Tehnologija 5G bo v letošnjem letu zagotovo ena izmed bolj izpostavljenih tematik – tako v smislu polemik glede njene škodljivosti kot tudi njenih prednosti. Javnost in strokovnjaki si seveda nasprotujejo, vsi pa se lahko strinjamo, da 5G prinaša korenite spremembe – tudi v oglaševanju.
Ko so mobilni telefoni v osemdesetih letih postali razširjeni, so operaterji prepoznali potrebo po standardizaciji zmogljivosti mobilnih omrežij – prvo generacijo mobilnega interneta so tako poimenovali 1G. Nanaša se na analogne telekomunikacijske standarde, prvi čisto digitalni standard omrežja pa se je pojavil v zgodnjih devetdesetih letih s tehnologijo 2G. Vsaka naslednja generacija tehnologije je uporabnikom zagotavljala večjo hitrost prenosa in krajši čas zaostanka med dejanjem in odzivom. Trenutna generacija 4G omogoča pretakanje HD-vsebin in iger, klice z majhnimi zamudami in hitro brskanje po spletu. Kaj pa prinaša 5G? Večja hitrost prenosa in še manj zamude sta glavni obljubi, ki nam ju ponuja nova generacija mobilnega interneta. Tehnologija 5G obljublja hitrost prenosa podatkov, ki je več kot 100-krat večja kot danes, zakasnitev pa naj bi padla nekje do 10 milisekund. Ta skok v zmogljivosti pomeni, da lahko mobilna omrežja v zelo kratkem času prenašajo ogromne količine podatkov. Skoraj takojšen prenos velikega števila podatkov pa je tisto, kar bo spodbudilo velike tehnološke premike – tudi v oglaševanju.
Več 5G, več video oglasov!
Leta 2022 naj bi video oglaševalske vsebine predstavljale kar 82 % vseh vsebin, tehnologija 5G pa bo zaradi hitrosti rast samo še dodatno vzpodbudila. Čas nalaganja spletnih strani se bo dramatično zmanjšal, kar bo oglaševalcem omogočilo hitro nalaganje video oglasov. Uporabniki spleta bodo tako posledično deležni veliko boljše uporabniške izkušnje, saj je ravno počasno nalaganje oglaševalskih vsebin tisto, kar jih mnogokrat odvrne od uporabe mobilne platforme.
Zaradi višje hitrosti se bodo tudi oglasi nalagali veliko hitreje. Oglaševalci bodo tako pridobili več priložnosti za ustvarjanje prepričljivih, kreativnih oglasov in oglasov v visoki ločljivosti, s katerimi bodo še bolj pritegnili potrošnike. Interaktivna vsebina bo tako v strategijah postala še bolj uporabljana, saj bo hitrost povezave 5G omogočala nemoteno izkušnjo ob interakciji z oglasi. Hitrost bo omogočila tudi implementacijo oglaševalskih formatov z obogateno in virtualno resničnostjo ter drugimi inovativnimi formati, ki prepričajo potrošnike.
Kaj pa programatično oglaševanje?
Hitrost tehnologije 5G bo spremembe zagotovo prinesla tudi na področje programatičnega oglaševanja. Danes potrošniki na nalaganje oglasov na spletnih straneh ali aplikacijah čakajo tudi po nekaj sekund, tehnologija 5G pa bo postopek bistveno pohitrila.
Veliko je govora o podatkih … kaj pa etičnost?
Zaradi svoje hitrosti bo 5G povezal ogromno število naprav. Vsaka naprava in vsaka povezava pa bosta ustvarjali ogromne količine podatkov. Prek vseh povezanih naprav bodo lahko marketinški strokovnjaki dostopali do podatkov, ki bodo ponujali popolno razumevanje potrošnika. Podatki »iz hladilnika« bodo do potankosti razkrili prehranske navade potrošnika, čas prihoda v dom bo razkril, kakšne so navade potrošnika, pametna kopalnica pa bo ocenila, kako se potrošnik fizično počuti. Vseh principov povezav naprav najbrž tudi danes še ne poznamo, jasno pa je eno – ustvarjena bo ogromna količina podatkov, ob tem pa se bodo pojavljala tudi nova vprašanja o etični uporabi le-teh. Kako bi se namreč počutili, če bi oglaševalci vaše vsakodnevne navade poznali do potankosti in bi vam za večerjo ponudili ravno tisto, česar si na petkov večer najbolj želite? Bi vam to olajšalo izbiro ali vas prestrašilo?
