Deli

Vloga spletne analitike se bo v letošnjem letu bistveno razširila. Z njeno pomočjo bodo lahko podjetja izboljšala svojo zunanjo komunikacijo in predvsem dobila boljši vpogled v razumevanje svojih uporabnikov.

Inovativna uporaba spletne analitike v letosnjem letu - iPROM - Novice iz sveta

Za številna podjetja in blagovne znamke je spletna analitika namenjena hitremu in preprostemu vpogledu aktivnosti obiskovalcev njihovega spletnega mesta. Podatki jim služijo kot vpogled v to, koliko časa se uporabniki v povprečju zadržijo na strani, katere podstrani so najbolj obiskane, za spremljanje števila ogledov ene strani in do neke mere tudi za razumevanje potrošnikovih poti, ki vodijo do konverzij.

Kombinacija spletne analitike in marketinške avtomatizacije za popolno razumevanje potrošnika

Do sedaj so se ogledi kupca na spletnih straneh v veliki meri uporabljali predvsem za načrtovanje usmerjenih oglaševalskih kampanj z uporabo učinkovite metode ponovnega (t. i. retargeting). Kaj to pomeni v praksi? Če je kupec na strani iskal rdeče čevlje, so mu ogledani rdeči čevlji sledili vsepovsod po internetu, kar pa je lahko ob neprimerni uporabi oz. prepogosti frekvenci prikazovanja vodilo tudi do negativnih učinkov.

Čeprav je metoda ponovnega ciljanja uporabnikov v določenem ciklu nakupne poti še vedno učinkovita, se pri razumevanju uporabnikov vse bolj uveljavlja koriščenje množice podatkov. Pri tem blagovne znamke vse pridobljene podatke o potrošniku (Big Data) uporabljajo kot vhodne signale, ki jim pomagajo pridobiti poglobljen vpogled v njihove interese in vedenje na spletu. S pretvorbo množice podatkov v pametne podatke (Smart data) lahko podjetja s kombinacijo spletne analitike in marketinške avtomatizacije združijo podatke iz več virov ter tako učinkoviteje dosežejo svoje cilje.

Podatki, ki jih je potrošnik pustil v vsebini zapuščene nakupovalne košarice, so bistveni za izboljševanje prikaznih kampanj s ponovnim ciljanjem, pa tudi za nadgradnjo učinkovitosti e-poštnega marketinga,  plačanega iskanja (SEM) in prihodnjo uporabnikovo izkušnjo z brskanjem na spletni strani. Z zbiranjem vseh zajetih podatkov si lahko podjetja pomagajo pri definiranju različnih ciljnih skupin in oblikovanju njim prilagojenih prodajnih nagovorov in ponudb.

Vključevanje spletne analitike v nespletne sisteme za nove poslovne priložnosti

Večina podjetij podatke s spletnih strani uporablja za izboljšanje spletne izkušnje na strani, redka pa so tista, ki spletne podatke izkoristijo tudi za izboljšanje nespletnih aktivnosti. Podatke o ogledu strani, času, preživetim na strani, ali celo stopnji ogledov ene strani, je mogoče uporabiti za določanje zanimanja potrošnikov glede posameznega izdelka ali kategorije izdelkov in na podlagi tega izvesti podrobnejšo analizo o lastnostih in prednostih izdelka. Letošnje leto bo prineslo velike spremembe glede tega, kako bodo blagovne znamke uporabljale svoje podatke s spletnih strani – bodisi prek uporabe spletne analitike za izboljšanje marketinških dejavnosti z naprednejšo avtomatizacijo bodisi z uporabo spletne analitike za izboljšanje poznavanja in razumevanja uporabnikov z uporabo internih analiz.

»Podatke lahko uporabljamo za personalizacijo komunikacije na vseh digitalnih kanalih, kar bo v prihodnje ključno pri zagotavljanju končnega zadovoljstva potrošnikov. Tako jim bomo dostavili bolj relevantne ponudbe in preprečili prikazovanje oglasov, ki potrošnikov sploh ne zanimajo. Vse več pozornosti bo treba nameniti tudi povezovanju spletnih in nespletnih svetov ter s pomočjo podatkov premoščati razdalje med njimi. Metode in orodja za njihovo beleženje in povezovanje prek spletne analitike so sicer že na voljo, a zahtevajo zelo poglobljena znanja, zato so možnosti trenutno še precej okrnjene. Kljub temu je priložnosti, da vedenje potrošnikov na spletu bolje razumemo, še veliko in lahko nam pomagajo tudi pri izboljševanju komunikacijskih učinkov ter prodaje, ki jih podjetja beležijo na nespletnih kanalih,« pojasnjuje Igor Mali, ki v iPROM-u opravlja funkcijo operativnega direktorja.

Deli

Arhiv