Za sprejemanje boljših poslovnih odločitev je pomembno, da podjetja spremljamo svoje delovanje v družbenih medijih in izbiramo prave metrike za analizo.
Metrike za analizo družbenih medijev so pomembne
Dober marketing zahteva dobre podatke. Če ne merite svoje uspešnosti, ne morete vedeti, ali sprejemate pametne odločitve in uporabljate prave strategije. To drži za vse elemente marketinga, tudi za družbene medije. Ker vsi družbeni mediji niso enako primerni za vsa podjetja, je pomembno spremljati napredek, prepoznati dobre in slabe prakse ter meriti donosnost naložbe. Le tako boste lahko v prihodnje sprejemali boljše odločitve.
Ključne metrike za analizo družbenih medijev:
- Sledilci na družbenih omrežjih: število sledilcev sicer ni tako pomembno kot to, kako angažirani so. A če je vaš cilj širitev mreže in povečanje dosega, je število sledilcev zagotovo pomembno.
- Rast števila sledilcev: drug način za spremljanje števila sledilcev je njihova rast. Ta metrika vam pokaže, ali je trend rasti obrnjen navzgor (in kako hitra je rast) ali vas sledilci zapuščajo.
- Omembe v družbenih medijih: omembe so uporaben način za merjenje prepoznavnosti blagovne znamke in za ugotavljanje, kdo na spletu dejansko govori o vas.
- Mnenje o blagovni znamki: analiza mnenj je uporabna za hitro razumevanje, kaj si ljudje na spletu mislijo o vaši blagovni znamki. Vsak tvit, objavo na Facebooku ali omembo na forumu je mogoče označiti kot pozitivno, nevtralno ali negativno mnenje.
- Ključni vplivneži: vplivneži vam lahko pomagajo pri hitri rasti vašega občinstva, sodelovanje z njimi pa je pogosto precej cenejše kot oglaševanje. Zato spremljajte vpliv ljudi, ki na spletu govorijo o vas. Ugotovite, kdo so vaši najdragocenejši podporniki, in jih spodbudite, da nadaljujejo z dobrim delom.
- Ključni družbeni kanali, ki generirajo sodelovanje uporabnikov: če je vaš cilj uporabe družbenih medijev generiranje prometa na vaši spletni strani, je smiselna uporaba te metrike za analizo. Poleg samega prometa na strani lahko vidite, kaj uporabniki družbenih medijev počnejo, ko enkrat pridejo na vašo spletno stran, in ali izvedejo konverzijo, ki je primarni cilj spletnega prometa.
- Ključni družbeni kanali za generiranje prometa na spletni strani: če je, podobno kot pri zgornji metriki, vaš glavni cilj družbenih medijev generiranje prometa na spletni strani, morate vedeti, katera platforma to nalogo opravlja najbolje. Poleg tega, da ugotovite, s katerega družbenega omrežja pride največ obiskovalcev, je smiselno spremljati tudi druge dejavnike, kot so stopnja odboja, stopnja konverzij in povprečen čas na strani.
- Ključni družbeni kanali, ki generirajo konverzije: če lahko dokažete, da marketing z družbenimi mediji vodi neposredno do konverzij (še posebej do prodaje), ste dokazali donosnost naložbe. Več pozornosti namenite tistim kanalom, ki generirajo konverzije, neučinkovite pa opustite.
- Skupno število konverzij z družbenih medijev: ta metrika pokaže vse konverzije z vseh družbenih medijev skupaj. Skupne konverzije so odličen način za dokazovanje vrednosti marketinga z družbenimi mediji.
- Prihodki iz družbenih kanalov: brez dvoma je to metrika, ki jo vodstvo podjetja najbolj opazi. Če lahko potegnete povezavo med marketingom z družbenimi mediji in denarjem na banki, lahko z gotovostjo ovrednotite donosnost naložbe v družbene medije.
»Pri izbiri prave metrike za analizo družbenih omrežij je ključno, da izberemo prave KPI-je, ki podpirajo naše marketinške in poslovne cilje. Za relevantne rezultate in poročila je pomembno, da stalno spremljamo enake metrike. Na podlagi le-teh pa prilagajamo svoje aktivnosti oziroma vsebine. Če izbira metrik ni konsistentna, analiza ni relevantna. Pri upravljanju družbenih omrežij morajo metrike postati osnova za načrtovanje marketinških aktivnosti in ne le še ena informacija, na podlagi katere naredimo mesečno poročilo,« metrike za analizo komentira Miha Rejc, vodja oddelka za upravljanje družbenih medijev.