Deli

Način komuniciranja se je v kratkem času korenito preoblikoval. V manj kot 30 letih smo se od telefonskih klicev in pisanja sporočil premaknili do e-pošte, video klepeta, nazadnje pa do virtualne resničnosti ter interneta stvari in storitev. Telekomunikacijska industrija na področju digitalne preobrazbe orje ledino, po drugi strani pa kot podatkovno ena najbogatejših panog še vedno v popolnosti ne izkorišča potenciala, ki ga sama telekomunikacijska infrastruktura ponuja. Predvsem v luči boljšega razumevanja potrošnikov in zadovoljevanja njihovih želja.

Telekomunikacijska industrija premika meje na področju uporabe podatkovnih tehnologij - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Miloš Suša

Telekomunikacijska industrija bo v prihodnosti neizbežno odvisna od učinkovitega prilagajanja potrebam in željam potrošnikov, ki se digitalizirajo hitreje kot kadarkoli – enak trend hitrega prilagajanja pa bi morala ubrati tudi podjetja.

Kako razvijati lastne konkurenčne prednosti?

Telekomunikacijska industrija je ena izmed najbolj konkurenčnih panog. Prvič, na trgu se pojavljajo novi tekmeci, ki so bolj agilni, digitalno osveščeni, z inovativnimi pristopi preoblikujejo trg in – še več – pravila na trgu mnogokrat spreminjajo s postavljanjem nižjih cen. Drugič, digitalna preobrazba spreminja želje in potrebe potrošnikov, ki so danes precej manj zvesti blagovnim znamkam in zaradi nestanovitnosti okolja tudi bolj dovzetni za nepremišljene nakupe. Zato je danes bolj kot kadar koli prej potrebno poglobljeno razumevanje potrošnikovih potreb na podlagi podatkov o njih. Tretjič, tehnološke inovacije se danes razvijajo skorajda eksponentno – ravno zato je ključno, da jim ponudniki sledijo. Še več, telekomunikacijska podjetja jih morajo celo postavljati in prevzeti vlogo postavljavcev trendov.

Digitalna preobrazba vseh vidikov poslovanja podjetjem ponuja veliko možnosti za posodobitev praks, razširitev poslovanja in boljše prepoznavanje potreb potrošnikov. Osnovna ponudba telekomunikacijskih operaterjev je danes postala »commodity«, kar izraža enakoznačnost ponudbe telekomunikacijskih ponudnikov – na koncu dneva vsi ponujajo enake storitve: več prenosa podatkov, najnovejše mobilne naprave in hitro omrežje. Zato je odlična uporabniška izkušnja tista, ki ponudbo razlikuje od drugih in najbolj potrošniško osredotočenega ponudnika izstreli iz povprečja.

Kako razvijati lastne konkurenčne prednosti? - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Miloš Suša

Potrošnikove potrebe se nenehno spreminjajo

Potrošniki so spremenili svoje vedenje, s tem pa so se spremenila tudi njihova pričakovanja in potrebe, za katere želijo, da jih izpolnijo telekomunikacijski ponudniki. Sodoben potrošnik ne pričakuje več zgolj zagotavljanja kakovostne storitve, ampak pričakuje, da ponudniki poznajo njegovo nakupno pot ter razumejo njegove potrebe. Svojim naročnikom zato svetujemo, da glede na spremenjene razmere ponovno ocenijo nakupno pot  strank in opredelijo ključne točke stika. Pri tem imajo pomembno vlogo podatki. Veliko informacij in vpogled v nakupno pot potrošnika vam lahko dajo že lastni podatki podjetij, na podlagi katerih lahko določite navade obstoječih kupcev. Preverite, kako poteka njihova pot, in poglejte, na katerih točkah stika se ta prekine. Ravno te točke potrebujejo več pozornosti in ponovno optimizacijo, da bodo potencialni potrošniki nadaljevali pot in na koncu dosegli želen cilj.

Potrošnikove potrebe se nenehno spreminjajo - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Miloš Suša

Odgovor na spremembe ponuja tehnologija

Vodilna telekomunikacijska podjetja upravljajo praviloma z ogromno količino podatkov. Podatkovni analitiki jih obdelujejo, da razumejo vedenje potrošnikov, prepoznajo trende in napovedujejo prihodnji razvoj dogodkov. Raziskava McKinseyja, v katero je bilo zajetih 273 svetovnih telekomunikacijskih ponudnikov, je pokazala, da je 30 % vprašanih že vložilo v infrastrukturo množičnih podatkov, medtem ko jih je skoraj polovica navedla, da o tem razmišljajo. Zdaj, v času nestanovitnih tržnih razmer, je ključno, da se telekomunikacijski ponudniki osredotočijo na lastne podatke in moč na podatkih zasnovanih odločitev ne prepuščajo zdravi kmečki pameti.

Analizirajte podatkovne sledi - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Miloš Suša

Analizirajte podatkovne sledi

Potrošnikove želje se spreminjajo iz minute v minuto, na srečo pa ti za seboj vedno puščajo dragocene podatkovne sledi, ki trženjskim strokovnjakom pomagajo pri sprejemanju pametnih odločitev. V iPROMu s platformo za upravljanje podatkov iPROM DMP spremljamo vedenjske vzorce ciljnih skupin, podatke o izvedenih oglaševalskih akcijah ter jih združujemo s podatki iz ostalih poslovnih aktivnosti. Platforma te podatke sistematično obdeluje z naprednimi algoritmi, s programsko opremo iPROM Cloud pa se lahko dodatno zajema in obdeluje podatke o aktivnostih na naročnikovi spletni strani in se jih uporabi za izboljšanje učinkovitosti oglaševalskih akcij. Tako zanesljivo zagotavljamo najbolj učinkovite oblike ciljanja na trgu, med katerimi so najpomembnejše vedenjsko, ponovno ter napovedno ciljanje. Dobra digitalna strategija se tako začne in zaključi z analizo podatkov, uspešno pa implementira z napredno oglaševalsko tehnologijo, ki zagotavlja najboljši izkoristek medijskih sredstev.

Deli

O avtorju

Miloš Suša je v družbi iPROM redno zaposlen že od leta 2011. Danes usklajuje delo spletnih medijskih specialistov in jim pomaga pri doseganju prodajnih ciljev. Je prodajnik z neprecenljivimi izkušnjami na področju digitalnih rešitev. Poleg izkušenj s področja trženja digitalnih oglaševalskih rešitev mu pri gradnji poslovnih odnosov v tem hitro se spreminjajočem okolju pomaga tudi strokovno znanje iz informatike in ekonomije. V prostem času Miloš z zanimanjem raziskuje področje digitalnega marketinga in marketinga na splošno. Zanima ga novodobna transformacija marketinških prijemov na področju avtomobilizma, bančništva, turizma in zabavne elektronike. Razmišlja kot podjetnik in verjame, da so poslovne priložnosti v regijskih in mednarodnih poslih.

Vsi prispevki avtorja

Arhiv