Deli

Rdeča nit letošnje iPROM Akademije so bile aktualne spremembe v svetu marketinga ter teorija in praksa reinoviranja – ključne kompetence prihodnosti. Tkali so jo operativni direktor v iPROMu Igor Mali, svetovalka za komuniciranje in marketing v iPROMu Maja Gorjanc in ustanoviteljica podjetja BELAVODA Ina Kukovič Borovnik.

Igor Mali za Marketing magazin: Kako krmariti med trendi v digitalnem marketingu - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Igor Mali

Pandemija koronavirusa je povzročila, da izzivi in tveganja iz okolja vznikajo kot ledene gore iz morja. Kot je na letošnji iPROM Akademiji dejal operativni direktor v iPROMu Igor Mali, med temi ledenimi gorami krmari večina industrij, enako pa velja tudi za potrošnike.

»Pospešena digitalizacija, ki smo ji bili priča, je močno spodbudila tako uvedbo nekaterih tehnoloških rešitev kot tudi komunikacijo s strankami prek digitalnih kanalov. Nadpovprečno – za okoli 30 odstotkov, v času popolnega zaprtja pa za 50 odstotkov – se je pospešila tudi potrošnja medijskih vsebin,« je Igor Mali predstavil rezultate raziskav, ki jih izvajata iPROM in Valicon.

Pojasnil je, da je digitalizacija na obzorju že več let in da za nobeno podjetje ni novost. Razlika je le v tem, da so se nekatera podjetja pravočasno odzvala nanjo, druga pa so sprva spregledala njene signale in so se nato morala praktično čez noč prilagoditi, če so želela obstati nad vodno gladino.

Tehtnica se je močno prevesila v prid digitalu

Čeprav se podjetja zavedajo sprememb, Mali meni, da so priložnosti, ki jih nudita tehnologija in digitalni marketing, precej večje od tega, kar se dejansko uporablja v praksi. Problem vidi predvsem v pomanjkanju kompetenc in samozavesti podjetij na področju digitalnega marketinga, kar v iPROMu uspešno rešujemo s stalno izmenjavo znanj in izkušenj v sklopu iPROM Akademij, izobraževanjem naročnikov skozi spletne strokovne zapise, razvojem novih tehnoloških rešitev za naročnike ter podporo naročnikom pri digitalnem oglaševanju.

»Naši naročniki so z digitalnim oglaševanjem in digitalnimi tehnologijami začeli dojemati krizo kot priložnost, da prehitijo druge, ki svoje ladje obračajo počasneje. V tem času smo posvetili še več pozornosti oglaševanju spletnih trgovin in razvoju prilagojenih naprednih oglasnih formatov za spletne trgovine, ki se prilagajajo nakupnim navadam potrošnika in zagotavljajo visoko mero personalizacije ter doseg uporabnikov, ki so bili prek drugih kanalov težje dosegljivi. Ta potreba je postala namreč v lanskem letu še bolj izražena,« je dejal Mali.

Podjetja se ne zavedajo, kam pošiljajo podatke

Mali sicer opaža, da se podjetja začenjajo resnično zavedati pomena večkanalne prisotnosti, kakovostnih lastnih vsebin in lastnih podatkov, poudarja pa, da sta s pospešeno uporabo različnih digitalnih platform postala še toliko bolj pomembna spoštovanje zasebnosti uporabnikov spleta in varovanje podatkov.

»Ne smemo pozabiti, da je evropska zakonodaja na tem področju precej bolj stroga kot ameriška in da podjetja, ki delujejo v Sloveniji in uporabljajo tuje platforme, marsikdaj kršijo zakonodajo, ki velja znotraj Evropske unije,« je opozoril in dodal, da je lahko odvisnost od drugih platform resnično problematična.

»Ne le da smo na teh platformah samo gosti, tudi pravila igre in vsebino določajo gostitelji, mi pa se jim moramo prilagajati. V iPROMu zato že nekaj časa svoje naročnike pozivamo k izgradnji lastnih podatkovnih silosov, ki v teh časih predstavljajo ključno konkurenčno prednost,« je še dodal Mali.

Kako v iPROMu z naročniki uspešno krmarimo med ledenimi gorami v digitalnem marketingu, si preberite v celotnem prispevku, ki je bil prvotno objavljen v tiskani izdaji Marketing magazina 3. maja 2021 z naslovom Kaj imajo skupnega marketing in ledene gore (str. 30–31).

Deli

O avtorju

Igor Mali je karizmatičen podjetnik z bogatimi mednarodnimi izkušnjami. Za podjetje Central European Media Enterprises je vodil prodajo za internet. Sodeloval je z regionalnimi naročniki, strateško vodil prodajo in prodajne ekipe ter skrbel za razvoj in implementacijo tehničnih rešitev na področju trženja medijskega prostora na spletu. Strokovne izkušnje je pridobival še v podjetjih Najdi.si, Httpool in Domenca, kjer je soustvarjal tudi enega prvih sistemov za trženje oglasnega prostora na slovenskem spletu. V iPROMu z Igorjem sodelujemo na področju sistematizacije poslovnih in operativnih procesov ter na področju pravne skladnost poslovanja družbe. Njegove mednarodne izkušnje in znanje imajo pri načrtovanju našega širjenja izven meja Slovenije velik pomen.

Vsi prispevki avtorja

Arhiv