Deli

Razmere zaradi pandemije so lani povzročile, da se je svetovna poraba za oglaševanje zmanjšala za 1,2 odstotka, kar je bilo prvo zabeleženo zmanjšanje doslej. Zaradi letošnjega izjemnega okrevanja pa bo poraba za oglaševanje do konca letošnjega leta za več kot 120 milijard ameriških dolarjev presegla porabo v predpandemskem letu 2019.

Svetovne naložbe v oglaševanje rastejo v nebo - iPROM - Novice iz sveta

Zaradi neverjetne rasti digitalnega oglaševanja bo celotna poraba za oglaševanje na svetovni ravni v letošnjem letu dosegla rekordno rast. iPROM in Valicon sta poročala o podobnem trendu tudi na slovenskem trgu.

Najvišjo stopnjo rasti bodo, odkar je eMarketer leta 2011 začel spremljati te kategorije na mednarodni ravni, letos zabeležili tako tradicionalno in digitalno oglaševanje kot skupna poraba za oglaševanje. Velik del rasti v letu 2021 je sicer posledica nenavadnih razmer, ki jih je povzročila pandemija, zato je malo verjetno, da bo oglaševalska industrija še kdaj doživela tako leto, kot je letošnje. eMarketer pričakuje upočasnitev rasti porabe za oglaševanje v prihodnjih letih, letošnje leto pa bo leto rekordov.

Skupna svetovna poraba za oglaševanje naj bi letos zabeležila 19,9-odstotno rast in dosegla 780,59 milijarde ameriških dolarjev. Poraba za digitalno oglaševanje se bo na svetovni ravni letos povečala za 29,1 odstotka in bo znašala 491,70 milijarde ameriških dolarjev. Izjemno rast v okviru digitalnega oglaševanja beležita zlasti prikazno oglaševanje in iskalno oglaševanje.

»V iPROMu bomo ob koncu leta 2021 zabeležili rast naložb v digitalno oglaševanje, podobno kot jo beleži celoten svetovni oglaševalski kolač. V regiji Adriatik rastejo naložbe v digitalno oglaševanje približno za 20 odstotkov letno. V primerjavi s svetovnimi trendi torej naša regija zaostaja za slabih 10 odstotkov, se pa zavedanje o pomenu in učinkovitosti digitalnih medijev zagotovo krepi. Prikazno oglaševanje pa z naprednimi oglasnimi formati, možnostjo personalizacije in natančnejšega ciljanja ostaja kralj med vsemi oblikami digitalnega oglaševanja,« dodaja Andrej Ivanec, direktor medijskega načrtovanja v iPROMu.

Deli

Arhiv