Izsledki raziskave nakupne poti slovenskega potrošnika, ki sta jo izvedla iPROM in Valicon, so pokazali, da je pri izdelkih zabavne elektronike splet glavno orodje pri odločanju Slovencev o nakupu in da potrošniki v veliki večini za iskanje informacij o izdelkih uporabljajo pametne telefone, prek katerih se vse več nakupov tudi izvede. Pri kupcih zabavne elektronike je posebej učinkovito digitalno oglaševanje, saj je bilo kar 73 odstotkov potrošnikov pred nakupom izpostavljenih oglasom na digitalnih medijih.
Aktualna vseslovenska raziskava nakupne poti slovenskega potrošnika je bila izvedena med dejanskimi kupci, ki so v drugi polovici leta 2017 kupili izdelke zabavne elektronike. Raziskava je pokazala, da so se nakupne navade slovenskega potrošnika v zadnjih petih letih bistveno razvile, predvsem zaradi napredka digitalne tehnologije in razvoja spletnih trgovin.
Ključne ugotovitve raziskave za kategorijo zabavna elektronika:
- Raziskava je pokazala, da nakupna pot izdelkov zabavne elektronike traja povprečno 48 dni, povprečna višina nakupa pa znaša 363 EUR.
- Med nakupovanjem zabavne elektronike je bilo vplivu oglasov in oglasnim vsebinam izpostavljenih 75 odstotkov vprašanih, med njimi so bili vprašani digitalnim kanalom izpostavljeni v 73 odstotkih, klasičnim v 29 odstotkih.
- Med najpogostejše sprožilce nakupa se uvrščajo objave in mnenja na spletu (39 odstotkov), članki na spletu (36 odstotkov), povezava v spletnem iskalniku (18 odstotkov). Kot vir spodbude pa je klasične, nespletne kanale navedlo 29 odstotkov potrošnikov.
- Potrošniki se o izdelkih in pogojih nakupa informirajo na spletu, saj se kar 85 odstotkov vseh potrošnikov zateče na splet. Nespletni kanali so tudi pomemben vir informacij, saj je v povprečju celotne izdelčne kategorije 51 odstotkov potrošnikov reklo, da so med raziskovalno fazo obiskali fizično trgovino, 59 odstotkov pa je informacije o izdelku ustno prejelo od prijatelja ali družine.
- Potrošniki se med raziskovanjem najbolj zanašajo na spletne strani podjetja (67 odstotkov) in Googlov iskalnik po ponudnikih (65 odstotkov) ter spletne primerjalnike ponudb (63 odstotkov). Faza raziskovanja je močneje poudarjena zlasti pri nakupu računalnikov, kjer se je 89 odstotkov uporabnikov opredelilo, da zelo natančno razišče izdelek.
- Na končno odločitev za nakup najbolj vplivajo pretekle izkušnje in zaupanje v kakovost izdelka določene znamke, dodatna motivatorja sta lastnosti in cena izdelka.
- Več kot polovica nakupov izdelkov zabavne elektronike je opravljena prek spleta (53 odstotkov). Pričakovati je, da bo ta odstotek v prihodnosti še naraščal. Med najpogostejšimi nakupi je bil telefon (40 odstotkov uporabnikov), 31 odstotkov uporabnikov je kupilo računalnik, 12 odstotkov pa televizijski sprejemnik.
- Okoli 15 odstotkov kupcev je dejalo, da so objavili povratne informacije o izdelkih prek spleta, 44 odstotkov kupcev pa se je opredelilo, da je izkušnjo delilo po nespletnih kanalih. Povratno informacijo o nakupu so na digitalnih kanalih bolj verjetno objavili mlajši potrošniki.