Anže Hribar, direktor analitičnega oddelka v iPROMu, je na dogodku Dan e-zasebnosti, ki ga je Društvo za marketing Slovenije organiziralo skupaj z Info hišo, IAB-jem Slovenija in Slovensko oglaševalsko zbornico, predstavil rešitev iPROM Private DMP, zakonsko skladno podatkovno platformo, ki omogoča uporabo podatkov za podatkovno gnano oglaševanje na odprtem spletu, ter analitično orodje Piwik PRO, ki za analiziranje celotne uporabniške izkušnje ne žrtvuje zasebnosti uporabnikov in je v skladu z evropsko zakonodajo.
Ključna razlika med odprtim spletom in ograjenimi vrtovi tehnoloških velikanov je v lastništvu podatkov. Ograjeni vrtovi hranijo podatke izven Evropske unije, kjer so regulative drugačne, ne delijo podatkov uporabnikov neposredno z oglaševalci, temveč na njih gradijo svoje poslovne modele, za povrh jih pa v agregirani obliki ponudijo vsem oglaševalcem na platformi in krepijo cenovne vojne. Za podatkovno in tehnološko suverenost podjetij je zato odločilen prevzem nadzora nad lastnimi, prvoosebnimi podatki, z uporabo katerih bodo učinkoviteje nagovarjala svoje stranke.
Izziv je s svojimi rešitvami naslovila peščica evropskih ponudnikov oglaševalske in marketinške tehnologije, ki upoštevajo evropsko zakonodajo in zagotavljajo digitalno suverenost evropskih podjetij. Ena izmed takšnih je iPROMova platforma za upravljanje prvoosebnih podatkov iPROM Private DMP, ki je ena redkih EU zakonsko skladnih podatkovnih platform, ki omogočajo uporabo podatkov za podatkovno gnano oglaševanje na odprtem spletu. Kot poudarja Anže Hribar, direktor analitičnega oddelka v iPROMu, bo zato »najpomembnejše vprašanje podjetij v prihodnje to, kako bodo pridobila uporabnike in obdelovala njihove podatke, ne da bi posegla v njihovo zasebnost«.
Na dogodku Dan e-zasebnosti pa je Hribar predstavil tudi rešitev Piwik PRO, analitično orodje, ki deluje tako, da zajema podatke s piškotki (z eksplicitno privolitvijo uporabnika) ali brez njih in je komplementarno rešitvi iPROM Private DMP.
Še preden pa se podjetje odloči za ponudnika analitike, mora po besedah Anžeta Hribarja opraviti analizo svojih potreb in regulatornih zahtev ter opredeliti svojo podatkovno strategijo. Če je strategija usklajena s poslovnimi cilji, podjetje ve, katere podatke zbirati, za kaj jih potrebuje in kako jih obdelovati.
Analizira se lahko celotna uporabniška izkušnja, ne da bi žrtvovali zasebnost uporabnikov
Kot glavne prednosti orodja Piwik PRO je Hribar naštel analiziranje uporabniške izkušnje čez spletne strani in aplikacije, visoko raven podpore in svetovanja, za varnost podatkov in zasebnost uporabnikov pa je poskrbljeno v skladu z evropsko zakonodajo.
Povzetek predavanja je bil prvotno objavljen na spletni strani Društva za marketing Slovenije v prispevku Obdelujte podatke svojih uporabnikov na zakonit način.