Nova hitrost in nizka zamuda naj bi sprožili nove storitve in inovacije v realnem času. Posledično se pričakuje, da bo več podjetij ustvarjalo aplikacije, pametne naprave in druga tipala, s katerimi bodo pritegnili potrošnike. Podatki, ki jih bodo zbrale te nove naprave, in izkušnje potrošnikov bodo postali novi viri marketinških podatkov. Ta premik tako ponuja velik potencial za ustvarjanje novih priložnosti za ciljanje in vpogled v potrošnike.
Internet stvari bo odprl priložnosti za oglaševanje
Izhajajoč iz podatkov, bo moč tehnologije 5G povezala vse – od naprav potrošnikov do infrastrukture, s čimer bo vsaka mobilna naprava povezana v internet stvari. Pametni telefoni bodo delovali kot daljinec za nadzor vseh drugih naprav, povezanih v internet stvari, hitrost tehnologije 5G pa bo sistem povezanih naprav še nadgradila in ga naredila še bolj učinkovitega.
V iPROMu smo v internet stvari posegli že leta 2016, ko smo za podjetje Printbox vzpostavili realnočasovno serviranje oglasnih sporočil na zunanje naprave. iPROMov oglasni strežnik, ki deluje prek tehnologije v oblaku, je povezan s Printboxovimi kioski, ki omogočajo priročno in enostavno tiskanje dokumentov. Tako se na izbranih Printboxovih kioskih, povezanih s programsko opremo iPROM Cloud, uporabnikom med čakanjem na tisk dokumentov na zaslonu prikazujejo prilagojene komercialne vsebine z različnimi lastnostmi, vključno z vsebinami, ki omogočajo interakcijo z uporabniki.
Z lastno tehnologijo pa smo posegli v internetu stvari vstopili tudi na področje transporta z rešitvijo za programatično oglaševanje v vozilih z zaslonskimi terminali. V sodelovanju s podjetjem NET Informatika smo ustvarili novo platformo za programatično oglaševanje in centralizirano upravljanje komercialnih vsebin na 2990 digitalnih zaslonih taksijev po Evropi in Balkanu, kjer vsak mesec opravijo milijon voženj.
Že danes internet stvari na podlagi napredne tehnologije omogoča inovativne možnosti za oglaševanje. Si predstavljate, kaj vse bo prinesla prihodnost?
Alexa, oglas prosim
Uporabniki tudi pri nas vse pogosteje uporabljajo pametne naprave za glasovno iskanje. Prodaja pametnih zvočnikov je bila namreč v preteklem letu rekordna, s 5G pa lahko uporabniki svojega virtualnega pomočnika odnesejo kamor koli. Glasovno iskanje izraža vse vrste preferenc in želj uporabnikov, oglaševalci pa bodo ravno zato morali v prihodnosti beležiti tudi podatke, ki temeljijo na glasovnem zapisu, in razviti oglaševalsko infrastrukturo, ki črpa iz njih. Si predstavljate, kako zanimivo bo, če nam bodo virtualni pomočniki posredovali avtomatizirana glasovna oglaševalska sporočila, ki bodo ustvarjena na podlagi naših iskanj?
Kot lahko zaključimo, 5G prinaša mnoge novosti na področju oglaševanja. Če se boste na spremembe pripravili med prvimi, boste zagotovo v prednosti pred konkurenti, saj potrošniki obožujejo novosti in interaktivne izkušnje. Ste že pripravljeni?