Več kot tretjino celotne prodaje trgovine na drobno v Združenem kraljestvu bo letos predstavljala digitalna prodaja.
Združeno kraljestvo je eden najbolj zrelih trgov maloprodajne spletne trgovine. Lani je panoga trgovine na drobno v Združenem kraljestvu doživela velik pretres. Dobro uveljavljena imena ponudnikov so zaradi posledic pandemije izginila, številni digitalni ponudniki pa so pridobili nove stranke.
Letos bo 36,3 odstotka celotne prodaje trgovine na drobno predstavljala digitalna prodaja, kar je drugi največji delež, takoj za Kitajsko. Kljub temu pa ostaja še naprej pomembna tudi prodaja v fizičnih trgovinah. Tisti ponudniki, ki svoje blago ponujajo izključno na digitalu, so namreč zdaj, ko so se fizične trgovine ponovno odprle, začeli opažati zmanjšano povpraševanje.
Med ključnimi trendi, ki jih morajo trgovci na drobno upoštevati, če želijo ostati pomembni za potrošnike in dosegati uspehe tudi po pandemiji, so med drugim združitev fizičnih in digitalnih kanalov, ohranjanje brezhibne izkušnje glede dostave in postavljanje trajnosti v središče delovanja. Poleg tega sta pomembni tudi usmeritev blagovnih znamk neposredno k potrošniku (D2C) in ponudba naročniških storitev.
»Naši analitični podatki in podatki raziskave Shopper’s Mind 2021 (Valicon, iPROM, Ceneje.si, 2021) kažejo na to, da se v času delnega zapiranja gospodarstva intenzivnost spletnega nakupovanja ponovno povečuje. V povprečju tri četrtine Slovencev opravijo že štiri nakupe prek spleta letno, se pa intenzivnost nakupovanja prek spleta poveča ob zaostritvi ukrepov oziroma ob poslabšanju epidemiološke slike. Lahko rečemo, da se prepletanje spletnih in nespletnih nakupov dogaja v valovih, posledično je nakupna izkušnja v novi normalnosti preplet spletnih in nespletnih točk stika s potrošnikom, ki je danes vsepovezan,« komentira Anže Hribar, vodja oddelka za iskalni marketing v iPROMu.