Deli

Evropski digitalni oglaševalski trg je v letu 2024 dosegel 118,9 milijarde evrov, kar predstavlja 16-odstotno rast glede na leto 2023. Slovenija je v istem obdobju zabeležila 9-odstotno rast, pri čemer je skupna vrednost digitalnega oglaševanja dosegla 93 milijonov evrov. Prikazno oglaševanje ostaja ključen segment na obeh trgih. V Evropi je vrednost prikaznega oglaševanja v letu 2024 presegla 57 milijard evrov, kar pomeni 11,1-odstotno rast. V Sloveniji je ta segment dosegel rast v višini 10,3 odstotka, kar potrjuje nadaljnjo stabilno krepitev vlaganj v vizualne digitalne formate tudi na domačem trgu.

AdEx 2024: Digitalno oglaševanje v Evropi in Sloveniji na valu rasti - iPROM - Novice

Prikazno oglaševanje ohranja osrednjo vlogo

Največji delež naložb ostaja v prikaznem oglaševanju, ki se utrjuje kot osrednji motor rasti digitalnih proračunov. V Evropi je ta segment presegel 33 milijard evrov in dosegel 18,2-odstotno rast. V Sloveniji se prikazno oglaševanje povečuje za 10,3 odstotka, kar potrjuje stabilno krepitev vlaganj v vizualne digitalne formate.

Pomembno vlogo igrajo predvsem video oglasi zunaj družbenih omrežij, ki že predstavljajo več kot polovico vseh prikaznih oglasov. To kaže na zrelost trga in usmerjenost k vsebinam z višjo dodano vrednostjo.

Programatično oglaševanje utrjuje prevlado

Rast digitalnih naložb v Sloveniji dodatno poganja programatično oglaševanje, ki je v letu 2024 zabeležilo kar 21-odstotno rast. Gre za najučinkovitejši in vse bolj prevladujoč način zakupa oglasnega prostora, ki oglaševalcem omogoča natančno ciljanje in višjo donosnost. Podobno dinamiko beleži AdEx 2024 tudi na evropskih trgih, kjer raste zanimanje za video formate in trgovske medijske rešitve (retail media).

Domači spletni mediji ostajajo pomemben del strategij

Slovenski oglaševalci še naprej pomemben del svojih proračunov namenjajo domačim spletnim medijem. Ti so v letu 2024 prejeli 46 odstotkov vseh digitalnih vlaganj. Kljub rahlemu upadu glede na leto prej (49 odstotkov) je vlaganje v domače okolje še vedno stabilno, kar potrjuje zaupanje oglaševalcev v lokalne platforme in uredniške vsebine.

Digital postaja prevladujoč oglaševalski kanal

V Evropi digitalno oglaševanje zdaj predstavlja že 67,2 odstotka vseh oglaševalskih naložb, v Sloveniji pa 40 odstotkov. Gre za jasen znak, da oglaševalci digitalizirajo svoje strategije in povečujejo osredotočenost na sodobne, podatkovno podprte kanale.

Oglaševalski trendi v Sloveniji: večkanalni pristopi in inovativni formati

Raziskava IAB-ja Slovenija kaže na vse večjo kompleksnost upravljanja digitalnih kanalov. Oglaševalci v povprečju uporabljajo šest različnih oblik digitalnega oglaševanja. Opazno je tudi preusmerjanje naložb v testiranje novih, inovativnih kanalov.

Deli