Če želijo ostati konkurenčni, morajo trgovci na drobno slediti tehnološkemu razvoju ter svoje spletno poslovanje povezati z dejavnostmi v fizični trgovini.
V letu 2020 bo h ključni dodani vrednosti blagovne znamke vodila nakupovalna izkušnja. Gartner napoveduje, da bo kar 81 odstotkov vseh nakupov temeljilo na izkušnjah kupcev, pri čemer dodaja, da bo to v veliki meri posledica razcveta spletnega nakupovanja. Dandanes so mnoga logistična vprašanja (npr. dolge čakalne vrste, omejen odpiralni čas) na videz povsem izginila. Zaradi možnosti spletnega raziskovanja so kupci opremljeni z znanjem o cenah in izdelkih, hkrati pa naraščajo tudi njihova pričakovanja. Trgovci na drobno bodo zaradi konkurenčne prednosti morali slediti tehnološkemu razvoju, zato naj se njihovo spletno poslovanje poveže z dejavnostmi, ki jih ponujajo v fizični trgovini. Taka naravnanost bo vodila k uporabi orodij, ki podpirajo h kupcem usmerjene cilje. Stranke naj vidijo le pozitivne plati tehnologij, ki olajšajo nakupno pot, saj bodo tako enostavneje prišle do končnega nakupa.
Vzpon nevidnih tehnologij
Interakcija trgovcev s strankami se nenehno spreminja, na kar vpliva tudi internet stvari (IoT). Ključne tehnologije, navedene v nadaljevanju, bodo s svojimi posebnostmi pomagale zagotoviti, da se ustrezni trendi na trgu, vsebina prodajnih sporočil, novi algoritmi umetne inteligence, nakupna pot, podatki o izdelkih in pogovori v realnem času upoštevajo oz. odvijejo najhitreje in najbolj uspešno.
Tehnologije, ki bodo v letošnjem letu krojile področje trgovine na drobno:
- umetna inteligenca (AI) zaradi obsežnih digitalnih podatkov;
- navidezna resničnost (VR) z izrazitejšim prikazovanjem dejanske slike izdelkov (npr. pri IKEI že lažje prikazujejo bodoče domove svojim kupcem);
- upravljanje odnosov s strankami (CRM) za lažje razumevanje in sodelovanje z bazo (potencialnih) strank;
- sistem za upravljanje vsebin (CMS), ki omogoča kakovostno optimizacijo spletnih vsebin;
- sistem za upravljanje s podatki o izdelku (PIM) za obogatitev informacij o izdelku;
- spletna trgovina za merjenje kakovosti nabora ponudbe;
- pogovorna okna, opremljena s komunikacijskim orodjem za prepoznavanje naravnega jezika (NLP), s katerim so odgovori prilagojeni trenutnim zahtevam uporabnikov, a hkrati temeljijo na preučevanju predhodnih pogovorov z uporabniki in tako posredujejo izdelano sporočilo.
Trgovina na drobno postaja vse bolj digitaliziran prostor, blagovne znamke pa bodo morale spodbujati razvijajoče se tehnologije in to celo v taki meri, da bodo te postale kupcem povsem samoumevne.