Na letošnji iPROM Akademiji smo se posvetili aktualnim trendom s področja digitalnega oglaševanja ter predstavili izkušnje in primere dobrih praks oglaševalcev. iPROMovi strokovnjaki so z udeleženci delili tudi uporabne smernice za učinkovito digitalno oglaševanje v novi resničnosti.
Svetovalka za komuniciranje in marketing v iPROMu Maja Gorjanc je uvodoma povzela ključne trende v medijski potrošnji, ki smo jim priča v zadnjih letih. Direktor odnosov z naročniki v iPROMu Leon Brenčič jo je dopolnil s pregledom trendov v digitalnem oglaševanju, na katere je še dodatno vplivala epidemija koronavirusa, ter razkril nekaj ugotovitev raziskave iPROMa in Valicona o odnosu slovenskih podjetij do digitalnega oglaševanja.
Vodja spletnih medijskih specialistov Miloš Suša in vodja oddelka za upravljanje družbenih medijev v iPROMu Miha Rejc sta se tokrat posvetila komunikacijskim strategijam »digitalno najprej« v praksi ter integriranim digitalnim oglaševalskim akcijam, ki krepijo doseg in moč blagovne znamke. Kot je poudaril Suša, ima digitalno okolje močan vpliv predvsem v fazi raziskovanja in zavedanja na nakupni poti potrošnika, obenem pa je pospešilo fazo nakupovanja, saj omogoča nakup na kateri koli točki stika in krepitev zvestobe. Poudaril je še, da vedno več oglaševalcev prisega na lastne medije, saj želijo biti neodvisni od konteksta okolja oziroma želijo sami ustvarjati svojo zgodbo.
Vodja oddelka za iskalni marketing v iPROMu Anže Hribar se je podrobneje poglobil v trende spletnega nakupovanja in pojasnil, zakaj morajo spletne trgovine (premišljeno) vlagati v oglaševanje. Ob tem je delil ključne korake za strateški pristop do oglaševanja in se dotaknil nekaj ključnih trendov, ki oglaševalce čakajo v prihodnosti.
V tematiko pomembnosti podatkov, ki jo je sicer omenila večina predavateljev, se je podrobneje poglobil operativni direktor v iPROMu Igor Mali. Kot je pojasnil, je iPROM v zadnjem času vložil veliko naporov v oblikovanje podatkovnih silosov (iPROM DMP), ki imajo več prednosti. Strokovnjakom v marketingu nudijo vpogled v trenutno dogajanje na trgu oziroma v uporabnike in njihova zanimanja, kar je ključno za sprejemanje odločitev in izpeljavo uspešnih oglaševalskih akcij. Tako pridobljeni podatki so uporabni tudi za komunikacijo v realnem času, poleg tega pa so v lasti oglaševalca in tako varni pred konkurenco.
Matjaž Robinšak, partner v raziskovalni hiši Valicon, pa je na predavanju Spletno nakupovanje, trendi in pomen oglaševalske podpore razkril rezultate raziskave Shopper’s Mind 2020, ki jo izvaja podjetje Ceneje.si v partnerstvu z Valiconom in po novem tudi iPROMom. Kot pravi:
- se pogostost (in intenzivnost) nakupovanja prek spleta ekstremno povečuje, na kar vpliva tudi dejstvo, da imamo ves čas pri sebi mobilne telefone, ki nam omogočajo nakup kjer koli in kadar koli;
- 71 odstotkov uporabnikov spleta opravi vsaj štiri spletne nakupe letno;
- je vedno večji obseg nakupov v tujih spletnih trgovinah, kar pomeni, da konkurenca ni več omejena na slovenski trg, ampak na Evropsko unijo oz. ves svet;
- vedno več nakupov plačujemo brezgotovinsko, zato ponudniki, ki ponujajo le plačilo po povzetju, niso več konkurenčni;
- če smo tradicionalno prek spleta največ kupovali računalnike in računalniško opremo, kasneje pa opremo za dom in vrt, v zadnjih dveh letih najbolj raste segment mode, pa tudi hrane in pijače.
Dogodek so zaokrožili vodja marketinga v podjetju Wolt Slovenija Manca Šalehar, namestnica direktorja sektorja finančnega svetovanja in trženja v družbi Generali Investments Marija Pregelj in moderator Primož Hvala. Z udeleženci so delili skrivnosti za uspeh digitalnega oglaševanja iz prve roke in jim povedali, kako so se v zadnjem letu uspeli uspešno prilagoditi novi resničnosti.
Celoten prispevek je bil prvotno objavljen v tiskani izdaji Marketing magazina oktobra 2021: Pot do učinkovitega oglaševanja (str. 48).