Deli

Navdušenje nad novimi tehnologijami med potrošniki pada, njihova zaskrbljenost glede deljenja podatkov pa je vse večja.

Med potrošniki raste zaskrbljenost glede podatkov in zasebnosti - iPROM - Novice iz sveta

Ameriški potrošniki so vse bolj zaskrbljeni nad tem, kako se zbirajo njihovi podatki na spletu, v aplikacijah in na pametnih napravah, kaže nova raziskava podjetja GroupM. Ugotovitve kažejo, da se zmanjšuje število potrošnikov, ki brez težav delijo svoje podatke v aplikacijah za spremljanje zdravja ali omogočajo pametnim napravam samodejno naročanje izdelkov za gospodinjstvo.

Več kot tri četrtine (77 %) vprašanih je močno ali nekoliko zaskrbljenih, kako podjetja uporabljajo njihove podatke na spletu, lani je bil delež takih 72-odstoten. Prav tako le majhen odstotek potrošnikov meni, da bi morala imeti podjetja, ki izdelujejo domače naprave ali programsko opremo zanje, dostop do podatkov. Delež takih se je od prejšnje študije zmanjšal s 6,9 odstotka na 5,4 odstotka.

Raziskava kaže tudi, da so potrošniki manj navdušeni nad novo tehnologijo v svojem domu. Le 51 odstotkov vprašanih se je strinjalo, da je pomembno, da je njihovo gospodinjstvo opremljeno z najnovejšo tehnologijo. V prejšnji raziskavi se je s tem strinjalo 54 odstotkov vprašanih. Prav tako je 32 odstotkov vprašanih dejalo, da jih nova tehnologija bega, kar je štiri odstotke več kot leto prej.

Rast zaskrbljenosti glede zasebnosti in podatkov ter padec navdušenja nad novimi tehnologijami med potrošniki sicer nista velika, vseeno pa morajo podjetja to upoštevati. Skrb potrošnikov naj naslovijo s transparentnostjo zbiranja in uporabe podatkov.

»Varovanje zasebnosti spletnih uporabnikov je iz leta v leto pomembnejše, saj se tudi uporabniki vse bolj zavedajo vrednosti svojih podatkov, ki jih puščajo v digitalnih medijih. Kot strokovnjak, ki sodeluje v številnih skupinah za e-zasebnost, menim, da je spoštovanje zasebnosti uporabnikov ključna vrednota oziroma osnovna higiena v digitalno intenzivni novi normalnosti. Mediji bi morali dosledno upoštevati smernice TCF2, ki zahtevajo eksplicitno privolitev uporabnika za zajem podatkov in transparentno serviranje piškotkov uporabnikom. V iPROM-u to področje aktivno spremljamo in smo na morebitne spremembe pripravljeni, saj svojim naročnikom o tem tudi svetujemo in jim že danes ponujamo oblike naprednega ciljanja, ki ne slonijo na uporabi osebnih podatkov,« je ob novici opomnil operativni direktor v iPROMu Igor Mali.

Deli

Arhiv