Potrošniki vse bolj cenijo zasebnost in individualno obravnavo, kar podjetjem in blagovnim znamkam narekuje, da prevzamejo nadzor nad svojimi lastnimi, prvoosebnimi podatki. Namesto da se zanašajo na zunanje vire, kot so tretjeosebni piškotki, morajo podjetja usmeriti pozornost na prvoosebne podatke, ki jih zbirajo neposredno prek interakcij z uporabniki. Prvoosebni podatki predstavljajo dragoceno osnovo za ustvarjanje personaliziranih izkušenj in izboljšanje učinkovitosti marketinških strategij prihodnosti.
Prava vrednost prvoosebnih podatkov
Prvoosebni podatki so izjemno dragoceni za blagovne znamke, saj omogočajo neposreden vpogled v vedenje uporabnikov. Ti podatki izhajajo iz interakcij uporabnikov s spletno stranjo, mobilno aplikacijo, elektronskimi sporočili, oglasi in drugimi digitalnimi mediji. Temeljijo na dejanskih dejanjih uporabnikov, zato so veliko bolj natančni in relevantni kot tretjeosebni podatki, ki so pogosto zastareli ali posredni.
Danes, ko se uporabniki vse bolj zavedajo svoje zasebnosti in skrbno izbirajo, katerim blagovnim znamkam bodo zaupali svoje podatke, je uporaba prvoosebnih podatkov priložnost za podjetja, da okrepijo zaupanje in zvestobo svojih strank. Podjetja, ki transparentno obdelujejo in uporabljajo podatke v skladu z zakonskimi zahtevami in željami svojih strank, so na dobri poti, da ustvarijo dolgoročne odnose z njimi.
Kako najbolje izkoristiti prvoosebne podatke?
Da bi podjetja izkoristila vse potenciale prvoosebnih podatkov, morajo preudarno zastaviti celovito strategijo, temelječo na sodobnih marketinških orodjih, naprednih tehnikah segmentacije in personaliziranih oglaševalskih akcijah.
V nadaljevanju z vami delim pet ključnih korakov, kako lahko blagovne znamke učinkovito uporabijo prvoosebne podatke za učinkovite marketinške strategije:
1. Oblikovanje interdisciplinarnih ekip
Upravljanje prvoosebnih podatkov zahteva tesno sodelovanje med marketinškimi, podatkovnimi in tehnološkimi ekipami ter navsezadnje tudi s strokovnjaki za pravo oziroma zakonodajo. Zbiranje podatkov je samo prvi korak – podatki morajo biti tako pravilno zbrani kot tudi ustrezno obdelani in uporabljeni za doseganje marketinških ciljev. Pri tem je ključno, da so marketinški strokovnjaki opremljeni s pravimi vpogledi in orodji, ki jim omogočajo učinkovito prilagajanje strategij za boljše razumevanje in izpolnjevanje potreb strank.
2. Zajem in interpretacija podatkov o vedenju uporabnikov
Prvoosebni podatki o vedenju obiskovalcev spletne strani, temelječi na dejanjih uporabnikov, kot so kliki na spletni strani, ogledane strani, dodani izdelki v košarico ali prejeti oglasi, so izjemno dragoceni za oblikovanje dinamičnih in personaliziranih vsebin. Z uporabo podatkov o vedenju uporabnikov lahko blagovne znamke pošiljajo ustrezna sporočila ob pravem času, kar izboljša komunikacijo in pomembnost informacij za uporabnike.
Ti prvoosebni podatki podjetjem tako omogočajo boljše razumevanje in tudi učinkovitejše doseganje ciljnega občinstva. Podjetja lahko na primer spremljajo vedenje uporabnikov, ki zapustijo košarico pred nakupom, in jim pošljejo prilagojeno ponudbo oziroma personalizirano oglasno sporočilo, da jih spodbudijo k zaključku nakupa.
