konkurenčnem okolju. Z ustrezno strategijo prikaznega oglaševanja lahko zgradimo močno povezavo med blagovno znamko in potrošniki, kar vodi do večje zvestobe, povpraševanja in poslovnega uspeha.
Natančno doseganje ciljanega občinstva in prilagajanje sporočil vplivata na znamčenje
Prikazno oglaševanje igra ključno vlogo pri oblikovanju močne blagovne znamke in utrjevanju njene prepoznavnosti. Z uporabo podatkovno gnanih pristopov blagovnim znamkam omogoča, da svoje ciljne potrošnike dosežejo z ustrezno prilagojenimi oglasnimi sporočili ob pravem času in na primernem mestu, kar spodbudi zanimanje in izboljša ugled blagovne znamke.
Danes, ko veliko časa preživimo na spletu, smo kot potrošniki izpostavljeni obilici oglasnih sporočil, ki pa niso vedno prilagojena našim nakupnim preferencam in ne sledijo našim individualnim nakupnim nameram. Posledica tega je »pasična slepota«, kar pomeni, da oglasi ne pritegnejo več naše pozornosti. Ta izziv je treba rešiti z natančnim ciljanjem in naslavljanjem ciljnega občinstva z izrabo podatkov ter uporabo platform za upravljanje prvoosebnih podatkov, kot je na primer iPROM Private DMP. Ta pristop zagotavlja bolj usmerjeno in relevantno oglaševanje, ki je bolj prilagojeno našim nakupnim navadam in zanimanjem ter zagotavlja večjo učinkovitost oglaševanja. S pomočjo podatkovno gnanih oglaševalskih pristopov in učinkovitega upravljanja podatkov so lahko blagovne znamke uspešnejše pri gradnji in ohranjanju zvestobe strank.
Personalizacija oglasnih sporočil na podlagi nakupne namere s prvoosebnimi podatki
Uporaba prvoosebnih podatkov je ključni dejavnik pri ciljanem oglaševanju, ki je prilagojeno potrebam potrošnikov. Danes, ko oglaševalci izkazujejo posebno preudarnost pri porabi oglaševalskih naložb in si prizadevajo za njihovo učinkovito porabo, postajajo ti podatki še toliko bolj dragoceni.
Z izkoriščanjem prvoosebnih podatkov lahko oglaševalci v realnem času ustvarjajo oglaševalske akcije, ki so natančno prilagojene interesom in potrebam njihovega ciljnega občinstva, kar prinaša izboljšanje konverzijskih stopenj.
Vsem, ki si želijo razumeti svoje kupce in jih doseči z ustrezno ciljanimi oglasnimi sporočili, priporočamo uporabo prvoosebnih podatkov, saj pomagajo bolje razumeti nakupne namere strank in jih tudi učinkoviteje naslavljati. Ta pristop izboljša učinkovitost oglaševalskih akcij in prinaša boljše rezultate, tako z vidika zadovoljstva strank kot tudi z vidika donosnosti naložb v oglaševanje.
Močne blagovne znamke varujejo ugled s spoštovanjem zasebnosti
Vse več oglaševalcev se odloča za prekinitev sodelovanja ali prenehanje uporabe platform, ki izvažajo podatke izven Evropske unije. Ta trend izhaja iz skrbi za varovanje zasebnosti uporabnikov EU ter prilagajanja strožji zakonodaji in sodelovanju z neodvisnimi platformami, ki postavljajo zasebnost kot temeljno in zelo pomembno vrednoto. V luči tega je pomembno, da kot potrošniki razmislimo, ali bi želeli, da bi kdorkoli brez dovoljenja vdiral v našo zasebnost, podobno kot bi vstopil v naš dom, ko zapremo vrata in spustimo zavese.
Potrošniki imajo pravico do zasebnosti in nadzora nad svojimi podatki, zato je za uspeh blagovne znamke ključno spoštovanje potrošnikove zasebnosti in delovanje v skladu z zakonodajo EU. Izbira platform, ki imajo vgrajene zmogljive varnostne mehanizme in politike zasebnosti, zagotavlja nadzor nad zbranimi podatki.
Skupaj lahko oblikujemo digitalno okolje, ki spoštuje potrošnikovo zasebnost. Naj bo varovanje zasebnosti vaša prednostna naloga, saj ima pomembne posledice tako za individualno svobodo vašega potrošnika kot tudi za vsesplošno zaupanje v digitalne storitve in prihodnost digitalne ekonomije.
Če imate vprašanja o tem, kako zastaviti učinkovito medijsko strategijo, mi pišite na slaven.petrovic@iprom.si.