Deli

Tehnologija veriženja blokov vztrajno prodira v ekosistem digitalnega oglaševanja in se kaže kot rešitev za okrepitev zaupanja potrošnikov v blagovne znamke in oglaševalce. Zagotavlja namreč večjo pristnost spletnih oglasov, transparentnost blagovne znamke, podpira navzkrižno promocijo z vplivneži in nagrajuje potrošnike, ki so pripravljeni deliti svoje podatke.

Tehnologija veriženja blokov krepi zaupanje v digitalni marketing - iPROM - Novice iz sveta

Spletne platforme z monopolom ali duopolom predstavljajo za druge akterje v digitalnem marketingu velik izziv. Njihovi podatkovni škandali močno podpihujejo dvome v digitalno oglaševanje ter skrbi glede kibernetske varnosti, varstva osebnih podatkov in transparentnosti.

V ekosistem digitalnega oglaševanja pa v zadnjem času vse bolj prodira nov tekmec, ki ga ne gre spregledati – tehnologija veriženja blokov (blockchain) posameznim akterjem omogoča, da na oglaševalskem trgu nastopijo bolj transparentno, avtonomno ter z bolj avtentičnimi izdelki in komuniciranjem.

Boljši vpogled v dobavno verigo

Tehnologija veriženja blokov ni tako nova: prednosti njene uporabe v digitalnem oglaševanju smo zaznali že pred leti. Potencial pa ima tudi pri zagotavljanju transparentnosti blagovne znamke znotraj dobavne verige, saj lahko v verigo podatkovnih blokov zapiše vse podatke o embalaži in transportu izdelkov. Sinhronizacija podatkov na ravni proizvajalca, zastopnika in trgovca tako potrošniku zagotavlja vpogled v podatke o poreklu izdelka ter sledenje.

Za povečevanje transparentnosti in zaupanja v programatično trgovanje z oglasnim prostorom v iPROMu prepoznavamo tudi tehnologijo veriženja blokov, ki preoblikuje digitalno oglaševanje v smislu varnosti izmenjave podatkov, zaupanja oziroma sledljivosti transakcij. S tem namenom smo razvili lastno kriptovaluto iPROMcoin (IPC), ki med deležniki na področju zakupa oglasnega prostora skrbi za sledljivost in preglednost finančnih transakcij.

Zavestna izmenjava podatkov in interakcija

Poleg transparentnosti se digitalni marketing sooča z izzivom uporabe pomembnih podatkov o potrošnikih brez piškotkov tretjih oseb, kjer se kot rešitev kaže ustvarjanje identitet uporabnikov v skladu z GDPR-jem skozi enkratno oziroma enotno prijavo v spletne aplikacije (single sign-on – SSO). Tehnologija veriženja blokov je popolna za to. Namesto da bi oglaševalci črpali podatke o uporabnikih iz več različnih virov, lahko uporabniki ustvarijo svoje lastne profile.

Tehnologija veriženja blokov prinaša tudi nove oblike interakcije. Spletni iskalnik Brave na primer uporabnikom zagotavlja večjo anonimnost skozi šifriranje povezav, založnikom pa način za ustvarjanje prihodka. Brave v praksi deluje po principu trgovanja s t. i. osnovnimi žetoni pozornosti (Basic Attention Tokens – BAT). Uporabniki si omenjene žetone prislužijo, ko namenijo pozornost spletni vsebini, nato pa z njimi nagradijo svoje najljubše ustvarjalce vsebin oziroma oglase.

Drug primer je spletni iskalnik BitClave, kjer uporabniki svoje osebne podatke prostovoljno in izbirno delijo s ponudniki vsebin. Podoben koncept za ustvarjanje »boljših« potencialnih strank je platforma Snov.io, kjer stranke delijo svoje podatke v zameno za žetone SNOV, Snov.io pa tako gradi baze podatkov o najpomembnejših in visokokakovostnih potencialnih strankah.

Deli

Arhiv