Deli

V času, ko je zaupanje potrošnikov v digitalno oglaševanje zaradi naraščajočih skrbi glede zasebnosti na preizkušnji in ko se regulativa na področju e-zasebnosti in upravljanja podatkov vse bolj zaostruje, podjetja iščejo nove načine za gradnjo odnosov s svojimi strankami, ki temeljijo na transparentnosti ter spoštovanju zasebnosti uporabnika in regulative. »Zasebnost na prvem mestu« (privacy-first) zato ni več le priporočilo, temveč nuja, ki jo narekujejo tako pričakovanja potrošnikov kot tudi regulatorni okviri. Družba iPROM s svojim poudarkom na neodvisnih oglaševalskih rešitvah, ki varujejo zasebnost uporabnikov spleta, deluje kot ključni igralec v tej novi dobi oglaševanja.

Novi mejniki oglaševanja v svetu, kjer je zasebnost na prvem mestu - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Maja Gorjanc

Kako lahko tržniki v tem novem, omejenem okolju še vedno uspešno dosežejo svoje cilje? V nadaljevanju predstavljam nekaj ključnih strategij, za katere menim, da jih mora poznati vsak, ki dela na področju digitalnega komuniciranja in oglaševanja.

Transparentnost uporabe podatkov

Začnimo z osnovo – s transparentnostjo. Potrošniki želijo vedeti, kako se zbirajo in uporabljajo njihovi podatki. To pomeni, da morajo biti oglaševalci ne le odprti glede svojih praks zbiranja podatkov, ampak morajo zagotoviti tudi jasne in razumljive informacije. Strokovnjaki s področja prava podjetjem priporočajo jasno komunikacijo s potrošniki glede uporabe njihovih podatkov. S komuniciranjem jasnih koristi za deljenje podatkov lahko podjetja gradijo zaupanje in zagotavljajo avtentično komunikacijo.

Oglaševalci so navsezadnje tudi z uredbo GDPR in zakonom ZEKOM-2 obvezani, da podatke o uporabnikih zbirajo transparentno in jasno. V digitalnem oglaševanju to pomeni z jasno namero in eksplicitno privolitvijo uporabnika. Lastni, prvoosebni podatki, ki jih podjetji zberejo na transparenten način, imajo dragoceno vrednost tako z vidika analitike kot učinkovitega doseganja ciljne skupine z oglaševanjem, predvsem zdaj, ko se tretjeosebni podatki ukinjajo.

Obravnavanje strank kot celovitih oseb - iPROM - Mnenje strokovnjakov - Maja Gorjanc

Obravnavanje strank kot celovitih oseb

Prilagojene uporabniške izkušnje so ključne za uspeh aktivnosti v digitalnih medijih, vendar morajo biti te spoštljive do zasebnosti posameznika. To pomeni, da je treba stranke obravnavati kot celovite osebe, ne le kot podatkovne točke, kjer želimo spodbuditi konverzije. Razumevanje širših zanimanj in nakupnih namer strank z uporabo prvoosebnih podatkov omogoča komunikacijski pristop, ki je usmerjen v individualnost stranke in hkrati spoštuje njeno zasebnost.

Med rešitve, ki omogočajo razumevanje potrošnikovih namer in upravljanje podatkov o uporabnikih, spoštujoč najvišje standarde varovanje zasebnosti, uvrščamo platforme za upravljanje podatkov (DMP) in platforme za upravljanje soglasij (CMP). V iPROMu smo te tehnološke rešitve z željo po največjem možnem spoštovanju zasebnosti razvili še korak dlje, saj svojim naročnikom omogočamo izgradnjo zasebnih podatkovnih silosov z uporabo tehnološke rešitve iPROM Private DMP.

