Deli

Kaj digitalnemu oglaševanju prinašajo tehnološke novosti? Tehnološki razvoj je danes eksponentno hiter, veliko inovacij, ki so se na trgu pojavile pred nekaj leti, bo v naslednjih letih prešlo v množično rabo. Zadnji preskok podobnega velikostnega reda se je zgodil pred približno desetimi leti, ko so se na trgu pojavili pametni telefoni in spremenili način, kako komuniciramo, dobivamo informacije in opravljamo dnevna opravila. Naše dojemanje sveta se je spremenilo. Vsi smo bili del te (r)evolucije. Naslednji velikanski korak naprej pa se dogaja zdaj.

Nove tehnologije pišejo nova pravila oglaševanja iPROM Mnenja strokovnjakov Miha Rejc

5G odpira pot drugim prebojnim tehnologijam

Prva violina orkestra novih tehnologij se skriva za kratico 5G. Gre za mobilno telekomunikacijsko omrežje pete generacije, ki zagotavlja večjo odzivnost in boljšo zanesljivost mobilnih povezav. To pa na široko odpira vrata vsem drugim tehnologijam, ki za svoje delovanje potrebujejo hitro in predvsem izredno odzivno omrežje: avtonomna vozila, IoT, umetna inteligenca in strojno učenje, navidezna in obogatena resničnost, pametni asistenti ter druge aplikacije, ki podpirajo potrošnjo pretočnih vsebin. Prvi modeli pametnih telefonov, ki uporabljajo omrežje 5G, so že na trgu. Prva omrežja 5G se pospešeno gradijo, tudi v naši okolici jih pričakujemo že v letih 2020 in 2021.

Nove tehnologije pišejo nova pravila oglaševanja iPROM Mnenja strokovnjakov Miha Rejc

Pametne naprave preoblikujejo potrošniško izkušnjo

Drvimo proti vse povprek povezanemu svetu pametnih naprav, ki bodo v kateremkoli trenutku lahko dostopale do knjižnic podatkov in nam na podlagi umetne inteligence lajšale službena in zasebna opravila. Pomikamo se v svet, kjer bo potrošniška izkušnja dobila popolnoma nove dimenzije. Novodobna podjetja se namreč zavedajo, da potrošniško izkušnjo oblikujejo kupci, ki izdelke uporabljajo. Premikamo se od intuitivnega prepoznavanja potrošniške izkušnje do podatkovno gnanega načrtovanja uporabniške izkušnje. Med prvimi napravami, ki to omogočajo že danes, so zagotovo pametni telefoni, naslednji pomemben segment pa tvorijo t. i. nosljive naprave. Te namreč spremljajo številne parametre o potrošnikih – od fizioloških procesov do čustvenih stanj. Te podatke vse bolj pametno izkoriščajo podjetja za potrebe preoblikovanja nakupne poti in personalizirano digitalno oglaševanje.

Nove tehnologije pišejo nova pravila oglaševanja iPROM Mnenja strokovnjakov Miha Rejc

Konvergenca sodobnih tehnologij spreminja digitalno oglaševanje

Preboj na področju digitalnega oglaševanja je posledica konvergence novih tehnologij, kot so 5G, zložljivi zasloni, virtualna resničnost, ločljivost 8K, umetna inteligenca in pametne naprave, vključno z avtonomnimi vozili. Te tehnologije s področja zabavne elektronike bodo preoblikovale uporabniško izkušnjo že danes vsepovsod povezanega uporabnika ter prinesle povsem nove možnosti in priložnosti v digitalnem oglaševanju.

Večina medijskih vsebin in oglasov se že ta hip konzumira v obliki video posnetkov, kar še posebej velja za generacijo milenijcev. Videi visoke ločljivosti, pretočne vsebine, igre v živo, naprednejši formati ustvarjajo boljše uporabniške izkušnje, omogočajo večjo kakovost vsebin in interaktivnost. Klepetalni boti in pametni asistenti dobivajo z vidika uporabniške izkušnje na spletu popolnoma nov pomen, saj pomagajo, svetujejo in priporočajo, kje in kaj kupiti. Včasih celo razmišljajo namesto nas. Klepetalni roboti (boti) lahko po vnaprej napisanih scenarijih in podprti z umetno inteligenco opravljajo naloge podpore uporabnikom ali pomagajo stranki pri nakupu. Pametni asistenti trenutno večinoma opravljajo enostavne naloge, kot so predstavitev vremenske napovedi uporabniku, nastavitev alarma, dopolnjevanje nakupovalnega seznama, predvajanje glasbe ali videa. Na področju glasovnega iskanja delamo pomembne korake naprej tudi v rabi slovenskega jezika, najbolj napredna pri uvajanju glasovnega iskanja v svoje rešitve pa so telekomunikacijska podjetja.

