Na konferenci DIGGIT 2025 je projekt integracije ojačevalnega učenja (reinforcement learning) v oglaševalsko platformo Ljubljana Airport FLY, ki jo v sodelovanju razvijata Fraport Slovenija in družba iPROM, prejel veliko nagrado za digitalno učinkovitost in zlato nagrado v kategoriji raba podatkov v digitalnem oglaševanju. Projekt je bil nagrajen na podlagi merljivih poslovnih rezultatov, inovativne uporabe umetne inteligence ter dosledne in dolgoročne podatkovne strategije.
Jedro nagrajenega projekta predstavlja napredna povezava prvoosebnih podatkov družbe Fraport in rabe umetne inteligence za ojačevalno učenje (reinforcement learning). Fraport Slovenija je tako v svojo lastno oglaševalsko infrastrukturo za digitalno oglaševanje integriral tehnologijo, ki v realnem času prepoznava uporabniške odzive in se iz njih samostojno uči, pri čemer neprekinjeno optimizira medijske vložke in oglasne kreative. Gre za prvo sistematično uvedbo ojačevalnega učenja v širši regijski oglaševalski praksi, ki temelji na lastni infrastrukturi ter omogoča ciljano in personalizirano oglaševanje na odprtem spletu brez odvisnosti od zunanjih oglaševalskih platform.
Učinkovitost projekta potrjujejo rezultati. Platforma Ljubljana Airport FLY, ki kot prva v regiji deluje tudi kot trgovska medijska mreža (retail media network) za turizem, je po nadgradnji omogočila prodajo 29.064 letalskih vozovnic, povečanje stopnje konverzije z 12 odstotkov na 15,9 odstotka, 10-odstotno znižanje cene na prodano vozovnico ter 30-odstotno izboljšanje celotne učinkovitosti kampanje.
Strokovna žirija je uspeh pospremila z naslednjo utemeljitvijo:»Projekt Ljubljana Airport FLY je izjemen primer, kako lahko napredna uporaba umetne inteligence s tehnologijo ojačevalnega učenja neposredno vpliva na ključne poslovne rezultate. Gre za tehnološko in strateško dovršen projekt, ki na izviren način združuje podatke, avtomatizacijo in prilagodljivost ter jasno demonstrira, kako lahko umetna inteligenca spodbuja rast. Ne le v teoriji, temveč z dokazljivimi rezultati. Z zmogljivostjo, da se lahko kosa z globalnimi platformami, in hkrati ostaja prilagojen specifičnemu sektorju, predstavlja to delo prepričljiv zmagovalni primer digitalne učinkovitosti.«
»Veseli nas, da je žirija prepoznala dolgoročno vizijo in inovacijo, ki smo jo skupaj z družbo iPROM vpeljali na področje digitalne promocije letalskih destinacij. Zlata nagrada v kategoriji raba podatkov in velika nagrada za digitalno učinkovitost na DIGGIT-u 2025 sta potrditev, da smo na pravi poti, ko gradimo lastno infrastrukturo, temelječo na podatkovni suverenosti in umetni inteligenci,« je ob prejemu nagrade povedala Monika Jelačič, vodja korporativnega komuniciranja pri Fraportu Slovenija, in dodala: »V prihodnje bomo platformo kot specializirano trgovsko medijsko mrežo za področje turizma ponudili tudi drugim turističnim ponudnikom, ki bodo s tem pridobili dostop do napredne neodvisne tehnološke infrastrukture.«
»Projekt Ljubljana Airport FLY 2.0 je dokaz, da je z uporabo lastnih podatkov in naprednih metod umetne inteligence mogoče doseči merljive učinke in zgraditi digitalne rešitve, ki niso le učinkovite, temveč podjetjem zagotavljajo tudi strateško prednost. Je tudi priznanje prave razvojne vizije projekta in močnega partnerstva,« dodaja Leon Brenčič, direktor odnosov z naročniki v iPROMu.