Prvoosebni podatki so danes osnova za učinkovite ciljno usmerjene oglaševalske kampanje. Z varnostnega vidika zasebno shranjevanje prvoosebnih podatkov podjetjem omogoča uveljavitev notranjih varnostnih politik neodvisno od velikih platform.
Prvoosebni podatki so nova mantra digitalnega oglaševanja, saj jih podjetje zbira neposredno in veljajo za najkakovostnejše ter najbolj uporabne za personalizacijo in ciljanje. Ti podatki so še posebej dragoceni pri zakupu oglasnega prostora v digitalnih medijih, saj so bolj točni in ustrezni kot podatki tretjih oseb.
Kakovostnejši podatki prinašajo še večjo odgovornost
Prvoosebni podatki podjetjem omogočajo, da prilagodijo uporabniško izkušnjo na osnovi realnih podatkov o svojih uporabnikih, jih ponovno ciljajo, segmentirajo svoje občinstvo in z oblikovanjem podobnih ciljnih skupin ob pomoči umetne inteligence dosežejo nove uporabnike.
»Danes je za trženjske strokovnjake ključno, da pri načrtovanju podatkovno gnanih oglaševalskih aktivnosti dajo prednost uporabi lastnih prvoosebnih podatkov. Ti se zbirajo neposredno iz izvirnega vira, s prvoosebnimi piškotki in alternativnimi rešitvami, na primer s spletnimi identifikatorji ter zagotavljajo višjo raven preglednosti, natančnosti in zaščite podatkov, saj se ti ne delijo z drugimi podjetji oziroma blagovnimi znamkami. S tem dolgoročno ohranjajo učinkovitost trženjskih aktivnosti in konkurenčnost na trgu,« je razložil Tomaž Tomšič, vodja iPROM Labs.
S prehodom na prvoosebne podatke se zahteve glede varovanja in zaščite podatkov običajno povečajo zaradi večje občutljivosti in zasebnosti. Pri obravnavanju in uporabi je ključno upoštevati smernice in predpise glede zasebnosti, kot je Splošna uredba o varstvu podatkov (GDPR) v Evropski uniji ter ZVOP-2. GDPR namreč določa stroge zahteve za obdelavo osebnih podatkov, vključno s pridobitvijo eksplicitne privolitve uporabnika glede njihove uporabe, ZVOP-2 pa na drugi strani ureja sankcioniranje kršiteljev.
Uporaba tretjeosebnih podatkov prinaša različna tveganja
Podjetja, ki se odločijo za nakup tretjih osebnih podatkov, se lahko soočajo s tveganji v zvezi z varnostjo in zasebnostjo. Velike platforme so že doživele obsežne vdore v podatke, ki jih ponujajo, in vsakršno ogrožanje podatkov pri teh ponudnikih negativno vpliva tudi na zaupanje v podjetje, ki je te podatke pridobilo. Hkrati pa se mnogi uporabniki aktivno upirajo ideji, da se njihovi podatki dostopajo, uporabljajo in prodajajo brez njihovega izrecnega privoljenja. Ta nasprotovanja resno škodijo blagovnim znamkam, ki temeljijo na interakcijah s tretjimi osebnimi podatki.
»Za podjetja je vsekakor rešitev zasebno podatkovno skladišče na osnovi prvoosebnih podatkov in uporaba odprtega spleta kot alternative ograjenim vrtovom oziroma oglaševanju prek platform, ki temeljijo na uporabi tretjeosebnih piškotkov,« je povedal Tomšič.
Podjetja tako dobijo večjo neodvisnost, varnost in nadzor nad svojimi podatki, kar prispeva k zaupanju uporabnikov in skladnosti z zakonodajo o varstvu podatkov. Tomšič je še poudaril, da so naložbe v zasebna podatkovna skladišča posebej pomembne zaradi naraščajočega poudarka na varovanju zasebnosti uporabnikov.
Zasebna podatkovna skladišča prinašajo neodvisnost in nadzor
Z vzpostavitvijo zasebnega podatkovnega skladišča podjetje pridobi večji nadzor nad podatki ter zmanjša možnost nepooblaščenega dostopa do njih. To je ključno tako z vidika varnosti podatkov kot tudi v skladu z zakonodajo.
Ustrezno zasebno shranjevanje podatkov izboljša nadzor in zmanjša tveganja, saj omogočajo podjetjem samostojno upravljanje s podatki. Tako lahko podjetja samostojno določajo pravila za dostop in uporabo podatkov ter imajo večjo prilagodljivost pri njihovem upravljanju. To je še posebej pomembno v primerjavi s tretjimi osebnimi podatki, saj podjetjem omogoča izvajanje lastnih varnostnih ukrepov in uveljavljanje politike varovanja podatkov.
Izvoren zapis je bil prvotno objavljen na spletnem portalu Kibernitje v prispevku Varen prehod na prvoosebne podatke pri trženju.