Koronavirus je sprožil spremembe na področju uporabe spleta – ne le v večji digitalni medijski potrošnji, pač pa tudi v načinu, kako uporabniki do spleta dostopajo.
Ko ljudje ostanejo doma – in domnevno delajo od doma – število prenosa podatkov na mobilnih napravah upade, poveča pa se uporaba domačega Wi-Fija.
V prid predpostavki pričajo prva poročila in številke, ki jih je zabeležilo podjetje UberMedia. V Južni Koreji, natančneje v Seulu, se je 6. marca število povezanih mobilnih naprav v enem izmed nakupovalnih okrožij, v primerjavi s štirimi tedni prej, zmanjšalo za 67 odstotkov. Padec mobilnega prenosa podatkov so 3. marca zabeležili tudi v Italiji, kjer je število povezanih naprav v enem izmed milanskih modnih središč upadlo za 38 odstotkov, v primerjavi z mesecem prej. Lahko si samo predstavljamo, da je danes številka – po drastičnih ukrepih za zajezitev koronavirusa v Italiji – verjetno še precej manjša.
Če se na eni strani manjša prenos mobilnih podatkov, na drugi strani raste število naprav, povezanih v domača Wi-Fi omrežja. Ameriško podjetje Plume poroča, da je število naprav, povezanih z Wi-Fi-jem v Združenih državah Amerike, večje kar za 52 do 90 odstotkov. Največji porast domačih povezav Wi-Fi je v območju Seattla, kjer je število priključenih naprav za 90,2 odstotka večje v primerjavi s povprečno stopnjo pred nastalo krizo. Število povezanih naprav v Wi-Fi omrežje na območju zaliva San Francisco se je povečalo za 85,3 odstotka, v Philadelphiji pa 73,4 odstotka. Prav tako o povečanju uporabe Wi-Fi omrežja priča danski ponudnik Skywire, ki beleži 40-odstotno povečanje.
Številke se bodo zaradi stopnjevanja situacije predvidoma še povečale na vseh koncih sveta. Ob koncu krize ne bo zanimivo videti le številk – koronavirus bo na dolgi rok brez dvoma spremenil tudi vsakodnevne navade in precej povečal število naprav povezanih v internet stvari, ki postaja vse bolj pomemben del oglaševalskega ekosistema.