Deli

Prihaja obdobje v letu, ko gredo denarnice nekoliko lažje iz žepa, ne glede na njihovo vsebino. Veleblagovnice se obarvajo v božično-novoletne barve, naše misli pa prevevajo dileme, kako z darilom kar najbolj razveseliti svoje najbližje, prijatelje, pa tudi poslovne partnerje. V tokratnem blogu pa pišem o darilu, ki ga letos lahko podarite svoji blagovni znamki. To je premišljena, natančno načrtovana in izvedena digitalna kampanja, s katero bo zaključek fiskalnega leta uspešnejši.

Denarnice potrošnikov so pripravljene na praznike. Ste tudi vi? - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Miloš Suša

Zakaj bi ravno letos svoji digitalni kampanji namenili več pozornosti kot v preteklosti? Ker je nakupovanje prek spleta iz trenda preraslo v navado. Če temu dodamo še raziskovanje izdelkov, katerih nakup se kasneje zgodi na prodajnih mestih, in gnečo, ki se ji potrošniki na vse pretege poizkušajo izogniti, dojamemo, kako pomembna bo naša letošnja praznična kampanja na spletu.

To potrjuje tudi raziskava podjetja OpenX, ki ugotavlja, da več kot osem od desetih sodelujočih načrtuje za praznična darila nameniti vsaj toliko denarja kot lani, vsak četrti pa še nekoliko več kot lani. Med tistimi, ki so najbolj nagnjeni k potrošnji, so milenijci, ki naj bi v povprečju za obdarovanje namenili 860 USD, in starši otrok, ki bodo svojim najmlajšim nasmehe risali z darili v povprečni vrednosti kar 1000 USD. Več kot polovica potrošnikov v raziskavi meni, da je letos gospodarstvo bolj stabilno, tri četrtine pa jih celo verjame v nadaljevanje pozitivne gospodarske rasti.

Potrošniki so pripravljeni za praznične nakupe. Kako dobro pa boste vi poskrbeli s svojimi predpraznične in praznične marketinških aktivnosti za njih?

Olajšajte nakupe prek spleta - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Miloš Suša

1. Svojim kupcem olajšajte nakupe:

  • Prek spleta

    Ena izmed ključnih ugotovitev raziskave podjetja Bazaarvoice o prazničnem nakupovanju je dejstvo, da 89 % potrošnikov vsaj eno darilo kupi prek spleta, 56 % pa več kot polovico daril. Če nočete izgubljati naročil zaradi samega postopka, zmanjšajte število korakov, ki jih mora potrošnik opraviti do nakupa, in jih poenostavite. Omogočite nakupovanje brez registracije in sprejemajte čim več različnih načinov plačila. Naj bodo vaše ponudbe za povečanje zneska nakupa (»upsell«: »do brezplačne poštnine manjka še …«) nevsiljive in potrošniku primerne (izdelki, ki so sorodni tistim v košarici).

Olajšajte nakupe prek mobilne naprave - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Miloš Suša

  • Prek mobilne naprave

    Salesforce predvideva, da bo med letošnjimi prazniki obisk e-trgovin največji prek mobilnih naprav, prav tako pa naj bi prve prevladale tudi pri ustvarjenem prometu. To potrjuje tudi iPROMova in Valiconoma raziskava Medijska potrošnja 2018, kjer rezultati kažejo, da je pametni mobilni telefon prevzel prvo mesto ter postal prva in glavna naprava pri dostopu do digitalnih vsebin. Uporabniška izkušnja na tovrstnih napravah bo torej ključ, da ujamete val impulzivnih nakupov.

2. Ne bojte se povečanja vložka.

To je obdobje povečanega in impulzivnega nakupovanja, česar se dobro zaveda tudi vaša konkurenca. Da bi jim stopili ob bok, boste morali seči nekoliko globlje v žep kot v običajnih mesecih. Ne skrbite, tudi potrošniki bodo.

3. Ne pozabite na informacije na digitalnih kanalih, potrošniki namreč raziskujejo online.

Vseslovenska raziskava o nakupni poti slovenskega potrošnika iPROMa in Valicona je pokazala, da imata splet in digitalno oglaševanje v fazi nakupnega odločanja odločilen pomen, saj povezane vsebine močno vplivajo na nakupno odločitev potrošnika. Zato pri strukturiranju vaše praznične ponudbe na spletnem mestu ne pozabite na pomembne informacije, ki bi utegnile zanimati potencialnega kupca izdelka, pri ustvarjanju oglasnih sporočil pa ne na konkurenčne prednosti, ki vas ločijo od množice.

Nihče ne pozna vaših potencialnih potrošnikov tako dobro kot vi - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Miloš Suša

4. Nihče ne pozna vaših potencialnih potrošnikov tako dobro kot vi.

Če to niso prvi prazniki vaše blagovne znamke, potem veste, kateri izdelki so v tem obdobju najbolj dobičkonosni. Ustvarjajte spletne akcije, ki bodo upoštevale povpraševanje, in za povečanje skupne vrednosti nakupa sestavite smiselne in uporabne komplete (bundle).

Razmišljajte celostno in strateško, s kančkom drugačnosti - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Miloš Suša

5. Razmišljajte celostno in strateško, s kančkom drugačnosti.

V iPROMu smo skozi predpraznična obdobja, ki smo jih v svojem obstoju našteli že 18, razvili razumevanje in strateški pristop k načrtovanju ter izvedbi predprazničnih in prazničnih digitalnih oglaševalskih aktivnosti.

Pri snovanju strategij za predpraznične in praznične kampanje zato svetujemo, da vključite vse kanale komuniciranja, ki jih vaša blagovna znamka uporablja. Tako boste dosegli potencialne potrošnike z različnimi spletnimi navadami, obenem pa z naprednimi oblikami ciljanja, optimizacijo nakupnega procesa spletnega mesta in natančno ciljanem komuniciranju vaše ponudbe z uporabo iPROM Cloud tehnologije za zakup oglasnega prostora na digitalnih medijih, poskrbeli, da bo strategija dosegla zastavljene cilje.

Pri načrtovanju pa poskusite biti kanček drugačni od ostalih. Seveda pa s tovrstnimi začimbami ne pretiravajte, niti ne pozabite, da je to obdobje čustev.

Za konec vam svetujem, da se na aktivnosti v predprazničnem in prazničnem obdobju začnete pripravljati pravočasno, kar v resnici pomeni kar takoj. Zavihajte rokave in organizirajte svojo ekipo. Samo tako bodo prazniki res sladki, vstop v novo leto pa nekoliko bolj sproščen.

Deli

O avtorju

Miloš Suša je v družbi iPROM redno zaposlen že od leta 2011. Danes usklajuje delo spletnih medijskih specialistov in jim pomaga pri doseganju prodajnih ciljev. Je prodajnik z neprecenljivimi izkušnjami na področju digitalnih rešitev. Poleg izkušenj s področja trženja digitalnih oglaševalskih rešitev mu pri gradnji poslovnih odnosov v tem hitro se spreminjajočem okolju pomaga tudi strokovno znanje iz informatike in ekonomije. V prostem času Miloš z zanimanjem raziskuje področje digitalnega marketinga in marketinga na splošno. Zanima ga novodobna transformacija marketinških prijemov na področju avtomobilizma, bančništva, turizma in zabavne elektronike. Razmišlja kot podjetnik in verjame, da so poslovne priložnosti v regijskih in mednarodnih poslih.

Vsi prispevki avtorja

Arhiv