3. Uporaba tehnik segmentacije za natančnejše ciljanje
Segmentacija uporabnikov na podlagi prvoosebnih podatkov omogoča bolj natančno ciljanje oglaševalskih sporočil. Z naprednimi segmentacijskimi tehnikami lahko oglaševalci razdelijo svoje občinstvo na manjše skupine, glede na njihova zanimanja, vedenje ali pretekle interakcije. Prvoosebni podatki dejansko omogočajo mikrosegmentacijo, ki danes postaja vse bolj pomembna pri snovanju strategij digitalnega oglaševanja, saj odpravlja napake v medijskem načrtovanju.
To podjetjem omogoča, da pripravijo bolj ciljno usmerjene oglaševalske akcije, ki se osredotočajo na specifične potrebe posameznih segmentov. V iPROMu smo strokovnjaki za podatkovno gnane oglaševalske strategije in segmentacija z uporabo podatkov je prvi korak v oblikovanju le-teh.
4. Uporaba napredne tehnologije zagotavlja učinkovitejše oglaševalske strategije
S tehnologijo za upravljanje prvoosebnih podatkov lahko blagovne znamke ustvarjajo bolj natančne oglaševalske akcije, ki temeljijo na resničnih podatkih in trenutnih potrebah uporabnikov.Ključ do uspeha pri uporabi prvoosebnih podatkov je uporaba ustrezne tehnologije, ki omogoča centralizacijo podatkov in njihovo hitro uporabo v realnem času. Podjetjem zato svetujemo uporabo platform (kot je iPROM Private DMP), ki omogočajo upravljanje uporabniških podatkov na vseh kanalih – od spletnih strani, mobilnih aplikacij, elektronskih sporočil do drugih digitalnih interakcij prek oglasov.
S centralizacijo teh podatkov lahko podjetja pridobijo celovit vpogled v vedenje svojih strank in na podlagi tega ustvarijo bolj prilagojene in učinkovite strategije tako za zadržanje strank kot tudi za pridobivanje novih v kombinaciji z uporabo tretjeosebnih podatkov. Z naprednimi orodji za analizo vedenjskih podatkov, kot je Adobe, pa je mogoče celo predvideti prihodnje potrebe strank in jim pravočasno ponuditi prave izdelke ali storitve.
5. Zagotavljanje najvišjih standardov zasebnosti in varstvo podatkov
Zasebnost v dobi vsepovezanega, digitaliziranega posameznika nedvomno postaja vse bolj pomembna, posledično pa postaja zaščita podatkov podjetij in varovanje zasebnosti njihovih strank higienski minimum. Uporabniki vse bolj pričakujejo transparentnost glede tega, kako podjetja uporabljajo njihove podatke, in želijo imeti nadzor nad tem, katere informacije delijo.
Upravljanje podatkov v skladu z zakonodajo tako ni le zakonska obveza, temveč tudi priložnost za blagovne znamke, da izrazijo skrb za svoje stranke – tako v obliki personaliziranih sporočil kot tudi z zaščito njihovih podatkov. Podjetja, ki vlagajo v varstvo podatkov in jasno komunicirajo o svojih praksah zbiranja in obdelave podatkov s t. i. upravljanjem soglasij, pridobijo zaupanje svojih uporabnikov, kar prispeva k njihovi večji zvestobi.
Prvoosebni podatki so ključ do uspeha sodobnega digitalnega marketinga. Omogočajo bolj natančno razumevanje potreb strank, večjo personalizacijo marketinških kampanj in natančnejše ciljanje oglasnih akcij v skladu s strogimi predpisi o varstvu podatkov. Podjetja, ki uspešno implementirajo prvoosebne podatke, lahko ustvarjajo bolj ciljno usmerjene in učinkovite marketinške ter oglaševalske akcije, hkrati pa gradijo boljše, dolgoročne odnose s strankami. iPROM se zadnja leta intenzivno usmerja v podatkovno gnane pristope, ki temeljijo na prvoosebnih podatkih, in s tehnologijo, kot je iPROM Private DMP, podjetjem omogoča, da pridobijo večji nadzor nad svojimi podatki.