Pandemija COVID-19 je posegla tudi na področje trženja prireditev, saj je močno spremenila naravo ciljnih javnosti prireditev.
Občinstva so se preselila za ekrane, dogodkov se udeležujejo prek mobilnikov, tablic ali prenosnih računalnikov. Novi načini spremljanja oziroma udeležbe na prireditvah pa odpirajo tudi nove priložnosti za izboljšanje vpletenosti obiskovalcev.
Podjetja dosegajo svoja občinstva na nove načine s kombiniranjem različnih pristopov k trženju dogodkov prek posebej zasnovanih digitalnih platform. Na ta način jim omogočajo enostavnejši dostop, na dolgi rok pa bolj smiselno vsebino.
Tri vrste ciljnih javnosti prireditev
Ciljne javnosti prireditev lahko razdelimo v tri skupine. Prva je bolj tradicionalne narave; rada se udeležuje delavnic in razprav, se povezuje in spoznava nove ljudi, prispeva svoje mnenje. Nasprotno drugi skupini prireditve in povezovanje z drugimi niso blizu. Tretja skupina pa se nahaja nekje na sredini med obema skrajnostma, odvisno od vrste prireditve.
Morda se zdi povečanje vpletenosti druge skupine največji izziv za tržnike prireditev, a dejstvo je, da je v zadnjem letu ob porastu prireditev, kjer organizatorji kombinirajo spletne vsebine z vsebinami v živo, prav vpletenost bolj sramežljive ciljne javnosti najbolj zrasla.
Vedno je obstajal potencial za večjo vpletenost bolj sramežljivih posameznikov, a doslej niso imeli platforme, ki bi jim ustrezala. S selitvijo prireditev na splet so vsebine postale bolj smiselne in ciljno usmerjene, s podatki lahko še natančneje merimo vpletenost obiskovalcev, skladno s tem pa prilagodimo vsebine in zagotovimo večjo učinkovitost na daljši rok. Različne vrste ciljnih javnosti lahko postavimo na isto raven in jim omogočimo interakcijo z vsebinami na način, ki jim najbolj ustreza.
Večja donosnost naložb in vedenja
Bogatejše uporabniške izkušnje zagotavljajo večjo vpletenost obiskovalcev prireditev in posledično večjo donosnost naložb v marketing. A organizatorji bi morali razmisliti tudi o donosnosti vedenja. S točnejšimi podatki o vpletenosti lahko izpopolnijo ključne kazalnike uspešnosti ter razširijo izkušnje in interakcije.
Z daljšim, razširjenim uvodom v prireditev, večjo interakcijo z obiskovalci na vrhuncu prireditve ali dejavnostmi po prireditvi lahko organizatorji spodbudijo pozitivno spremembo v vedenju obiskovalcev. Dober primer so virtualne platforme za prireditve, ki v ospredje postavljajo uporabniško izkušnjo in spodbujajo sodelovanje med udeleženci na različne načine: prek spletnih forumov in razprav, neposrednih sporočil, video klepeta, knjižnic vsebin ali galerij za sponzorje.
Potrošniki so vse bolj okoljsko ozaveščeni in nezanemarljiv rezultat digitalizacije prireditev so tudi družbene in okoljske koristi, ki jih prinaša. Glede na to, da je bila britanska prireditvena industrija pred pandemijo vredna okoli 70 milijard funtov, bi lahko kombinirani dogodki panogo ponovno oživili ter omogočili bolj trajnostno prihodnost.