Deli

Raziskave kažejo, da je zvestoba potrošnikov stvar preteklosti. Čustvene vezi z blagovnimi znamkami so oslabljene, nadomešča pa jih nakupovanje iz navade. Kaj naj blagovne znamke storijo?

Zaradi pandemije je zvestoba potrošnikov na preizkušnji - iPROM - Novice iz sveta

Pandemija ima velik vpliv na zvestobo potrošnikov, kaže raziskava Paradoks zvestobe podjetij Edit in Kin + Carta. Več kot četrtina (27,4 %) potrošnikov v ZDA in Združenem kraljestvu namreč ne kaže nobene zvestobe blagovnim znamkam.

Še zlasti slabo kaže e-trgovini, saj je le šest odstotkov potrošnikov v tej kategoriji dejalo, da so zvesti blagovnim znamkam. Na področju financ je takih devet odstotkov potrošnikov, na področju nespletne trgovine na drobno (prehrana in pijača) pa 21,5 odstotka. Čeprav je e-trgovina med pandemijo cvetela, je pomembno, da blagovne znamke ne zamenjujejo nakupovanja iz navade z zvestobo.

Zvestoba v finančni panogi se povečuje s starostjo in višino dohodkov sodelujočih v raziskavi. Več kot 20 odstotkov vprašanih z dohodkom več kot 75.000 britanskih funtov je dejalo, da so zvesti blagovnim znamkam v finančnem sektorju.

Na digitalni poti potrošnika so nagrade tiste, ki spodbujajo deljenje osebnih podatkov. 43 odstotkov anketiranih je dejalo, da bi jih koda za popust ali posebna ponudba prepričala, da bi se prijavili na prejemanje komunikacijskih sporočil blagovnih znamk. Četrtina si jih želi ekskluzivne izdelke ali priložnost za nakup pred ostalimi. Ta možnost je privlačna zlasti za generacijo Z, saj jo je navedla skoraj tretjina predstavnikov te generacije. Poleg nagrad, ki predstavljajo ustrezen kompromis za deljenje osebnih podatkov, pa so zlasti mlajšim potrošnikom pomembni tudi drugi dejavniki, denimo uporaba storitev za stranke prek zanje pomembnih orodij.

Čustvene vezi potrošnikov in blagovnih znamk so oslabljene, nadomešča jih nakupovanje iz navade. Zvestoba potrošnikov ni več nekaj, na kar se blagovne znamke lahko zanašajo. Zato morajo blagovne znamke obravnavati vsakega posameznega kupca, razumeti njegovo obnašanje in spodbujati ustaljeno nakupovanje.

»Blagovne znamke, ki so pri tem uspešne, na nakupno pot gledajo celostno in izkoriščajo priložnosti, da jo z uporabo podatkov še inovirajo. Razumejo potrebe potrošnika v realnem času in ga nagovarjajo s pravim sporočilom na pravem mestu takrat, ko je zanj najbolj dovzeten. Možnosti podatkovno gnanega marketinga, ki ga omogoča prikazno oglaševanje, pa so izjemne,« komentira novico vodja spletnih medijskih specialistov v iPROMu Miloš Suša.

Deli

Arhiv