Deli

Danes, ko je obnašanje potrošnikov postalo bolj nestanovitno, je lovljenje njihove pozornosti ob pravem času na pravem mestu s pravim sporočilom postalo vse bolj pomembno. Skladno s tem danes rastejo tudi naložbe v programatično oglaševanje, ki že dolgo ni omejeno zgolj na digitalne medije, ampak se aktivno deli tudi na druge digitalne naprave, ki so del interneta stvari. Vse bolj pomemben del tega sistema so tudi digitalni zasloni za zunanje oglaševanje, ki potrošnikovo pozornost lovijo na različnih interesnih točkah – od nakupnih središč, letališč do trgovin. Poleg enostavnejše menjave oglasnih kreativ kot pri tradicionalnem zunanjem oglaševanju ponuja možnost uporabe podatkov ključen korak k večji učinkovitosti.

Zunanje digitalno oglaševanje ponuja priložnosti, da svoje kupce nagovorite bolj učinkovito - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Nejc Lepen

Komunicirajte, ko so potrošniki najbolj dovzetni za sporočila

Zunanje digitalno oglaševanje daje tržnikom možnost, da dosežejo potrošnike, tik preden gredo proti lokaciji, kjer bodo opravili nakup. Učinkovito nagovarjanje prek digitalnih zaslonov lahko tako pri potrošnikih vzbudi tista zadnja čustva, ki jih prepričajo v nakup.

Ta vrsta oglaševanja pa ni učinkovita le za pospeševanje odločitve o nakupu, ampak lahko pozitivno vpliva tudi na dojemanje blagovne znamke. Že osnovna teorija trženja govori o tem, da je potrošnika najbolje nagovoriti takrat, kadar želi zadovoljiti določeno potrebo.

Tehnologija in podatki nam omogočajo, da potrošnikove potrebe bolje poznamo, tudi z digitalnimi zasloni pa je mogoče predvideti, kaj si potrošnik v določenem trenutku želi. Čisto preprost način je že upoštevanje spremenljivk, kot so ura v dnevu, vreme ter lokacija. Na podlagi tega lahko prek takšne komunikacije potrošnikom v času kosila ponudite mamljivo ponudbo za kosilo, za piko na i pa še sladico ali kavo. Ta preprost primer predstavlja upoštevanje le dveh preprostih podatkov, ki potrošniku ponudita ravno to, kar potrebuje.

Komunicirajte, ko so potrošniki najbolj dovzetni za sporočila - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Nejc Lepen

Pravi čas nagovora ni bil nikoli pomembnejši

Boj za potrošnika postaja še bolj intenziven, v boju za njegovo pozornost pa bodo zmagovale tiste blagovne znamke, ki bodo potrošnika nagovorile ob odločilnem trenutku s pravo vsebino. Ravno zato je ključno dostavljanje sporočil v realnem času. Podatki so tisti, ki omogočajo razumevanje aktualnega stanja in dajejo vpoglede za boljše odločanje.

V kombinaciji z uporabo umetne inteligence in naprednih tehnoloških rešitev zagotavljajo bolj učinkovito nagovarjanje potrošnikov. Če na primer potrošnik aktivno nakupuje v trgovskem središču, je to odličen trenutek, da ga povabite v svojo trgovino ali kavarno, lahko mu celo z dodatnim kuponom ali s kodo ponudite dodaten popust.

Medijske platforme se med sabo vse bolj prepletajo - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Nejc Lepen

DOOH kot ključen del medijskega ekosistema na letališču Fraport

Velike deleže svojih proračunov v zunanje digitalno oglaševanje (DOOH) vlagajo vodilna tehnološka podjetja. Ker je komunikacijska gneča v tradicionalnih in tudi v digitalnih medijih velika, digitalno zunanje oglaševanje z izstopajočo obliko ponuja velike in kreativne digitalne zaslone, ki jih je skoraj nemogoče spregledati.

Fraport Slovenija je na letališču postavil digitalne zaslone, ki opazno zmanjšajo finančne stroške oglaševanja in, kar je najbolj pomembno, omogočajo centralizirano upravljanje oglaševalskih akcij na integrirani oglaševalski platformi, ki vključuje DOOH, spletno stran in brezžično mrežo WiFi, ter nagovarjanje potnikov z vsebino, ki se prilagaja ciljni publiki in postane tako za njih še bolj pomembna. V iPROMu smo jim pri teh izzivih pomagali in na osnovi preizkušene rešitve Ad-Tech iPROM AdServer vzpostavili platformo za centralizirano upravljanje oglasov z ene točke v vseh digitalnih medijih podjetja Fraport Slovenija, ki med seboj povezuje vse tri platforme. Tako smo skupaj ustvarili nov oglaševalski ekosistem in nov standard za digitalno oglaševanje na letališčih, s potencialom uporabe v podobnih ekosistemih.

V prihodnosti imajo v Fraportu Slovenija namen vzpostaviti tudi sistem programatičnega zakupa oglasnih površin tako na digitalnih zaslonih kot tudi v drugih digitalnih medijih, kar bo odprlo še dodatne možnosti zakupov in nadgradnjo poslovanja. Prenovljena oglasna infrastruktura letališča Ljubljana je z vidika tako standardov kot tudi tehnologije edinstvena.

Pravi čas nagovora ni bil nikoli pomembnejši - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Nejc Lepen

Medijske platforme se med sabo vse bolj prepletajo

Primer preobrazbe letališča Ljubljana je dokaz, da se medijske platforme v dobi vsepovezanega posameznika, ki lahko dostopa do informacij in zanj prilagojenih ponudb v realnem času praktično kjer koli in kadar koli, med sabo vse bolj prepletajo. Oglasna infrastruktura Fraporta Slovenija je tako z vidika standardov kot tehnologije v celoti zasnovana tako, da omogoča povezavo s svetovnim sistemom za programatično oglaševanje in trgovanje z medijskim prostorom. Letališče Ljubljana služi kot primer dobre prakse v panogi, obenem pa je lahko tudi motivacija podobnim ekosistemom in podjetjem, ki upravljajo z različnimi digitalnimi napravami, ki se med sabo povezujejo v internet strani in tvorijo svojevrsten medijski ekosistem.

Deli

O avtorju

Nejc Lepen je v iPROMu zaposlen od leta 2017 in vodi razvoj. Po študiju se je podal na samostojno poslovno pot, sodelovanje z iPROMom pa se prepleta že od njegovih študentskih let. Danes Nejc usklajuje programiranje vodilnih tehnologij in rešitev za upravljanje z oglasnim prostorom v digitalnem okolju. iPROMov oglasni strežnik iPROM AdServer danes spada v sam vrh programskih rešitev za upravljanje oglaševanja v digitalnih medijih. S svojim znanjem je danes nepogrešljiv člen pri ključnih razvojnih projektih družbe iPROM. V prostem času že od študijskih let v svojem domačem »laboratoriju« goji strast do obdelave podatkov, umetne inteligence in strojnega učenja na splošno.

Vsi prispevki avtorja

Arhiv