Deli

Ne preseneča, da naložbe v digitalno oglaševanje iz leta v leto rastejo, saj je val pospešene digitalizacije zajel tudi najbolj tradicionalne panoge. Po napovedih ustanovitelja in partnerja v iPROMu Simona Cetina leto 2021 že napoveduje nove digitalne premike. O tem, kako se slovenska podjetja pripravljajo nanje, piše tudi Društvo za marketing Slovenije.

Simon Cetin za DMS: Bližamo se mejniku, ko bodo vložki v digitalno oglaševanje presegli 100 milijonov letno - iPROM - Novice

Kot kaže letošnja raziskava iPROMa in Valicona o odnosu slovenskih podjetij do digitalnega oglaševanja, bo posamezen oglaševalec v povprečju za tovrstno obliko oglaševanja namenil že dobrega pol milijona evrov, za zakup oglasnega prostora v digitalnih medijih pa skoraj 400.000 evrov. Razlog gre v največji meri iskati pri spremenjenem načinu vedenja uporabnikov, ki so se med pandemijo še bolj preselili v digitalno okolje.

Med oblikami digitalnega oglaševanja bosta največ naložb deležna prikazno oglaševanje in e-poštni marketing, ki omogočata hitro prilagajanje oglaševanja spremembam v vedenju, željah in pričakovanjih uporabnikov. Po drugi strani se zmanjšujejo naložbe v iskalni marketing, ki jim letos pripada le še 18 odstotkov kolača, namenjenega digitalnemu oglaševanju.

Kot ugotavlja Matjaž Robinšak iz Valicona, je na povečano uporabo digitalnih medijev in posledično vložkov v digitalno oglaševanje pomembno vplivala digitalna večopravilnost.

»Naše raziskave kažejo, da se obseg posameznikov, ki denimo ob gledanju televizije brskajo še po družbenih omrežjih na pametnem telefonu ali računalniku (medijski multitasking ali sočasna uporaba medijev), nenehno povečuje. Odstotek takšnih uporabnikov medijev je v letu 2021 narasel na 84 odstotkov, še bolj pa je zanimivo, da v povprečju uporabniki na digitalnih medijih opravljajo 3,9 aktivnosti hkrati,« poudarja Matjaž Robinšak, partner v družbi Valicon.

Na podobne kazalnike je opozoril tudi Simon Cetin. Kot je poudaril, se digitalno opolnomočen potrošnik zaveda, da so njegovi osebni podatki njegova last, zato pomen skladnosti z zakonodajo narašča. Je pa moč podatkov, na katerih temelji digitalno oglaševanje z uporabo naprednih tehnoloških (ad-tech) rešitev, po mnenju Cetina neizmerna.

Celoten zapis si lahko preberete na spletni strani Društva za marketing Slovenije v rubriki Digital z naslovom Bližamo se mejniku, ko bodo vložki v digitalno oglaševanje presegli 100 milijonov letno.

Deli