Da bo digitalna izkušnja potrošnikov ob nakupu luksuznega blaga dobra, jim morajo podjetja ponuditi možnost edinstvene prilagoditve izdelkov.
Pri izdelkih luksuznih blagovnih znamk je pomembno, da se jih potrošnik lahko dotakne, jih začuti in osebno doživi ter spozna njihove ustvarjalce. Zaradi epidemije je to postalo izziv, zaradi katerega so morala podjetja pripraviti nove strategije, ki omogočajo vse to, a brez osebnega stika. Po navedbah podjetja Bain & Company je trg luksuznega blaga za osebno uporabo v lanskem letu v primerjavi z letom prej doživel 23-odstotni padec. Do tega je prišlo zlasti zaradi upada svetovnega turizma in močnega zmanjšanja regionalne prodaje, medtem ko se je spletna prodaja luksuznih dobrin povečala, in sicer z 12 odstotkov tržnega deleža v letu 2019 na 23 odstotkov. Zaradi teh sprememb morajo podjetja, ki prodajajo luksuzne izdelke, ponovno premisliti o svojih marketinških strategijah in uporabiti inovacije kot orodje za doseganje potrošnikov. V nadaljevanju pišemo o tem, kakšna naj bo digitalna izkušnja ob nakupu luksuznih izdelkov.
Pri nakupu luksuznega blaga je pomembno zlasti prilagajanje posameznemu potrošniku. Hoteli in restavracije denimo zelo dobro poznajo svoje goste in jim lahko ponudijo edinstveno, visoko personalizirano izkušnjo. In kako to doseči na spletu? Digitalni marketing podjetjem omogoča zelo podrobno spremljanje vedenja potrošnikov in zbiranje ne le njihovih splošnih osebnih podatkov, kot so starost, spol in narodnost, temveč tudi njihove spletne navade in želje. Ti podatki, če jih podjetja uporabljajo pametno, omogočajo luksuznim blagovnim znamkam natančno razvrščanje izdelkov ali storitev, ki jih bodo njihove stranke kupile. Ravnovesje med imeti ustrezne podatke in stranki zagotoviti zasebnost pa je za digitalno izkušnjo pri luksuzni blagovni znamki še toliko bolj pomembno. Premožnejši potrošniki svojih podatkov ne delijo tako odprto, zato je njihovo zbiranje in shranjevanje težje.
Da bo digitalna izkušnja dobra, ponudite potrošnikom edinstvenost in ekskluzivnost
Da bo njihova digitalna izkušnja dobra, se morajo potrošniki počutiti posebne in čustveno povezane z blagovno znamko. Ena od strategij, kako strankam to omogočiti na spletu, je ponuditi jim možnost prilagoditve izdelka, najsi gre za posebno uro, torbico v omejeni količini, super avto ali luksuzne počitnice. Z možnostjo prilagoditve izdelka, zaradi česar bo ta edinstven, bo potrošnik bolj angažiran, bolj povezan z blagovno znamko, večja bo tudi njegova zvestoba do nje.
Ena izmed možnosti, kako lahko luksuzne blagovne znamke strankam izkušnjo iz fizične trgovine omogočijo na digitalnih kanalih, je ekskluzivna osebna spletna nakupovalna storitev prek videa v živo, ki posnema izkušnjo, ki jo je potrošnik običajno deležen v fizični trgovini.
Letošnje leto prinaša ekskluzivnim blagovnim znamkam veliko izzivov, a številne digitalne pobude, ki so na voljo, jim lahko pomagajo pri ustvarjanju novih načinov potrošnje luksuznih dobrin.