Bistvo večkanalnega pristopa na digitalu je, da uporabniku dostavimo konsistentno, vsebinsko povezano in relevantno uporabniško izkušnjo – na vseh napravah in v vseh spletnih okoljih. Žal se blagovne znamke pri tem še vedno premalo zavedajo pomena, ki ga ima mobilni kanal.
Pri uspešnem nagovarjanju ciljnega občinstva na spletu je nujna strategija, ki smiselno in dosledno povezuje različne trženjske kanale. O tem, da se uporabniška izkušnja in zato tudi oglaševanje na pametnih napravah razlikuje od »klasičnega spleta«, sem že večkrat pisal.
Pomembno se je zavedati, da pametne naprave med potrošniki postajajo primarni vir konzumiranja informacij. Tudi pri nas je mobilni dostop do spleta že prevladal nad stacionarnim, saj do slovenskih spletnih medijev več kot polovica uporabnikov dostopa prek mobilnih naprav. Tako vse pogosteje beremo o pristopu »Mobile First« ali »Mobile Only«. Preprosto ne moremo in ne smemo si več zakrivati oči o pomembnosti tega kanala.
»Mobilno je nova črna«
Da bodo pametne in prenosne naprave pri komuniciranju igrale odločilno vlogo, so napovedali že leta 2007 in ga označili kot leto mobilnega oz. »The Year Of the Mobile«.
A skoraj desetletje je minilo, podatki iz poročila Digital Trends Report 2016 pa nazorno kažejo, da je mobilno prioriteta le devetim odstotkom v anketo vključenih organizacij; le polovica izmed njih pa ga izpostavlja med tremi ključnimi prioritetami.
Prav tako v primerjavi z letom 2015 upada tudi cilj, da bi se podjetja temeljiteje posvetila razumevanju mobilnih uporabnikov in njihovemu vedenju pri rabi različnih naprav. To je mogoče pripisati zavedanju, da je mobilno v veliki meri že postalo standard in da ga blagovne znamke ne ločujejo več od preostalih digitalnih marketinških aktivnosti. Obenem pa je zanimivo tudi vprašanje, kdo se v podjetjih dejansko ukvarja z mobilnim. Je to delo oddelka za marketing ali IT-ja?
Povezovanje oddelkov
Dejstvo je, da tehnologija vse bolj posega v marketing, zato bi bilo idealno in tudi smotrno, da se v organizacijah pri pripravljanju strategij povežejo strokovnjaki z obeh področjih.
Razumevanje digitalnih kanalov namreč prinaša izjemno veliko specifik, ki poleg ustreznega komunikacijskega prilagajanja vsebin nujno zahtevajo tudi oblikovne, kreativne in funkcionalne zakonitosti, potrebo po pridobivanju in analizi podatkov ter zahtevo po sočasni aktivaciji in usklajevanju prikazovanja komunikacijskih sporočil v različnih okoljih (»cross-device«).
Digitalni nastop pa vse bolj izpostavlja tudi, da je mobilni kanal pri načrtovanju strategije prvi in primarni fokus. A vendar se je pri načrtovanju treba najprej vprašati in temeljito raziskati sledeče:
- Kako se kupci na mobilnih napravah obnašajo in kako na njih nakupujejo?
- Vedeti kako, zakaj in kdaj posegajo po drugih napravah in raziskujejo na več napravah.
- Kako ustvariti in jim dostaviti ustrezne in relevantne vsebine na pravem kanalu, ob pravem času?
Šele z razumevanjem nakupne poti in procesa, ki uporabnike vodi k brskanju po različnih napravah in kanalih, boste lahko razumeli, zakaj in v kateri fazi znotraj nakupnega procesa se zadržujejo na določenem kanalu. To pa vam bo pomagalo tudi pri ustvarjanju bolj relevantnih sporočil in utrjevanju lojalnosti.
Povezane vsebine:
27. 07. 2016 - Uporabniška izkušnja je pomembna!
12. 07. 2016 - V Sloveniji mobilni dostop do spleta prevladal nad stacionarnim
22. 07. 2016 - Zakaj in kako morajo biti oglasi prilagojeni pametnim telefonom?