Deli

Največja slovenska konferenca o tehnoloških trendih in ustvarjalcih prebojnih idej Game Changer je letos odprla razpravo o nizu aktualnih tem. Med njimi je bila tudi prihodnost digitalnega okolja, v katerem napredne tehnologije vplivajo na to, kako podjetja zbirajo, upravljajo in uporabljajo podatke. Med govorci, ki so s svojimi vpogledi prispevali k strokovni razpravi, je bil tudi Tomaž Tomšič, vodja iPROM Labsa, ki je predstavil, kako napredni podatkovni ekosistemi in prvoosebni podatki pomagajo graditi varne in zanesljive AI-rešitve.

Tomaž Tomšič na konferenci Game Changer: Izzivi varnega in učinkovitega upravljanja podatkov v dobi umetne inteligence - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Tomaž Tomšič

Razvoj umetne inteligence vse hitreje spreminja poslovne procese. Podjetjem prinaša nove priložnosti, hkrati pa povečuje odgovornost pri ravnanju s podatki. Zaradi rastočega obsega in razpršenosti podatkov se krepijo izzivi, povezani z varnostjo, nadzorom, lastništvom in skladnostjo. Ob hkratni rasti uporabe oblaka, avtomatizacije in drugih naprednih tehnologij postaja strateški pristop k upravljanju podatkov nujen del vsakega sodobnega poslovnega okolja.

Na konferenci Game Changer Ljubljana je potekala tudi poglobljena razprava o teh izzivih v času hitrega razvoja umetne inteligence. Na okrogli mizi so sodelovali Tomaž Tomšič, vodja iPROM Labsa, Matej Petrovič, izvršni direktor in soustanovitelj podjetja CRMT, ter Saša Sodja, odvetnica in partnerica v odvetniški družbi CMS Slovenia. Razpravo je vodil Primož Hvala.

Upravljanje podatkov kot temelj odgovorne uporabe AI

Vsi sodelujoči so poudarili, da kakovostni podatkovni procesi predstavljajo osnovo za uvajanje umetne inteligence v oglaševalski ekosistem. Tomaž Tomšič je pojasnil, da iPROM tretjeosebne podatke internetnih uporabnikov in prvoosebne podatke naročnikov obdeluje s pomočjo univerzalne podatkovne plasti, ki omogočajo prečiščevanje, strukturiranje in povezovanje podatkov z vedenjskimi vzorci uporabnikov. Takšen pristop ustvarja anonimizirane podatkovne strukture, ki omogočajo relevantnejše oglasne vsebine in hkrati zagotavljajo popolno skladnost z GDPR.

Upravljanje podatkov kot temelj odgovorne uporabe AI - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Tomaž Tomšič

Vprašanja prihodnje regulacije in dostopa AI do podatkov

V pogovoru so se panelisti dotaknili tudi prihajajočih evropskih pobud, ki predvidevajo širšo uporabo podatkov za učenje sistemov umetne inteligence. Tomšič je izpostavil, da bi takšni predlogi lahko spremenili razumevanje GDPR in prihodnje pristope k personalizaciji ter profiliranju. Poudaril je, da bi nova zakonodaja podjetjem omogočila precej bolj natančno profiliranje, a hkrati opozoril, da je že danes mogoče vzpostaviti zelo učinkovite podatkovne modele znotraj obstoječih regulativnih omejitev.

Big tech kot izhodišče za razmislek o evropski konkurenčnosti

Eden izmed pomembnih poudarkov pogovora je bil tudi položaj evropskih podjetij v primerjavi z globalnimi platformami. Po Tomšičevih besedah velike tehnološke družbe izkoriščajo svoje obsežne podatkovne sisteme, kar postavlja evropske ponudnike pred zahtevo po razvoju lastnih rešitev in večji neodvisnosti od zunanjih ekosistemov.

Evropska podatkovna okolja kot ključ prihodnosti - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Tomaž Tomšič

Evropska podatkovna okolja kot ključ prihodnosti

V zaključku je Tomšič poudaril, da bo prihodnost digitalnega oglaševanja oblikovala vzpostavitev evropskih podatkovnih okolij in večja tehnološka suverenost. iPROM Labs s svojimi rešitvami aktivno prispeva k razvoju varne, zanesljive in podatkovno usmerjene infrastrukture, ki bo dolgoročno podpirala oglaševalsko industrijo v obdobju, ko umetna inteligenca postaja osrednji gradnik oglaševalskih procesov.

Deli