Deli

Marketing Magazin se je udeležil Brunch iPROM Akademije, ki je ponudila poglobljen vpogled v trende digitalnega oglaševanja za leto 2025. iPROM in Valicon sta predstavila najnovejše ugotovitve obsežne raziskave o medijskih vlaganjih in uporabi podatkov v tržnih strategijah. Osrednja sporočila dogodka so poudarjala stabilno rast digitalnih naložb, pomen podatkovno podprtih pristopov in vse večje zanašanje na lastne (prvoosebne) podatkovne vire.

Dogodek je razkril, da kljub gospodarski negotovosti podjetja v Sloveniji ostajajo usmerjena v rast digitalnih naložb. Po raziskavi podjetij iPROM in Valicon naj bi se proračuni za digitalno oglaševanje v letu 2025 v povprečju povečali za 14 odstotkov. Prikazno oglaševanje in oglaševanje na družbenih omrežjih še naprej predstavljata ključna formata, medtem ko novejše oblike, kot so podkasti in pogovorni marketing, pridobivajo na pomenu znotraj specifičnih niš.

Strokovnjaki so izpostavili pomen razpršenosti naložb, saj ta pristop oglaševalcem omogoča večjo odpornost na tržne spremembe. »Nikar ne stavite vsega na enega konja. Tako kot v finančnem svetu razpršite naložbe, da zmanjšate tveganje,« je poudaril Matjaž Robinšak, partner in direktor raziskav v podjetju Valicon. Ob tem je dodal, da so podjetja kljub previdnosti pri načrtovanju proračunov še vedno pripravljena vlagati v digitalne kanale, vendar pričakujejo večjo učinkovitost in merljivost rezultatov.

V ospredju razprav so bili tudi prvoosebni podatki, ki postajajo temelj sodobnih oglaševalskih strategij. Tomaž Tomšič, vodja iPROM Labsa in soavtor raziskave, je poudaril, da podjetja, ki sistematično zbirajo in upravljajo lastne podatke, dosegajo večjo zakonsko skladnost, natančnejše ciljanje in večjo neodvisnost od zunanjih platform. Kljub napredku pa več kot 40 odstotkov podjetij še nima vzpostavljenih strategij za uporabo teh podatkov, kar pomeni pomembno razvojno priložnost.

Pomembno sporočilo dogodka je bilo tudi, da uspeh v digitalnem okolju ni več odvisen zgolj od medijskega zakupa, temveč predvsem od razumevanja podatkov, tehnološke podprtosti in kompetenc znotraj podjetja. »Uspešnejša bodo tista podjetja, ki bodo vlagala v tehnologijo, razvijala notranje kompetence in nenehno optimizirala svoje aktivnosti,« je poudaril Andrej Ivanec, direktor medijskega načrtovanja v iPROMu.

Brunch iPROM Akademija je znova potrdila, da digitalno oglaševanje ostaja eden najmočnejših in najbolj prilagodljivih stebrov sodobne tržne komunikacije.

Celoten članek z naslovom Nikar ne stavite vsega na enega konja si preberite v tiskani različici Marketing Magazina (št. 528, str. 36–37).

Deli