Deli

V digitalnih medijih prevladuje prikazno oglaševanje, investicije v to obliko oglaševanja pa bodo nesporno rasle. Glede na rezultate raziskave AdEx za Slovenijo je prikazno oglaševanje že preseglo 60 odstotkov vseh investicij v digitalno oglaševanje v slovenskih medijih, raziskava iPROMa in Valicona o odnosu slovenskih podjetij do digitalnega oglaševanja pa napoveduje, da bodo v letošnjem letu slovenski oglaševalci največ sredstev za oglaševanje namenili prav tej obliki digitalnega oglaševanja.

Zakaj je prikazno oglaševanje kralj digitalnih komunikacij in zakaj bo na prestolu tudi ostal? - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Andrej Ivanec

Učinkovitost prikaznega oglaševanja

Kakšna je verjetnost, da boste kupili izdelek blagovne znamke, za katero niste še nikoli slišali ali jo kje videli? Ko govorimo o razumevanju potrošnikovih nakupnih odločitev oz. njegove nakupne poti, od trenutka, ko je bil izpostavljen blagovni znamki, pa vse do končnega nakupa, je vmes še veliko korakov oz. faz. Vsaka faza na potrošnikovem nakupnem popotovanju vključuje vidike, kot so obstoječe zavedanje o določeni blagovni znamki, razpoložljivost alternativ, cena itd. Nakupna pot potrošnika pa se začne prav z ustvarjanjem zavedanja in šele nato z »vožnjo« po njej.

Prikazno oglaševanje zato že dolgo kraljuje v digitalnih strategijah marketinških strokovnjakov, saj s premišljeno uporabo v povezavi s pametnimi podatki dosega odlične poslovne rezultate.

Neustavljiva rast do ma n v Evropi - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Andrej Ivanec

Neustavljiva rast doma in v Evropi

Raziskava AdEx za Slovenijo je pokazala, da je med slovenskimi oglaševalci v lanskem letu v slovenskih medijih prevladovalo prikazno oglaševanje, po pričakovanjih pa so bili odlični tudi rezultati za Evropo, kjer je prikazno oglaševanje v primerjavi z lanskim letom zrastlo največ, za kar 17,5 odstotka. Delež prikaznega oglaševanja tako raste praktično že od leta 2009, kaže AdEx Europe 2018.

V Sloveniji je bilo lani prikaznemu oglaševanju v slovenskih medijih namenjenih kar 60 odstotkov naložb, kaže AdEx za Slovenijo 2018. Ta povečana rast je med drugim tudi posledica vse večjih naložb v video, ki dosega že eno tretjino vsega prikaznega oglaševanja, ter mobilno oglaševanje in družbene medije. Ta trend se bo nadaljeval tudi v tem letu.

Rast prikaznega oglaševanja napoveduje tudi raziskava iPROMa in Valicona, ki za leto 2019 kaže, da bodo slovenski oglaševalci največ sredstev namenili prav tej obliki oglaševanja. V svoje strategije jo bo vključilo 73 odstotkov vprašanih, skoraj tretjina oglaševalcev pa bo največji del kolača za digitalno oglaševanje namenila prav prikaznemu oglaševanju. To kaže na to, da se slovenski oglaševalci lotevajo nastopa in oglaševanja na digitalnih medijih vse bolj celostno, saj uporabljajo različne kanale in orodja v različnih fazah nakupne poti.

Če primerjamo pričakovane rezultate obeh raziskav, lahko sedaj z gotovostjo trdim, da bodo investicije v digitalno oglaševanje v tem letu presegle 60 milijonov evrov neto, rast pa se bo na letni ravni v 2019 gibala med 15 in 20 odstotki. Ta podatek dokazuje, da se slovenski oglaševalci zavedajo vloge digitalnega oglaševanja in zaupajo v njegovo učinkovitost.

Grajenje zavedanja s prikaznim oglaševanjem - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Andrej Ivanec

Grajenje zavedanja s prikaznim oglaševanjem

Digitalni strategi doma in v tujini se zavedajo pomembnosti prikaznega oglaševanja, saj vedo, da brez njega težko učinkovito nagovorijo potrošnika na njegovi nakupni poti. Pri uporabi prikaznega oglaševanja je ključno poznavanje potrošnikove nakupne poti, da lahko učinkovito ustvarjamo zavedanje pri potencialnih potrošnikih in gradimo pojavnost blagovne znamke na digitalnih kanalih.

Prvi korak pri izgradnji blagovne znamke je tako ustvarjanje zavedanja, da ciljno občinstvo obveščate o svojem obstoju. S prikaznimi oglasi lahko učinkovito kjerkoli in kadarkoli dosežete nove stranke, ki z iskanjem po spletu raziskujejo različne možnosti rešitve svojega problema, ter ustvarite pozitivno zaznavanje blagovne znamke, povpraševanje ter posledično nakup in potencialno zvestobo.

Zavedanje blagovne znamke pa lahko oglaševalci v komunikacijski gneči povečajo z uporabo naprednih, še bolj opaznih oglasnih formatov, ki so za potrošnika veliko bolj privlačni od standardnih in jih zato zaradi pojava pasične slepote hitreje in lažje opazi.

Ključno je poznavanje faz na potrošnikovi poti - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Andrej Ivanec

Ključno je poznavanje faz na potrošnikovi poti

Za natančno pozicioniranje prikaznih oglasov je pomembno poznavanje faze na potrošnikovi poti, ki temelji na podatkih. iPROMove tehnološke rešitve, kot so iPROM Real-time Creative, iPROM Intelligence ter vsi napredni in standardni oglaševalski formati, temeljijo na podatkih in dostavljanju pravega sporočila pravi osebi ob pravem času. V kombinaciji z uporabo platforme za upravljanje podatkov iPROM DMP tako učinkoviteje ciljamo ciljna občinstva ter na osnovi podatkov avtomatizirano prilagajamo kreative oglasnih sporočil ciljni skupini, ki v njih v določenem času vzbudijo najboljši možen odziv.

Digitalno oglaševanje danes ni več le podaljšek oglasnih kampanj, temveč ključen sestavni del vsake oglaševalske kampanje. Vsak strokovnjak za marketing, ki se loti oglaševanja celostno, v svoje strategije vključuje prikazno oglaševanje, saj je za razliko od tradicionalnih načinov oglaševanja, najučinkovitejši način za doseganje ciljnih skupin, ne da bi pri tem zapravili en sam prikaz oglasa za tiste, ki niso v ciljni skupini.

Deli

O avtorju

Andrej Ivanec v iPROMU vodi medijsko načrtovanje. V družbi iPROM je redno zaposlen že od samega leta 2007. V okviru zaposlitve poleg snovanja medijskih načrtov, je odgovoren za strateški pristop in raziskovanje novih pristopov pri doseganju ciljnih skupin s pomočjo digitalnega oglaševanja. V prostem času ga vodi strast do raziskovanja spletne medijske panoge, nišnih spletnih trgovin in nišnih založniških dejavnosti. Je oseba, ki na osnovi izkušenj ve kako medijski prostor v digitalu izkoristiti za povečevanje poslovnih rezultatov.

Vsi prispevki avtorja

Arhiv