Z uporabo prvoosebnih podatkov do večkanalnega pristopa - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Maja Gorjanc

Z uporabo prvoosebnih podatkov do večkanalnega pristopa

Večkanalni ali omnichannel pristop pomeni komuniciranje s strankami na več točkah stika, pri čemer lahko podjetje z uporabo prvoosebnih podatkov uporabniku omogoča povezano izkušnjo na ravni lastnih medijev blagovne znamke (npr. fizične trgovine, spletne strani, aplikacije) na način, ki zagotavlja celovito izkušnjo blagovne znamke. Ko je sporočilo dosledno povezano na vseh lastnih kanalih, to ne gradi le zaupanja potrošnikov, ampak povečuje tudi verjetnost, da bodo ti izvedli nakup, saj doslednost zmanjšuje komunikacijski šum in povečuje razumevanje.

V današnjem času je ključno, da podjetja pridobivajo zanesljive in točne informacije o svojih kupcih in da te informacije varujejo kot svojo najpomembnejšo digitalno sredstvo. Z uporabo prvoosebnih podatkov lahko podjetja namreč prilagajajo in optimizirajo svoje trženjske pristope kot še nikoli doslej. Podatkovno opolnomočena, digitalno napredna podjetja že razvijajo zelo izpopolnjene oglaševalske strategije, s katerimi učinkovito uporabljajo prvoosebne podatke za boljše ciljanje in pritegnitev svojega ciljnega občinstva.

Upravljanje s prvoosebnimi podatki z uporabo iPROM Private DMP-ja - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Maja Gorjanc

Upravljanje s prvoosebnimi podatki z uporabo iPROM Private DMP-ja

iPROM Private Data Management Platform (DMP) kot ena izmed temeljnih rešitev, usmerjenih v zasebnost, podjetjem omogoča, da učinkovito upravljajo s prvoosebnimi podatki svojih uporabnikov. Ta neodvisna tehnološka rešitev oglaševalcem zagotavlja, da so podatki shranjeni varno in uporabljeni etično, ob tem pa jim omogoča tudi gradnjo globljih in bolj smiselnih odnosov z njihovimi strankami. Z iPROM Private DMP-jem lahko podjetja zagotovijo personalizirane izkušnje brez potencialnega ogrožanja zasebnosti uporabnikov, kar je v svetu, kjer je zasebnost na prvem mestu, ključno.

Zakaj je zasebnost končno treba postaviti na prvo mesto?

Letošnje leto predstavlja pomemben mejnik v digitalnem marketingu in oglaševanju, saj je Google napovedal dokončen umik uporabe tretjeosebnih piškotov v brskalniku Chrome. Ta ima v Sloveniji še vedno prevladujoč, 56-odstotni tržni delež, je pokazala iPROMova analiza o tehnoloških značilnostih naprav, s katerimi uporabniki dostopajo do digitalnih medijev, za leto 2023. Brskalnika Safari in Firefox pa že danes preprečujeta uporabo tretjeosebnih piškotkov. V iPROMu kot enem izmed vodilnih oglaševalskotehnoloških podjetij na področju razvoja neodvisnih oglaševalskih rešitev zato že nekaj časa učinkovito združujemo oglaševanje na osnovi prvo- in tretjeosebnih podatkov. To nam omogoča, da smo na te tehnološke in regulativne spremembe dobro pripravljeni, naši naročniki pa z nami varni na prehodu v dobo digitalnega oglaševanja po ukinitvi tretjeosebnih piškotkov.

V naslednjem blogu se bom posvetila še pomenu uporabe drugih neodvisnih oglaševalskotehnoloških rešitev, ki omogočajo učinkovito izvajanje prvoosebnih oglaševalskih strategij.

Deli

O avtorju

Preden se je Maja Gorjanc podala na samostojno poslovno pot, je v iPROMu opravljala funkcijo direktorice korporativnega komuniciranja in marketinga. Kalila se je v podjetjih Celjski sejem, Pristop in Adrema, preden se je pridružila iPROMovi ekipi, pa je bila zadolžena za vodenje razvoja blagovne znamke in produktni marketing v podjetju Akrapovič. Z Majo danes sodelujemo na področjih organizacije dogodkov in raziskav, s svojimi bogatimi izkušnjami in znanjem pa nam obenem pomaga pri snovanju in pripravi zahtevnejših komunikacijskih in trženjskih strategij.

Vsi prispevki avtorja

Arhiv