Čeprav so nekatera evropska podjetja že naredila pomemben napredek, so nekatera še vedno močno odvisna od tehnoloških podjetij, ki imajo sedež zunaj Evropske unije. To slabi njihov položaj na trgu in strateško avtonomijo v digitalnem svetu ter posledično zmanjšuje možnosti za gospodarsko rast. Miha Rejc, vodja oddelka za celostne digitalne strategije v iPROMu in strasten zagovornik zasebnosti uporabnikov in varnosti njihovih podatkov na spletu, je z Društvom za marketing Slovenije v ekskluzivnem intervjuju spregovoril o neravnovesju pri digitalni suverenosti slovenskih podjetij ter podal nekaj rešitev, ki lahko ta neravnovesja odpravijo.
Kot je Rejc najprej pojasnil osnove za razumevanje problematike, velike oglaševalske platforme kopičijo ogromne količine podatkov uporabnikov, ki so jim jih med drugim financirali tudi oglaševalci s svojimi oglaševalskimi aktivnostmi, in jih znotraj platforme dajo na voljo tudi drugim oglaševalcem. Vsi oglaševalci torej oglašujejo na podlagi enakega nabora podatkov, edini dejavnik, ki odloča o tem, kdo bo prišel z oglasom do želenega uporabnika, pa je ponujena cena za zakup. Tisti, ki vloži več, zmaga.
Z vidika oglaševalcev je to, kot pojasnjuje Rejc, »zelo slaba naložba, saj ta spirala vodi le v vedno dražje zakupe in vedno nižjo učinkovitost«.
Kot rešitev vidi oglaševanje na odprtem spletu, kjer je oglaševalcem na voljo enak inventar, zakup pa se vrši na podlagi sistema dražb (bidding). Ključno pri tem je, da imajo podjetja tu več možnosti za učinkovito izvedbo oglaševalske akcije in dostavo oglasa pravi osebi. Najbolj učinkovito pa je mogoče oglaševati na osnovi lastnih podatkov, kar je tudi naslednja velika tema na področju oglaševanja, ki se jo je v pogovoru dotaknil Rejc. Lastni oziroma prvoosebni podatki oglaševalcem namreč omogočajo precej več prilagodljivosti in povečujejo odpornost proti kakršnim koli pretresom na trgu. Če so podjetja lastniki svojih podatkov, lahko prosto razpolagajo z njimi, jih analizirajo in aktivirajo za uporabo. Predvsem pa jim to prinaša bistveno več nadzora in možnost boljšega strateškega načrtovanja.
Kot pravi, nam ti podatki, »če jih znamo uporabiti za analizo z naprednimi analitičnimi orodji, omogočajo dragocene in – ker so podatki lastni in prvoosebni – ekskluzivne vpoglede v nakupno vedenje naših uporabnikov. Zato je ključno, da začnemo graditi lastno podatkovno skladišče že danes.«
Več o digitalni suverenosti in pomembnosti lastnih oziroma prvoosebnih podatkov si preberite v intervjuju, ki je bil prvotno objavljen na spletnem mestu Društva za marketing Slovenije: Lastništvo podatkov povečuje digitalno suverenost podjetij.