Nove tehnologije pišejo nova pravila oglaševanja iPROM Mnenja strokovnjakov Miha Rejc

Potencial interneta stvari: podatki za boljše ciljanje in personalizacijo oglasnih vsebin

Do leta 2020 naj bi bilo po ocenah strokovnjakov v internet stvari povezanih kar 50 milijard naprav. Od tega naj bi bilo leta 2020 na cesti že 250 milijonov vozil s stalno povezavo v internet, kar omogoča komunikacijo V2V (vehicle-to-vehicle). Predstavljajte si, da vsaka od pametnih naprav dejansko predstavlja (vsaj delni) vir podatkov o potrošniku. Komunikacija s potrošnikom že sedaj ni več enosmerna, številni podatki pa ponujajo vse boljše možnosti za boljše ciljanje in dostavo oglasnih sporočil. Digitalno oglaševanje že dolgo ni več omejeno le na splet, v prihodnje pa bo možnosti oglaševanja še bistveno več. Praktično vse naprave bodo omogočale zbiranje določenega nabora podatkov, večina bo omogočala tudi komuniciranje s potrošnikom. Komunikacija postaja vse bolj personalizirana in uporabniška izkušnja na digitalnih kanalih se z uporabo umetne inteligence in strojnega učenja poenostavlja in prilagaja potrošniku.

Nove tehnologije pišejo nova pravila oglaševanja iPROM Mnenja strokovnjakov Miha Rejc

Ne verjamete, da je prihodnost tu?

V iPROMu smo na naslednjo (r)evolucijo že pripravljeni, saj že omogočamo oglaševanje prek naprav IoT (PrintBox, taksiji), našo tehnologijo AdServer pa plemeniti umetna inteligenca, ki z obdelavo velike količine podatkov in izrabo pametnih podatkov za bolj učinkovito digitalno oglaševanje omogoča naprednejše ciljanje in optimizacijo kampanj.

Naročnikom pri uvajanju inovacij v njihove izdelke in rešitve svetujemo predvsem sprejemanje odločitev na podlagi podatkov. Prav tako jim svetujemo, da podatke o svojih kupcih v čim večji meri zadržijo pri sebi. Nenazadnje so podatki danes ena od najpomembnejših dobrin podjetja.

Povezane vsebine:

07. 11. 2018 - iPROM panožni pregled: finance

04. 09. 2019 - iPROM panožni pregled: avtomobilizem

02. 03. 2020 - iPROM panožni pregledi

Deli

O avtorju

Miha Rejc v družbi iPROM vodi oddelek za celostne digitalne strategije. Zaradi povečanega obsega dela se je v družbi iPROM redno zaposlil leta 2019, temu pa je botrovalo tudi dobro poslovno sodelovanje z njim v preteklosti. Kot svetovalec za uporabo inovativnih orodij za digitalno komuniciranje danes v družbi iPROM skrbi za strateško umeščanje oglaševalski tehnologij v trženjske strategije. Miha je po študiju novinarstva na Fakulteti za družbene vede nastopal kot komunikator in svojo poklicno kariero v podobni vlogi nadaljeval pri spletnem trgovcu Mimovrste. Za podjetje Pro Plus je nastopal v vlogi urednika družbenih omrežij za redakcijo oddaje 24ur. Med pomembnejšimi mejniki na njegovi poklicni poti na področju digitalnega komuniciranja sta tudi Lidl in Outfit7 (slovenska podružnica Ekipa2), kjer je vodil digitalni marketing. Miha na edinstven način združuje zlaganje besednih zvez z najnovejšimi tehnologijami za upravljanje družbenih medijev. V prostem času je strasten potapljač in popotnik.

Vsi prispevki avtorja

Arhiv