Življenje na Kitajskem se normalizira, potrošniki pa si želijo po dolgem času osame zopet potovati. Največ zanimanja izkazujejo za domači turizem, ki se vrača v običajne tirnice.
Nekateri kitajski potrošniki so začeli potovati že v aprilu in marcu, odstotek zainteresiranih za potovanja pa je še posebej narastel v maju, saj je tovrstno namero izrazilo kar 16 % posameznikov, vključenih v raziskavo Kitajske turistične akademije in podjetja Trip.com. 15 % Kitajcev svoja potovanja načrtuje v juniju, enak odstotek vprašanih pa v juliju in avgustu. Septembra potovanja načrtuje 8 % vprašanih, oktobra pa 14 % Kitajcev.
Veliko zanimanje za domače turistične destinacije
Čeprav so Kitajci znani kot narod, ki največ potuje (še posebej na druge celine), se bodo letos odločali predvsem za domače destinacije. Kar 90 % vprašanih je zatrdilo, da bodo potovali znotraj države, s tem, da se bodo odločali predvsem za potovanja na kratke in srednje dolge razdalje (43 %), destinacije v neposredni bližini kraja bivanja (24 %) in potovanja na dolge razdalje (23 %). Pri pojmovanju razdalj znotraj države je seveda smiselno opozoriti na velikost Kitajske v primerjavi s Slovenijo, saj je njena površina za več kot 473-krat večja od Slovenije. Kar za nas pomeni drug konec države, najbrž za Kitajce predstavlja neposredno bližino bivanja.
Rezultate podpira tudi raziskava, ki jo je februarja 2020 izvajala svetovalna družba Oliver Wyman. 77 % anketirancev je izjavilo, da se bodo po sprostitvi ukrepov odločili za potovanje po domači državi. Kot izbira za mednarodna potovanja so bile omenjene druge azijske države.
Prvi poskusi kitajskih turističnih organizacij več kot uspešni
Že v obdobju med 1. in 5. majem, ko so Kitajci praznovali praznik dela, so turistične organizacije zabeležile kar 115 milijonov domačih potovanj. Drugi, še večji preizkus, je bilo ponovno odprtje šanghajskega parka Disneyland. 11. maja so se oblasti odločile za ponovno odprtje, vseeno pa so morali v parku upoštevati številne varnostne ukrepe socialnega distanciranja. Kljub ukrepom so bile vstopnice razprodane v nekaj minutah, povpraševanje pa je bilo veliko večje od ponudbe.
Čas, da z oglaševanjem dosežete potrošnike
Podobno se bo najbrž zgodilo tudi pri nas. Marsikdo, ki je počitnice običajno preživel v oddaljenih krajih, bo tokrat izbral domačo državo ali bližnje sosede. Ravno sedaj je zato čas, da ponudniki potrošnike nagovorijo in s komunikacijo poskrbijo, da bo njihova ponudba prisotna, ko se bo potrošnik odločal o izbiri. Pri tem pa naj strokovnjaki za trženje upoštevajo pravila natančnega ciljanja in ne pozabijo na kontekst umeščanja oglaševalskih sporočil.
Ljudje smo družabna bitja in verjetno si ravno v teh trenutkih sprostitve in potovanj želimo še veliko bolj kot v časih, ko smo lahko samoumevno potovali kamorkoli. Ravno sedaj, ko ljudje potrebujejo oddih, nekateri ukrepi pa so odpravljeni, je čas, da tudi oglaševalci potrošnike dosežejo s sporočili o ponudbi.